OS 2014

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: OS-truppen - era förslag

Inlägg av sensei »

Lee Harvey Oswald skrev:
sensei skrev:
Staten skrev:
Jim Morrison skrev:Sedin - Sedin - Steen
Galet läcker kedja det där skulle vara. Skulle sätta skräck i de flesta motståndarna.
Jag är ingen Sedins-fan. Ska vi ha med Sedins så får de åka runt och passa till varandra i en utpräglad 4:e-formation, vars syfte är att motståndarna skall bli yra i huvudet.

Ett sk. flame-bait som man sa förr 8) även om jag faktiskt inte är någon Sedins-fan på riktigt.
Ibland är du påläst, oftast roligt att läsa dina poster, men ibland vet jag inte om du skojar eller inte.
"Ska vi ha med Sedins".

Båda har vunnit poängligan i NHL bara för nån säsong sedan (men det vet du ju redan om).
Sånt är icke genomförbart om man endast snurrar runt i hörnen & passar varandra.
Tycker Bröderna Snurr visade i VM senast att man kan prestera på topp i viktiga matcher. Det är väl på det området man fått en hel del kritik
Nja, jag halvskojar.

Det är just på den punkten jag är tveksam. Jag är ju barnsligt förtjust i spelare som lyckas få till det där lilla extra aggresiva och fokuserade spelet när det gäller som mest. Sedins tenderar tvärt om att vara sämre än normalt i SC-slutspel.

Men självklart kommer dom få en framträdande roll i tre kronor, inget snack om det. 99 av 100 svenskar älskar ju Sedins, med all rätt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

D. Sedin - H.Sedin - L. Eriksson
N. Bäckström - A.Steen - P. Berglund
J. Franzen - H.Zetterberg - D. Alfredsson
M. Backlund - M. Krüger - G. Landeskog

N. Hjalmarsson - E. Karlsson
J. Ericsson - N. Kronwall
V.Hedman - O. Ekman-Larsson
A.Edler - J. Brodin
Senast redigerad av warrant den 2013-11-09 18:51:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Kan bli rätt komiskt om Douglas Murray ska spela OS på stor rink år 2014.

Allvarligt talat så kan han omöjligt vara nära en OS-trupp.
Expert.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

SirDIFalot skrev:Kan bli rätt komiskt om Douglas Murray ska spela OS på stor rink år 2014.

90 % av spelarna i OS kommer vara ovana med stor rink.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

warrant skrev:
SirDIFalot skrev:Kan bli rätt komiskt om Douglas Murray ska spela OS på stor rink år 2014.

Fast ärligt. Douglas är inte i närheten av att hålla OS-kvalité år 2014. Tror man det har man inte sett NHL på ett par år.
Expert.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

SirDIFalot skrev:
warrant skrev:

Fast ärligt. Douglas är inte i närheten av att hålla OS-kvalité år 2014. Tror man det har man inte sett NHL på ett par år.
Kan va sant det. Tänker mest på box-play och hålla undan dom där bjässarna som motståndarna kommer att ha med.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Såhär ser min backranking ut till OS. 8 backar ska tas ut som jag förstått det?

Kronwall, Ekman-Larsson, Karlsson och Hjalmarsson är landets fyra bästa backar. Onödigt med motivering. Sedan kommer Toby Enström, men han har ju som bekant tackat nej till OS.

Då står sista fyra platserna mellan dessa...

Alexander Edler, har tappat senaste 1-2 åren och är inte lika bra som förr. Dessutom en avstängning hängande över sig. Men håller nog ändå OS-kaliber.

Jonas Brodin, spelar 25 minuter per match i Minnesotas första backpar. Har dessutom tagit kliv offensivt i år.

Victor Hedman, har äntligen börjat utvecklas efter alldeles för många säsonger på samma nivå. Men en solid tvåvägsback som slåss om sista platserna.

Nicklas Grossmann och Jonathan Ericsson. Två defensiva boxplay-backar som är svåra att flytta på och gör sitt jobb.

Johnny Oduya, är hästlängder bättre i Hawks än han någonsin var i Devils, Trashers eller Jets. Dock tveksam om det räcker till OS.

Anton Strålman, är före Tallinder och Murray, men nosar nog inte på allvar på någon OS-plats.

Carl Gunnarsson, dark horse som på allvar borde vara aktuell. Spelar i Torontos första backpar med Dion Phaneuf eftersom han är den enda av deras backar utöver Dion som klarar av att spela mot motståndarnas förstakedjor.

Sen kommer nog Hampus Lindholm. Men förmodligen för orutinerad.

Om alla ovanstående är skadade kan vi börja diskutera Tallinder, Murray, Ekholm, Gustafsson, A.Larsson osv.
Expert.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

SirDIFalot skrev:Såhär ser min backranking ut till OS. 8 backar ska tas ut som jag förstått det?

Kronwall, Ekman-Larsson, Karlsson och Hjalmarsson är landets fyra bästa backar. Onödigt med motivering. Sedan kommer Toby Enström, men han har ju som bekant tackat nej till OS.

Alexander Edler, har tappat senaste 1-2 åren och är inte lika bra som förr. Dessutom en avstängning hängande över sig. Men håller nog ändå OS-kaliber.

Jonas Brodin, spelar 25 minuter per match i Minnesotas första backpar. Har dessutom tagit kliv offensivt i år.

Victor Hedman, har äntligen börjat utvecklas efter alldeles för många säsonger på samma nivå. Men en solid tvåvägsback som slåss om sista platserna.

Nicklas Grossmann och Jonathan Ericsson. Två defensiva boxplay-backar som är svåra att flytta på och gör sitt jobb.

Johnny Oduya, är hästlängder bättre i Hawks än han någonsin var i Devils, Trashers eller Jets. Dock tveksam om det räcker till OS.

Anton Strålman, är före Tallinder och Murray, men nosar nog inte på allvar på någon OS-plats.

Carl Gunnarsson, dark horse som på allvar borde vara aktuell. Spelar i Torontos första backpar med Dion Phaneuf eftersom han är den enda av deras backar utöver Dion som klarar av att spela mot motståndarnas förstakedjor.

Om alla ovanstående är skadade kan vi börja diskutera Tallinder, Murray, Ekholm, Gustafsson, A.Larsson osv.
Får nog omvärdera mina val. Helt fel att glömma Hjalmarsson som jag gjorde.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Jag tror att backarna kommer att bli såhär:

Kronwall - Ericsson
OEL - Karlsson
Hjalmarsson -Oduya
Hedman - Edler

Finns backar i NHL som troligtvis är bättre än både Ericsson och Oduya, men Mårts har sagt att han tittar mycket på att hitta såna som spelar tillsammans i klubblagen.

I ovan får man en bra bredd. Offensiv i form av Karlsson, OEL och Kronwall. Samtliga är ruggigt bra i PP. Stabila defensiva backar blir Hjalmarsson, Oduya och Hedman.

Av det jag personligen sett i år så håller OEL mycket högre klass än Karlsson. Karlsson gör väldigt många tabbar bakåt vad jag har sett pga. hans extremt offensiva spelsätt. Skulle vilja påstå att OEL är Sveriges just nu bäste back. Tätt följt av Kronwall.

Murray kan omöjligen få en plats i OS. Det är knappt så han platsar i VM med hans nuvarande form.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Väldigt bra match mot Finland idag, inte för att någon bryr sig om Karjala men matchen i sig var som sagt bra.

Men. Ett stort jävla MEN. Hur tänkte SVT när de signade "Goa gubben" Pebben som expert? :lol:
Sämsta jag någonsin hört.

"Ja det är bra. Riktigt bra är det".
"Han gör det bra. Riktigt bra faktiskt".
"Bra jobbat av Sverige. Riktigt riktigt bra. Bra jobbat är det".
"Oj. Riktigt oj."

Han sitter och skrockar lite småslött framför mikrofonen och avslutar med ett till "Riktigt riktigt bra". Hög klass på analyserna! :lol:
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

SirDIFalot skrev:Såhär ser min backranking ut till OS. 8 backar ska tas ut som jag förstått det?

För Oduya finns en liten bonus tack vare att han bildar backpar med Hjalmarsson i Blackhawks. Att få in en mycket samspelat backpar vore väldigt bra med tanke på de korta förberedelser man har innan OS.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Väldigt bra match mot Finland idag, inte för att någon bryr sig om Karjala men matchen i sig var som sagt bra.

Men. Ett stort jävla MEN. Hur tänkte SVT när de signade "Goa gubben" Pebben som expert? :lol:
Sämsta jag någonsin hört.

"Ja det är bra. Riktigt bra är det".
"Han gör det bra. Riktigt bra faktiskt".
"Bra jobbat av Sverige. Riktigt riktigt bra. Bra jobbat är det".
"Oj. Riktigt oj."

Han sitter och skrockar lite småslött framför mikrofonen och avslutar med ett till "Riktigt riktigt bra". Hög klass på analyserna! :lol:

Agree, matchen var en fröjd att skåda.
Ishockey som berör, i positiv bemärkelse

Sedan kom jag på att DIF möter almtuna, just det.
I en helt annan sport, HA
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
ciirree

Inlägg av ciirree »

1962FenderStrat skrev:
Av det jag personligen sett i år så håller OEL mycket högre klass än Karlsson. Karlsson gör väldigt många tabbar bakåt vad jag har sett pga. hans extremt offensiva spelsätt.
De gick igenom exakt samma sak i NHL Tonight förra veckan (tror jag de va). Att Karlsson är en underbart bra back, men just nu är det lite för många misstag bakåt. Inte nog med att de är många så är också majoriteten enkla misstag!
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

ciirree skrev:
1962FenderStrat skrev:
Av det jag personligen sett i år så håller OEL mycket högre klass än Karlsson. Karlsson gör väldigt många tabbar bakåt vad jag har sett pga. hans extremt offensiva spelsätt.
De gick igenom exakt samma sak i NHL Tonight förra veckan (tror jag de va). Att Karlsson är en underbart bra back, men just nu är det lite för många misstag bakåt. Inte nog med att de är många så är också majoriteten enkla misstag!
Han har väl aldrig varit en bra back bakåt? Det är ju det som är hela grejen, låt han vara så kommer han leverera poäng framåt, oftast mer än bakåt.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:

Sedan kom jag på att DIF möter almtuna, just det.
I en helt annan sport, HA
Vad menar du, vart du inte exalterad över "matchen" igår på Hovet? :lol:
Skriv svar