SHL 13/14
Re: SHL 13/14
Kan inte låta bli att glad över att se hur lyxfällans if åkte på stryk mot Brynäs.
Tänkte precis skriva ett inlägg om att FBK inte lärt sig att Åberg inte ska lira point i PP, men så går han in och sätter dit 1-0 med sitt patenterande NHL-skott.
Välkomna till SHL, Örebro!
Välkomna till SHL, Örebro!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Rätt sjukt att varken Åberg eller Wennberg hann göra någon säsong i Djurgården som senior. Juniorspelare båda två ifjol och ändå tillhörde de lagets tre bästa forwards tillsammans med Otto.
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
1. Skellefteå
2. Frölunda
3. Linköping
4. Färjestad
5. HV71
6. Luleå
7. Växjö
8. MoDo
9. Brynäs
10. Örebro
11. AIK
12. Leksand
2. Frölunda
3. Linköping
4. Färjestad
5. HV71
6. Luleå
7. Växjö
8. MoDo
9. Brynäs
10. Örebro
11. AIK
12. Leksand
25/4-2025
-
Tror faktiskt att ajk klarar sig. Den där Ramstedt verkar vara en riktigt bra värvning och fjunisen Janmark är ju helt sinnessjukt bra. Brynäs ligger däremot risigt till. Man saknar helt offensiv slagkraft, precis som vi gjorde när vi åkte ur. Brynäs har byggt på exakt samma sätt som vår kära Järlan.
Edit: RamSTEDT
Edit: RamSTEDT
-
Wennberg spelar med Fabian Brunnstöm (Ni vet han som har rekord i NHL att vara den enda som någonsin gjort en hat-trick i sin första NHL-match), och Evan McGrath ( poängsprutan i OIK förra året). Kan bli rätt intressant. Med dom vid sin sida kommer nog Wennberg ösa in poäng. Hoppas han kan gå vidare till NHL snart så han slipper dom där sillstryparna.
Japp, han har ju onekligen börjat starkt i år! Fan vad jag saknar Wennberg, går vi upp i SHL och han vill återvända är jag först i kö att rulla ut röda mattan... Dock hoppas jag som du, NHL nästa säsong, gärna i Detroit!1962FenderStrat skrev:Wennberg spelar med Fabian Brunnstöm (Ni vet han som har rekord i NHL att vara den enda som någonsin gjort en hat-trick i sin första NHL-match), och Evan McGrath ( poängsprutan i OIK förra året). Kan bli rätt intressant. Med dom vid sin sida kommer nog Wennberg ösa in poäng. Hoppas han kan gå vidare till NHL snart så han slipper dom där sillstryparna.

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
captcash skrev:Japp, han har ju onekligen börjat starkt i år! Fan vad jag saknar Wennberg, går vi upp i SHL och han vill återvända är jag först i kö att rulla ut röda mattan... Dock hoppas jag som du, NHL nästa säsong, gärna i Detroit!1962FenderStrat skrev:Wennberg spelar med Fabian Brunnstöm (Ni vet han som har rekord i NHL att vara den enda som någonsin gjort en hat-trick i sin första NHL-match), och Evan McGrath ( poängsprutan i OIK förra året). Kan bli rätt intressant. Med dom vid sin sida kommer nog Wennberg ösa in poäng. Hoppas han kan gå vidare till NHL snart så han slipper dom där sillstryparna.
+1 på Detroit!!
Zetterberg - Wennberg - Franzén ... !! Mmm, vad det klingar bra.
-
Ja, varför inte? Känns som att Detriot behöver fylla på med nya stomspelare. Men visst är Wennberg draftad av Columbus? Eller har de tradat rättigheterna?
- -daniel-
Herregud Leksand verkar ha blivit så kopiöst utspelade av Örebro ikväll men vinner ändå med 2-1. Alsenfelt rena väggen tydligen.
Skönt att Solna förlorar mot Modo.
46-13 i skott till Örebro.-daniel- skrev:Herregud Leksand verkar ha blivit så kopiöst utspelade av Örebro ikväll men vinner ändå med 2-1. Alsenfelt rena väggen tydligen.
Och ännu ett mål av Wennberg i frölunda... 

Sv: Re: SHL 13/14
Sorry, var bara tvungen att kommentera detta... Det finns fyra spelare som gjort hattrick i sin första match i NHL. Derek Stepan är en av dem, t.ex.1962FenderStrat skrev:Wennberg spelar med Fabian Brunnstöm (Ni vet han som har rekord i NHL att vara den enda som någonsin gjort en hat-trick i sin första NHL-match), och Evan McGrath ( poängsprutan i OIK förra året). Kan bli rätt intressant. Med dom vid sin sida kommer nog Wennberg ösa in poäng. Hoppas han kan gå vidare till NHL snart så han slipper dom där sillstryparna.
- -daniel-
Jag blir alltid alldeles varm i hjärtat när Solna Aik förlorar. 1-5 mot SAIK. Mumma.
Dagens skräll är nog Örebro som vann mot HV71 med 4-0-daniel- skrev:Jag blir alltid alldeles varm i hjärtat när Solna Aik förlorar. 1-5 mot SAIK. Mumma.