Om du endast fick behålla en spelare i truppen...
Skulle behålla Sörensen, tätt följd av Holm och Johner.
(Skulle kunna säga Lofquist om allt som sägs om honom är sant)
(Skulle kunna säga Lofquist om allt som sägs om honom är sant)
2014-04-07, vad hände?
- Remy Lebeau
Re: Om du endast fick behålla en spelare i truppen...
Dustin Johner. Vi behöver en målskytt.
Johner säger jag också. Sam L, Philip Holm, Saviano känns som de viktigaste annars. Visst att Sörensen är ett framtidsnamn som gjorde en ok säsong förra året men förstår inte riktigt att mer än 50% ser honom som vår viktigaste spelare. Är trots allt en spelare som låg på 0,5p/match förra säsongen.
Jag vill också ha kvar honom men hypen känns väl lite väl överdriven?
Jag håller med de där 50%, Sörensen är vår viktigaste spelare. Om man ser ur ett långsiktigt perspektiv! Han kan vara vår nya Otto.mb81 skrev:Johner säger jag också. Sam L, Philip Holm, Saviano känns som de viktigaste annars. Visst att Sörensen är ett framtidsnamn som gjorde en ok säsong förra året men förstår inte riktigt att mer än 50% ser honom som vår viktigaste spelare. Är trots allt en spelare som låg på 0,5p/match förra säsongen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Kan ju vara favoritspelare också.mb81 skrev:Johner säger jag också. Sam L, Philip Holm, Saviano känns som de viktigaste annars. Visst att Sörensen är ett framtidsnamn som gjorde en ok säsong förra året men förstår inte riktigt att mer än 50% ser honom som vår viktigaste spelare. Är trots allt en spelare som låg på 0,5p/match förra säsongen.
För min del känns det som han har störst potential att bli en ny trotjänare likt Otto eller Jimmie.
Johner för min del känns som en legoknekt som jag lika gärna skulle kunna byta ut mot en annan kanadensare.
Expert.
- Lee Harvey Oswald
Typ så,Kall-El skrev:
Utan tvekan Otto, ingen annan kommer i närheten av denne spelare.
I dagens trupp finns enligt mig ingen som känns direkt "oersättlig".
Däremot skulle jag inte vilja bli av med Arnesson, men det beror mest på hur övriga backbesättningen ser ut.
Finns snart inget kvar i DIF som jag kan identifiera mig med, helt klart sorgligt men också en helt logisk följd av "Demonteringen" av DIF Hockey.
Några års harvande till i lägre seriesystem så kommer jag högst troligt vara lika oberörd över DIF Hockeys förlustsviter som över DIF Fotbolls dito.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Precis ALLT talar för att nästa säsong i HockeyAllsvenskan kommer att bli den jämnaste på många, många år. Därav kommer en spelform som exempelvis powerplay att spela en oerhört avgörande roll i flertalet matcher som "står och väger". Av just den anledningen skulle det därför kännas som ett ENORMT stort tapp om vi inte skulle få dra nytta av vår förmodligen enda back av riktigt, riktigt hög PP-kompetens. Jag syftar naturligtvis på Sam Lofquist. Högerskytt som han är, dessutom. Oj, vilken användning vi kommer att få av honom på blålinjen...
Bland forwards är annars tveklöst Dustin Johner den som jag först skulle välja att gå ut i krig med.
Bland forwards är annars tveklöst Dustin Johner den som jag först skulle välja att gå ut i krig med.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Viktigare och viktigaste personligen valde jag Sörensen för att hand inställning. Killen väger närmare 70kg men spelar som om att han vägde 90. Han ger sig aldrig och har modet och skickligheten att göra det oväntade. Att han inte öser in poäng är inget problem för mig, många stirrar för mycket på den enskilda poängdistributioner och för lite på lagspelet (något som saknats enormt senaste säsongerna).mb81 skrev:Johner säger jag också. Sam L, Philip Holm, Saviano känns som de viktigaste annars. Visst att Sörensen är ett framtidsnamn som gjorde en ok säsong förra året men förstår inte riktigt att mer än 50% ser honom som vår viktigaste spelare. Är trots allt en spelare som låg på 0,5p/match förra säsongen.
2014-04-07, vad hände?
-
Sörensen är en grinig vinnarskalle. Bra attityd, vill alltid vinna, sliter som ett djur och har en skicklighet som få andra. Dessutom var han som bäst när det gällde som mest förra säsongen. Han gjorde många viktiga mål och syntes verkligen när det började hetta till. Allt detta gjorde honom till min personliga favorit förra säsongen. Före Chet, före Dustin, före Jimmie, före Otto, före Åberg.
Annars är jag väldigt förtjust i Guter, som också sliter oerhört mycket SAMTIDIGT som han är skicklig. Hade han varit en decimeter längre och gjort färre poäng hade även Sensei älskat honom.
Annars är jag väldigt förtjust i Guter, som också sliter oerhört mycket SAMTIDIGT som han är skicklig. Hade han varit en decimeter längre och gjort färre poäng hade även Sensei älskat honom.
Tack för bra motiveringar gällande Sörensen. Gillar också killen men blev mest nyfiken då runt hälften så Sörensen. Sörensen kan bli långvarig här om utvecklingen blir rätt och vi går upp. Samma gällande Holm!
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Samma härÖrebroarn skrev:Dustin Johner. Älskar hans distinkta direktskott och underbara straffar.
Johner / Honken. Hugget som stucket.
Håller med i vartenda ord. Jag är inte lastgammal. De som var bra och på väg uppåt och skapade min passion när jag började se DIF-hockey är borta, allihopa. Jag fruktar att det här ska vara slutet för mig som supporter på det sätter jag är, så där överdrivet hängiven. Kommer alltid hålla på DIF, men är rädd för att jag kommer vara lika loj som i tv-soffan ikväll då DIF-fotboll spelar (och jag vet inte ens mot vilka). Den nivån...Lee Harvey Oswald skrev:Typ så,
Finns snart inget kvar i DIF som jag kan identifiera mig med, helt klart sorgligt men också en helt logisk följd av "Demonteringen" av DIF Hockey.
Några års harvande till i lägre seriesystem så kommer jag högst troligt vara lika oberörd över DIF Hockeys förlustsviter som över DIF Fotbolls dito.
Så därför är Michael Holmqvist den spelare som jag skulle behålla. Inte för att han vad där från min start, men han bär traditionen i sig och tycker att den är viktig. Timmy Pettersson skulle jag ha valt annars om han spelmässigt låg på en högre nivå.