-daniel- skrev:Aj S24?? Då får man väl redan nu skaffa ett abonnemang då...
Vänta med det. Kan hända grejer vad jag förstår.
Hända vad?
Grejer.
Gissningsvis handlar det om att DIF-TV skall visa det hela istället..?
Annars håller jag med LHO om din profilbild, tycker den är underbar på ett sånt där destruktivt emo-liknande sätt. Skär mig lite i armarna så fort jag ser en post av dig. Jävlar vad det blöder...
Med risk för räkne fel så kommer här lite statistik, Kvittning av utvisningar är ej heller med borträknat.
Räknar dom med brynäs skotten från uppvärmningen, dom verkar skjuta mycket. Om än inte så framgångsrikt.
Annars Bra PP, grymt PK och mycket bra SG%
Även bra snitt på målvakterna, Mattsons är grymt bra
Och ja jag vet att det bara är ett par matcher.
Goaltenders GPI GAA SVS%
Robin Rahm 2 2.51 93.42%
Johan Holmqvist 3 2.29 90.67%
Jonas Johansson 1 3.00 86.96%
Siffrorna inom ( ) är snitt per match
En liten uppdatering på förkortningarna kanske behövs på säsongsstarten.
SOG: Shot On Goal
SOGA: Shot On Goal Against
SG%: Scoring Efficiency
PP: Power Play
PK: Penalty Killing
GF: Goals Forward
GA: Goals Against
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Omöjligt att gå igenom en försäsong utan bottennapp, vilket jag tyvärr är ganska säker på att det blir nu på fredag när vi möter ett SHL-lag som säkert är sjukt sugna på att trycka ner oss på jorden igen.
Hjärtat säger 3-2 till oss efter straffar men hjärnan säger 4-1 till halstabletterna.
Hända vad?
Grejer.
Annars håller jag med LHO om din profilbild, tycker den är underbar på ett sånt där destruktivt emo-liknande sätt. Skär mig lite i armarna så fort jag ser en post av dig. Jävlar vad det blöder...
ET har tydligen rundat klubbarna när man, sent omsider, sålde rättigheterna till Brynäsmatchen. Vad jag förstår finns det planer på att helt enkelt sända själva parallellt. Återstår att se om man vågar...
Hända vad?
Grejer.
ET har tydligen rundat klubbarna när man, sent omsider, sålde rättigheterna till Brynäsmatchen. Vad jag förstår finns det planer på att helt enkelt sända själva parallellt. Återstår att se om man vågar...
Enbom skrev:Brynäs saknar Jonathan Granström, Lukas Kilström, Petteri Nokelainen, Jesper Ollas och Bill Sweatt.
Lägg till Alexander Larsson och Sebastian Lauritzen också. Dom har inte spelat Brynäs senaste matcher, och står som skadade på eliteprospects, så dom lär väl inte komma till spel heller.
Positivt hur som helst att dom har lite avbräck. Ökar våra chanser lavinartat i dubbelmötet mot Brynäs.
Hoppas innerligt att DIF-TV sänder matcherna i helgen.
S24 vägrar jag ha något med att göra alls.
Ett klargörande här hade inte varit fel.
Dessutom undrar man ju lite grand hur just denna match(er) kan ha blivit såld utan vårt medgivande och godkännande, men det klart har man en halvt inavlad värmlänning som ansvarig kanske detta är "business as usual".
för denna typ av träningsmatch skulle jag aldrig ens komma på tanken att betala 70-80 kronor om inte stålarna hamnar hos just DIF.
Jag har för mig att man skrev redan innan ET började att de två sista matcherna skulle sändas av klubbarna. Brynäs skulle sända sin match och Djurgården sin. Sålde Brynäs vidare sina rättigheter till aftonblaskan?
Jepe skrev:S24 sänder LHC - Hv gratis idag, så om de har samma upplägg imorgon får de gärna sända om det inte finns möjlighet för DIF att tjäna pengar.
Ser ut som att S24 tar 89spänn för matchen imorgon