Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Re: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Recept på en lyckad vinst över Örebro HK!
Bild
Användarvisningsbild
Caeruleus_Sancti
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Inlägg av Caeruleus_Sancti »

Vånda är det enda jag känner inför denna match, med förra mötet färskt i minnet.

Skickat med min HTC Sensation via Tapatalk 2.
Bild
Djurgårdsbonde? Res med Järnkaminerna - Sektion Syd!
Brandman och sjv.instruktör, och djurgårn tills jag dör.
DIFGrafik.se - ditt vattenhål för Djurgårdsgrafik.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av tomten »

Caveman skrev:Tim & Linkan bör stanna hemma, vi måste ha spelare som förstår allvaret, vi kan inte ha spelare som spelar för sig själva.. Är denna match tillräckligt viktig för Linkan?
Bänka Linkan, vi har spelare som är bättre än han. Han har haft en säsong på sig att visa att han är något att ha. Halva säsongen har han vart skadad och andra halvan har han i princip inte visat något av värde. Hoppas även Zabel ser detta.

Att leva på gamla meriter fungerar inte i hockey. Linkan var vass i pp innan hand drog till Ryssland och sedan Finland. Sedan han kom tillbaka har han inte vart mycket att ha, definitivt inte den här säsongen. Nu är det väldigt viktiga matcher och bästa laget ska lira varje match, tyvärr är Linkan inte med i det laget.

Får jag se en loj inställning av spelarna den här matchen kan de dra åt helvete. Det går inte att tänka att den här matchen inte är så viktig för att de kommer fler matcher i playoff-serien. Har man börjat tänka så är det redan kört. Jag vill se hårt jobb från varje spelare i varje byte.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Det är bara 6 matcher. Finns inget utrymme för "nästa match"-tänkande. Varje match är lika superviktig som de andra. Det enda som ändrar på det är om det skulle vara avgjort inför sista omgången.

Vill inte se något mer skitspel från vår sida, för då kommer jag inte se något mer på hockeyn denna säsongen... Det räcker med skiten jag fick se igår. Plus Tingsryd. Plus KHK borta. Plus... ja listan kan göras alldeles för lång.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tror nästan vi kan förutsätt att Karlskoga vinner sin matchvilket gör det mer eller mindre nödvändigt att vi tar minst en pinne borta mot Örebro. Att vi måste ta 9 pinnar hemma är gjutet.
Staten

Inlägg av Staten »

Det finns inte plats för spelare som inte kämpar och som begår juniormisstag längre. Nu ska allt klaffa, precis så där jävla bra som vi har sett att det gjort ett fåtal matcher i år. DÅ fixar vi playoff, inte annars.

Sista chansen nu för många spelare. Ser fram mot det här med en skräckblandad förtjusning.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

tomten skrev:
Caveman skrev:Tim & Linkan bör stanna hemma, vi måste ha spelare som förstår allvaret, vi kan inte ha spelare som spelar för sig själva.. Är denna match tillräckligt viktig för Linkan?
Bänka Linkan, vi har spelare som är bättre än han. Han har haft en säsong på sig att visa att han är något att ha. Halva säsongen har han vart skadad och andra halvan har han i princip inte visat något av värde. Hoppas även Zabel ser detta.

Att leva på gamla meriter fungerar inte i hockey. Linkan var vass i pp innan hand drog till Ryssland och sedan Finland. Sedan han kom tillbaka har han inte vart mycket att ha, definitivt inte den här säsongen. Nu är det väldigt viktiga matcher och bästa laget ska lira varje match, tyvärr är Linkan inte med i det laget.

Får jag se en loj inställning av spelarna den här matchen kan de dra åt helvete. Det går inte att tänka att den här matchen inte är så viktig för att de kommer fler matcher i playoff-serien. Har man börjat tänka så är det redan kört. Jag vill se hårt jobb från varje spelare i varje byte.
Håller med. #23 is done, går inte att dalta mer och leva på hans meriter. Klarar inte av att se spelare som han åka runt och inte bry sig eller ens försöka arbeta lite grann där ute.
Det är mycket inställningen och kriget som kommer avgöra detta, inte finliret och alla lag är jämna även om jag tippar Oskarshamn sist redan nu.

Inställningen kommer brista på många av våra menlösa spelare och motståndarna mycket hungrigare. Vi kommer helt enkelt skita på oss igen!

Örebro vinner playoff, SSK går upp och TIK håller sig kvar.

Men ingen blir gladare en jag om jag har fel.
Spela fult
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Manijock skrev: Pickard (Reideborn)

Holm - Lidström
Guter - Johner - Sörensen

Arnesson - Granath
Åberg - Ottosson - Wennberg

Falk - Pettersson
Kalus - Fimpen - Ölvestad

Hank - Holmqvist - Eriksson

Gustafsson
Bremberg
Skriver under på denna, även om Gustafsson givetvis ska spela istället för Falk.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Göran

Inlägg av Göran »

kotten skrev:
Manijock skrev: Pickard (Reideborn)

Holm - Lidström
Guter - Johner - Sörensen

Arnesson - Granath
Åberg - Ottosson - Wennberg

Falk - Pettersson
Kalus - Fimpen - Ölvestad

Hank - Holmqvist - Eriksson

Gustafsson
Bremberg
Skriver under på denna, även om Gustafsson givetvis ska spela istället för Falk.
Det har du rätt i att Gustavsson skall spela i stället för Falk !
Sen bör Lidström spela i PP -formationen i stället för Åberg ! Lidström har bra skott och han träffar oftast målet vilket innebär fler chanser för dom som är framför och jobbar !
snufkin

Inlägg av snufkin »

finns de någon som kommer åka bil från sthlm till örebro o kommer passera eskilstuna så säg till så hoppar jag gärna in i bilen i eskilstuna o hoppar av i eskilstuna på hemresan....självklart så betalar jag bensin pengar:)
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Viasat hockey 18:45, som vi trodde.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

För helvete, ge mig tisdag nu så vi kan påbörja det här. Just nu är det bara plågsamt... säsongjäveln kan i praktiken vara helt slut redan om en vecka såhär dags...ångesten är påtaglig.

Fan. Fan. Fan. KRIGA!
Panucci08

Inlägg av Panucci08 »

Bremberg får gärna spela PP för mig, där vi varit undermåliga.
Han brann i slutet av förra sässen i Timrå då han var grym i kvalserien (8p på 9 matcher). hoppas han kan tända till och göra något liknande i år med start i playoff.

Tror den mannen behöver såna här matcher för att tända till.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Panucci08 skrev:Bremberg får gärna spela PP för mig, där vi varit undermåliga.
Han brann i slutet av förra sässen i Timrå då han var grym i kvalserien (8p på 9 matcher). hoppas han kan tända till och göra något liknande i år med start i playoff.

Tror den mannen behöver såna här matcher för att tända till.
Jodå. Frågan är om det räcker, dvs kan han fortfarande? Han bör starta. Är han inte bra bör någon som jobbar hårdare kliva in i stället.
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Jaha, då blir vi utan Kalus då.
Skriv svar