Polisnotor stoppas!
- Tapout1891
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Re: Polisnotor stoppas!
Dom lär ju safta på med poliser nu då innan 2014 bara för att kosta på.
"A fast body-contact game played by men with clubs in their hands and knives laced to their feet.” - Paul Gallico
Tror högst personligen mer på det faktum att regeringen tvingas till detta riktiga beslut då det strider mot gällande EU-lag att behandla föreningar olika, oavsett om föreningen drivs som aktiebolag eller inte.
Nu väntar vi bara med spänning på att regeringen tvingas göra något åt otillåten kommunal sponsring som vissa byhålor pysslar med. ( Enligt utslag i EU-domstolen inte heller detta lagligt efter att PSV åkt dit för att ha fått bidrag på stora belopp från staden Eindhoven. )
Nu väntar vi bara med spänning på att regeringen tvingas göra något åt otillåten kommunal sponsring som vissa byhålor pysslar med. ( Enligt utslag i EU-domstolen inte heller detta lagligt efter att PSV åkt dit för att ha fått bidrag på stora belopp från staden Eindhoven. )
Härliga nyheter, när får vi återbäringen från senaste X åren av bluff-faktororna då?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- SirDIFalot
Dom är inte betalda som jag förstått det. De har bara lagts på hög och överklagats och ska enligt regeringen fortfarande betalas. Men inga fler fakturor i alla fall.captcash skrev:Härliga nyheter, när får vi återbäringen från senaste X åren av bluff-faktororna då?
Expert.
Och dom lär väl knappast betalas heller? Annars är det väl bara göra som Kall-El sa, skicka upp det på EU nivå..SirDIFalot skrev:Dom är inte betalda som jag förstått det. De har bara lagts på hög och överklagats och ska enligt regeringen fortfarande betalas. Men inga fler fakturor i alla fall.captcash skrev:Härliga nyheter, när får vi återbäringen från senaste X åren av bluff-faktororna då?
- SirDIFalot
Ja nu börjar väl striden för att vi ska slippa betala dom. Men det lär ju ta sin tid också.Kentta skrev:Och dom lär väl knappast betalas heller? Annars är det väl bara göra som Kall-El sa, skicka upp det på EU nivå..SirDIFalot skrev:Dom är inte betalda som jag förstått det. De har bara lagts på hög och överklagats och ska enligt regeringen fortfarande betalas. Men inga fler fakturor i alla fall.captcash skrev:Härliga nyheter, när får vi återbäringen från senaste X åren av bluff-faktororna då?
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Signa Kalus + Printz ASAP
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Enligt AIK så är det runt 9 miljoner kronor som de har lagt/kommer lägga på polisnotor. AIK fotboll alltså, DIF fotboll ligger nog på ungefär samma, kanske något mindre med tanke på AIKs Europaspel. Tippar på att hockeyn ligger runt 4-6 miljoner.SirDIFalot skrev:Det vore intressant att se vad slutfakturan hamnar på då. För som jag fattat det har ju inte notorna betalats. Bara överklagats och lagts på hög.
Antar att kampen för att slippa betala dom notorna börjar nu.
Senast redigerad av 136_Djurgårdare den 2013-09-10 21:56:40, redigerad totalt 1 gånger.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
- SirDIFalot
Det är nog pengar som de har lagt undan och budgeterat för att betala polisnotorna med ifall dom en dag skulle tvingas göra det.136_Djurgårdare skrev:Enligt AIK så är det runt 9 miljoner kronor som de har lagt/kommer lägga på polisnotor. AIK fotboll alltså, DIF fotboll ligger nog på ungefär samma, kanske något mindre. Tippar på att hockeyn ligger runt 4-6 miljoner.SirDIFalot skrev:Det vore intressant att se vad slutfakturan hamnar på då. För som jag fattat det har ju inte notorna betalats. Bara överklagats och lagts på hög.
Expert.
- -daniel-
Runt 2 miljoner för 2012 på DIF Hockey i varje fall.136_Djurgårdare skrev:Enligt AIK så är det runt 9 miljoner kronor som de har lagt/kommer lägga på polisnotor. AIK fotboll alltså, DIF fotboll ligger nog på ungefär samma, kanske något mindre. Tippar på att hockeyn ligger runt 4-6 miljoner.SirDIFalot skrev:Det vore intressant att se vad slutfakturan hamnar på då. För som jag fattat det har ju inte notorna betalats. Bara överklagats och lagts på hög.
- -daniel-
Garanterat, och förhoppningsvis är man så smart att man håller i dem tills det hela är helt utrett.SirDIFalot skrev:Det är nog pengar som de har lagt undan och budgeterat för att betala polisnotorna med ifall dom en dag skulle tvingas göra det.136_Djurgårdare skrev:Enligt AIK så är det runt 9 miljoner kronor som de har lagt/kommer lägga på polisnotor. AIK fotboll alltså, DIF fotboll ligger nog på ungefär samma, kanske något mindre. Tippar på att hockeyn ligger runt 4-6 miljoner.SirDIFalot skrev:Det vore intressant att se vad slutfakturan hamnar på då. För som jag fattat det har ju inte notorna betalats. Bara överklagats och lagts på hög.
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Och då var väl 2012 till stor del rabatterat har jag för mig. Rabatten togs väl bort i slutet av 2012 om jag minns korrekt?-daniel- skrev: Runt 2 miljoner för 2012 på DIF Hockey i varje fall.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
- BaronVonDif
Sv: Re: Polisnotor stoppas!
Stämmer: http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... ktigheter/-daniel- skrev:Runt 2 miljoner för 2012 på DIF Hockey i varje fall.136_Djurgårdare skrev:Enligt AIK så är det runt 9 miljoner kronor som de har lagt/kommer lägga på polisnotor. AIK fotboll alltså, DIF fotboll ligger nog på ungefär samma, kanske något mindre. Tippar på att hockeyn ligger runt 4-6 miljoner.SirDIFalot skrev:Det vore intressant att se vad slutfakturan hamnar på då. För som jag fattat det har ju inte notorna betalats. Bara överklagats och lagts på hög.
Dock som någon påpekade var det rabatterat tidigare vilket kan göra höstens räkningar lite dyrare?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- Tapout1891
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Re: Sv: Re: Polisnotor stoppas!
Som någon sa, är det bara att bestrida. i annat fall skicka till EU-domstolBaronVonDif skrev:Stämmer: http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... ktigheter/-daniel- skrev:Runt 2 miljoner för 2012 på DIF Hockey i varje fall.136_Djurgårdare skrev:Enligt AIK så är det runt 9 miljoner kronor som de har lagt/kommer lägga på polisnotor. AIK fotboll alltså, DIF fotboll ligger nog på ungefär samma, kanske något mindre. Tippar på att hockeyn ligger runt 4-6 miljoner.SirDIFalot skrev:Det vore intressant att se vad slutfakturan hamnar på då. För som jag fattat det har ju inte notorna betalats. Bara överklagats och lagts på hög.
Dock som någon påpekade var det rabatterat tidigare vilket kan göra höstens räkningar lite dyrare?
eftersom det inte är acceptabelt att särbehandla lag i idrott.
"A fast body-contact game played by men with clubs in their hands and knives laced to their feet.” - Paul Gallico
- SirDIFalot
Re: Sv: Re: Polisnotor stoppas!
Kryphålet är väl att vi i vissa fall inte ses som idrottsföreningar, utan aktiebolag.Tapout1891 skrev:Som någon sa, är det bara att bestrida. i annat fall skicka till EU-domstolBaronVonDif skrev:Stämmer: http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... ktigheter/-daniel- skrev:Runt 2 miljoner för 2012 på DIF Hockey i varje fall.136_Djurgårdare skrev:Enligt AIK så är det runt 9 miljoner kronor som de har lagt/kommer lägga på polisnotor. AIK fotboll alltså, DIF fotboll ligger nog på ungefär samma, kanske något mindre. Tippar på att hockeyn ligger runt 4-6 miljoner.SirDIFalot skrev:Det vore intressant att se vad slutfakturan hamnar på då. För som jag fattat det har ju inte notorna betalats. Bara överklagats och lagts på hög.
eftersom det inte är acceptabelt att särbehandla lag i idrott.
Expert.