Challe vs. Zabel Statistik
Re: Challe vs. Zabel Statistik
Vi har alltså blivit nollade av Tingsryd, Karlskrona och Troja sedan den 18 november. Hehe.
pulverapa skrev:Vi har alltså blivit nollade av Tingsryd, Karlskrona och Troja sedan den 18 november. Hehe.
Näe vi tog Troja i Januari

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
pulverapa menade nog att de enda vi blivit nollade av är KHK, Troja/Ljungby och TAIF sen den 18e November.joakime70 skrev:pulverapa skrev:Vi har alltså blivit nollade av Tingsryd, Karlskrona och Troja sedan den 18 november. Hehe.
Näe vi tog Troja i Januari
(Till skillnad från tidigare då man kunde räkna våra 3p på en hand. Typ)
25/4-2025
En sak man märker är att Zabel har fokuserat på att jobba med killarna som om de var juniorer. Minimera misstagen i egen zon, back to basic när det gäller pucktransport och hur tvåan går in på mål. I början av säsongen var det istället frustration, twittrande Bremberg och laborerade i kedjor som stod på dagordningen.
Ingen visste hur årets Djurgården skulle stå sig, inte ens spelarna själva. Nu vågar man istället gå ut och spela sitt spel för man vet att man har det i sig. Detta har skapat en större trygghet hos laget. Det märker man tydligt i de senaste matcherna mot Leksand, Västerås, Södertälje och Malmö. Alla gånger har vi legat under och lika många gånger har vi kommit tillbaka.
Sen fick ju Zabel en smakstart som gav självförtroende, en arg Åberg som började göra poäng och Kauls som ger energi till resten. Det gör skillnad. Jag vill också bara lägga till att jag gillar Challe, men som sportchef och inte tränare.
Ingen visste hur årets Djurgården skulle stå sig, inte ens spelarna själva. Nu vågar man istället gå ut och spela sitt spel för man vet att man har det i sig. Detta har skapat en större trygghet hos laget. Det märker man tydligt i de senaste matcherna mot Leksand, Västerås, Södertälje och Malmö. Alla gånger har vi legat under och lika många gånger har vi kommit tillbaka.
Sen fick ju Zabel en smakstart som gav självförtroende, en arg Åberg som började göra poäng och Kauls som ger energi till resten. Det gör skillnad. Jag vill också bara lägga till att jag gillar Challe, men som sportchef och inte tränare.
It's easier to be an asshole to words than to people
Mycket intressant som sägs och redovisas i denna tråd, men det finns en faktor som jag tror har haft större betydelse än vad som framkommit här, kanske störst t.o.m. Nämligen just det faktum att vi till denna säsong ställt ett i princip helt nytt lag banan. Det tar tid att få ihop en fungerande grupp, hitta rätt balans både på och utanför isen. Har man ett bra material att arbeta med brukar det ordna sig med tiden förutsatt att alla underordnar sig strategin och accepterar sin egen roll samtidigt som man respekterar de andras. Det är detta jag tror har hänt med Djurgården. Polleten har liksom trillat ned efterhand. Inget konstigt i detta, så fungerar det överallt, även utanför idrotten.
Jag håller med om att själva tränarbytet kan ha haft betydelse, men där var nog den stora förtjänsten att vi fick ett slut på en dubbelarbetande Challe och in med en tränare med ett tydligt fokus.
Jag håller med om att själva tränarbytet kan ha haft betydelse, men där var nog den stora förtjänsten att vi fick ett slut på en dubbelarbetande Challe och in med en tränare med ett tydligt fokus.
+1 på den! Vill absolut inte ta ifrån Zabel någonting, men självklart så tar det ett tag att spela ihop ett, mer eller mindre, nytt lag!Dalton skrev:Mycket intressant som sägs och redovisas i denna tråd, men det finns en faktor som jag tror har haft större betydelse än vad som framkommit här, kanske störst t.o.m. Nämligen just det faktum att vi till denna säsong ställt ett i princip helt nytt lag banan. Det tar tid att få ihop en fungerande grupp, hitta rätt balans både på och utanför isen. Har man ett bra material att arbeta med brukar det ordna sig med tiden förutsatt att alla underordnar sig strategin och accepterar sin egen roll samtidigt som man respekterar de andras. Det är detta jag tror har hänt med Djurgården. Polleten har liksom trillat ned efterhand. Inget konstigt i detta, så fungerar det överallt, även utanför idrotten.
Problemet med erat argument är att varför skulle allt ändras så drastiskt just efter Challes avgång eller just efter 21 matcher. Det stämmer liksom inte. Vi är ett HELT annat lag nu, och en sak kan vara att erat argument stämmer in på de 10 första matcherna, men sedan då?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- SirDIFalot
Håller med. Det var verkligen dag och natt mellan Challes sista matcher och Zabels första mot Leksand och fortsättningen.seppuko skrev:Problemet med erat argument är att varför skulle allt ändras så drastiskt just efter Challes avgång eller just efter 21 matcher. Det stämmer liksom inte. Vi är ett HELT annat lag nu, och en sak kan vara att erat argument stämmer in på de 10 första matcherna, men sedan då?
Undra hur långt kontrakt Zabel har?
Expert.
Det ligger naturligtvis nära till hands att luta sig mot en Zabel-effekt här. Det är enligt mitt sätt att se det dock lite för enkelt. Lagbygge och förändringsarbete är betydligt mer långsiktigt och komplext än så.
- SirDIFalot
Hade vi sett bättre ut under Challe hade jag köpt det. Men nu såg det som mörkast ut under Challes sista matcher. Och sedan var allt klang och jubel i Zabels första match och har fortsatt så. Tror det hade en väldigt betydande effekt i alla fall.Dalton skrev:Det ligger naturligtvis nära till hands att luta sig mot en Zabel-effekt här. Det är enligt mitt sätt att se det dock lite för enkelt. Lagbygge och förändringsarbete är betydligt mer långsiktigt och komplext än så.
Expert.
Kändes ändå som att vi var lite på gång i matchen mot Västerås.SirDIFalot skrev:Hade vi sett bättre ut under Challe hade jag köpt det. Men nu såg det som mörkast ut under Challes sista matcher. Och sedan var allt klang och jubel i Zabels första match och har fortsatt så. Tror det hade en väldigt betydande effekt i alla fall.Dalton skrev:Det ligger naturligtvis nära till hands att luta sig mot en Zabel-effekt här. Det är enligt mitt sätt att se det dock lite för enkelt. Lagbygge och förändringsarbete är betydligt mer långsiktigt och komplext än så.
- SirDIFalot
Tycker du? Vad jag minns lyckades Landeskog och Hörnqvist tillsammans typ knipa en poäng åt oss, utan dom hade vi åkt på spö, och sista matchen mot BIK var ju bara rent mörker.Alexander skrev:Kändes ändå som att vi var lite på gång i matchen mot Västerås.SirDIFalot skrev:Hade vi sett bättre ut under Challe hade jag köpt det. Men nu såg det som mörkast ut under Challes sista matcher. Och sedan var allt klang och jubel i Zabels första match och har fortsatt så. Tror det hade en väldigt betydande effekt i alla fall.Dalton skrev:Det ligger naturligtvis nära till hands att luta sig mot en Zabel-effekt här. Det är enligt mitt sätt att se det dock lite för enkelt. Lagbygge och förändringsarbete är betydligt mer långsiktigt och komplext än så.
Expert.