IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Buford

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Buford »

Kalla mig för vad ni vill, men jag skiter fullständigt i hur det går. Jag har precis som laget gett upp. Hjärnan har redan börjat kalibrera sig för ännu en säsong i träsket.
Tobbe_Gotland
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Tobbe_Gotland »

Buford skrev:Kalla mig för vad ni vill, men jag skiter fullständigt i hur det går. Jag har precis som laget gett upp. Hjärnan har redan börjat kalibrera sig för ännu en säsong i träsket.
Samma här.

Jag vill helst inte se på matchen.. orkar inte
Blueberry hill

Inlägg av Blueberry hill »

" ALLTID OAVSETT " glöm inte det även om det i nuläget ser mörkt ut.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Säsongen är över
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Det är kört.
Avskaffa tre mot tre.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Det är kört, även om det finns en teoretisk chans. Även om Karlskoga skulle ta 2 poäng av Örebro imorgon och vi skulle vinna med 20-0 så kommer vi skita på oss på onsdag.
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Kommer följa match via dir-rapporterng. Har sagt upp viaplayabbonemang för att på ngt sätt markera DIF betydelse för deras inkomster, löjligt? Kanske, men var så nere igår att jag inte längre orkar hoppas på underverk längre. Om vi kommer vidare får det bli att se match på plats istället.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Axel_K skrev:Det är kört, även om det finns en teoretisk chans. Även om Karlskoga skulle ta 2 poäng av Örebro imorgon och vi skulle vinna med 20-0 så kommer vi skita på oss på onsdag.
Nog är det kört, FAN. Men det var det redan i höstas kändes det som. Samtidigt är det inte chanserna till kval, slutspel osv som gör att jag går på hockey. Skall man rannsaka sig själv så är det när klubben är illa ute som läktaren borde vara fylld till bredden med gult-rött-blått för det är då som stödet behövs.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Praetori skrev:
Axel_K skrev:Det är kört, även om det finns en teoretisk chans. Även om Karlskoga skulle ta 2 poäng av Örebro imorgon och vi skulle vinna med 20-0 så kommer vi skita på oss på onsdag.
Nog är det kört, FAN. Men det var det redan i höstas kändes det som. Samtidigt är det inte chanserna till kval, slutspel osv som gör att jag går på hockey. Skall man rannsaka sig själv så är det när klubben är illa ute som läktaren borde vara fylld till bredden med gult-rött-blått för det är då som stödet behövs.
OM vi vinner imorgon och Örebro tar 2 poäng, så kommer jag sjunga som in i helvete på onsdag ändå. Vilket jag kommer göra även om vi förlorar imorgon antagligen, men det är 1% chans att vi går till Kvalserien då är det 0.1% chans att vi går till ES, kanske 1.1% chans att vi går upp till ES pga utökning av ligan och de tar upp oss. Lika stor chans att ligan blir utökad som att våra spelare skulle kunna spela upp oss.
Pontulf

Inlägg av Pontulf »

S. Skuggan skrev:Kommer följa match via dir-rapporterng. Har sagt upp viaplayabbonemang för att på ngt sätt markera DIF betydelse för deras inkomster, löjligt? Kanske, men var så nere igår att jag inte längre orkar hoppas på underverk längre. Om vi kommer vidare får det bli att se match på plats istället.
Smart! Gör detsamma ja med nu...
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Spontan grej.. varför inte passa på att slänga upp en banderoll med typ "STYRELSEN - BYT UT ABBE MOT UCS/ST" eller liknande, nu när det ändå är färdigkissat i förkvalet?
Du är med oss överallt, Stefan.
Tobbe_Gotland

Inlägg av Tobbe_Gotland »

Går de inte att starta en insamling , likt den för Otto.
Men dessa pengar skall vara öronmärkta för en spelare som supportarna vill ha till laget.

Sen hur man skall komma fram till vilken spelare osv, det vet jag ej.
Va bara en tanke i dessa mörka tider.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Tobbe_Gotland skrev:Går de inte att starta en insamling , likt den för Otto.
Men dessa pengar skall vara öronmärkta för en spelare som supportarna vill ha till laget.

JK kanske kan fixa insamlingen och i samarbete med Challe välja ut kanske 5 spelare. Efter det så får alla som donerat till insamlingen rösta vilken spelare de vill ha.
Detta kanske skulle fungera?
Användarvisningsbild
JohanPez

IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av JohanPez »

Axel_K skrev:
Tobbe_Gotland skrev:Går de inte att starta en insamling , likt den för Otto.

JK kanske kan fixa insamlingen och i samarbete med Challe välja ut kanske 5 spelare. Efter det så får alla som donerat till insamlingen rösta vilken spelare de vill ha.
Detta kanske skulle fungera?
Stopp i backarna här, rösta om spelare?
Förlåt men det är en väldigt dålig idé av en flera olika anledningar. För att nämna två kan gemene man inget eller lite om hockey, vidare ska en spelare passa in i en trupp och en spelidé som klubben med all säkerhet inte kommer gå ut med inför säsongen.

Det finns en del här som kan hockey men dessa skulle fortfarande vara i minoritet vid en dylik röstning. Man skulle garanterat landa en Tauer-typ.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Det enda positiva nu är att man slipper slitas mellan hopp och förtvivlan och undgå att slå sönder saker. Jag undrar hur Djurgården kommer uppträda i dessa två matcher. Förra året slog vi väl Rögle i sista pga att vi inte hade nån press. Kändes bara pinsamt. Hade nästan varit bättre att få stryk den matchen för där märktes det att spelarna endast kunde prestera utan press.
Nej usch. Får hoppas att nästa säsong innebär att vi slutar underskatta bondlagen och "vi är bättre och finare än dom" inte finns i huvudet på spelarna och på så vis kämpar 100% likt övriga lag i serien. Bygg laget utifrån en stark och stabil defensiv! Och behåll så många som möjligt av våra forwards.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Skriv svar