Den filmen din avatar kommer ifrån är ju inte så tokig. Ett audio-visuellt mästerverk som stundtals gav rysningar. Däremot hade jag personligen föredragit en annan personlighetstyp i huvudpersonen, har lite svårt för bohemiska personer som inte bryr sig om pengar.
Den filmen din avatar kommer ifrån är ju inte så tokig. Ett audio-visuellt mästerverk som stundtals gav rysningar. Däremot hade jag personligen föredragit en annan personlighetstyp i huvudpersonen, har lite svårt för bohemiska personer som inte bryr sig om pengar.
DIF_Soldier skrev:
Bubblare:
Drive
Se på fan. Faktiskt något du och jag är överens om. Måste vara första gången. Drive är helt fenomenal. 2011 års bästa film, garanterat.
Ditt övriga resonemang skrotar jag dock. Pengar är vidrigt. Framförallt de som i jakten på profit offrar någons framtid och liv utan att blinka för att få lite till.
Vill minnas att det gick en miniserie på SVT för typ 10 år sen som jag tror hette Svenska Slut och handlade om några snurriga människor i något kärnkraftverk eller nåt. Mycket rolig serie vill jag minnas.
Filmer:
Kes- Ken Loach
Brassed Off- Mark Herman
Toy Story- John Lasseter, Pixar
Fanny och Alexander (den långa tv versionen)- Ingmar Bergman
Do the right thing- Spike Lee
Badlands- Terrence Malick
Magnolia- Paul Thomas Anderson
Barry Lyndon- Stanley Kubrick
Blev åtta filmer men fan kom ju på fler och fler. Se alla eller ångra er för resten av livet!!!
Serier:
Arrested Development( de två första säsongerna. Tredje är kul men hör inte hemma på listan)
The Office(engelska såklart)
The Wire
Sports Night
Sopranos
Pride and Prejudice(bbc från 95)
Mad Men