Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Isabo
Säsongskort: Ja

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av Isabo »

Mattebo skrev:
Salas skrev:
Förstår känslan precis. Har samma problem, kunde nästan alla spelare i Elitserien, men i HA kan jag ingenting.

En spelare i Almtuna har spelat i Djurgården denna säsong, så en jävla spelare kan du. =)
En spelare i Tingsryd heter KUKAN. Målvakten i Almtuna heter Lassinantti. Kåberg i Örebro har ett gigantiskt skägg.
Det är typ vad jag vet om andra lags spelare. :-)
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av förevigtdjurgården »

Salas skrev:Kvällsmöte imorgon på jobbet, följt av ett besök på gymmet. Det bör medföra att jag är hemma vid ungefär 20:30, med andra ord lagom till den tredje perioden. Då får resultatet avgöra om jag ska se slutet av matchen eller om jag ska göra som jag gjorde senast mot Karlskrona, då jag undvek att se matchen.

Kanske är det bäst att göra likadant imorgon. Är matchen ens något att se? Vi har allt att förlora i matchen. Vinner vi så är man knappt glad pga att vi ska vinna mot pissiga Almtuna, men tappar vi å andra sidan poäng så lär tangentbordet flyga i väggen. Nej... Högst tveksamt om jag ska se matchen imorgon. Kanske är det klokast att inte ens kolla resultatet.

Och på tal om ingenting, jag hatar hockeyallsvenskan. Jag kan inte namnet på en enda jävla spelare i Almtuna. Det är resultatet av en fullkomligt ointressant serie. Timrå som var skitlaget nummer ett i elitserien ifjol kunde jag typ halva laget, och Almtuna är inte ens skitlaget nummer ett i allsvenskan. Nej... Jag blir bara deprimerad. Snälla, snälla, snälla Djurgården. Gå upp till elitserien igen.
Förstår precis vad du menar... Fast Lassinantti borde du väl kunna? (Målvakten som inte kunde hålla tätt för fem öre i JVM).

Jag vågar inte ens tro på några resultat längre; då går det åt helvete.
25/4-2025
Göran

Inlägg av Göran »

Nu är det dags igen för en ny fight !
Hoppas att man fortsätter med samma lag som man startade med sist men med den justeringen att Erik G eller Lidström går in och spelar med Timmy P i stället för Granath . Om Granath skall spela så bör han göra det med Bohman .Timmy måste upp flera klassser snart och det börjar bli bråttom
Alla skador som är på Bremberg bör väl innebära att han snart har gjort sitt . Släpp fram någon yngre förmåga nu innan vi går in i slutspelet .
Hoppas även att pp-spelet blir aningen bättre och att den formationen med bara forwards kommer till skott någongång . Sen kan det inte vara riktigt att dom skall få hålla på att spela runt i två minuter . Luckners besked är har man inte kommit till skott på 30 sekunder är det dags att byta formationer . Tycker det låter logiskt resonerat va den gode Luckner. Med det sagt håller jag inte med honom allt han säger eller tycker .
Användarvisningsbild
Daniel08
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Daniel08 »

Göran skrev:Nu är det dags igen för en ny fight !
Alla skador som är på Bremberg bör väl innebära att han snart har gjort sitt . Släpp fram någon yngre förmåga nu innan vi går in i slutspelet .
Kunde inte undvika att le stort när du skriver slutspel... Antar att du syftar på slutet av serien men oj vad man önskar att det var en mardröm som man vaknade upp ur till spel i elitserien och slutspel. Tänk att bara få spela kvartsfinal och åka ur! Jävla losermentalitet man fått i denna serie *tvi*.
Ja om kvällens match finns ju inget annat säga än att allt utom vinst är skit trots att viktiga spelare är skadade och sjuka. Därför hoppas jag på seger 3-1.
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Jag tror matchen idag kommer bli rätt tuff men vi drar det längsta stråt och kammar hem tre härliga poäng.

Vi lyckas göra det bra i dag med våra "special teams" dvs boxplay och powerplay.
2 av våra 4 mål görs i PP samt 0 insläppta i boxplay. Dessvärre lyckas vi släppa in två enkla mål i spel 5 mot 5.

Matchvinnare: Wennberg/Otto
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Näe, målsnål tillställning detta. Vinst med 2-1, Åberg får äran att avgöra.
Användarvisningsbild
XantE

Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av XantE »

Vi vinner med 4-2

Otto x2
Åberg x1
Wennberg x1
Manijock

Inlägg av Manijock »

Räknar bort Ölvestad, Linkan, Sörensen och Fimpen. Utgår från att Tim är tillbaka!

Pickard (Reideborn)

Gustafsson - Holm
Kalus - Johner - Wennberg

Lidström - Granath
Åberg - Ottosson - Ljungh

Lennhammer - Arnesson
Hank - Honken - Tim

Timmy P
Kalin - Hari - Lindström

Granath, Lidström och Holm är de enda backarna som känns bra i nuläget! Därför måste vi splitta på våra två stora akilleshälar Gustafsson och Lennhammer. Arnesson är okej(bra betyd i detta lag) så han kan få stabilisera upp den ena av dem. Timmy ska bort nu! Gillar inte att lira Ljungh med Otto och Åberg men i brist på annat får det bli så. Valde mellan honom och Hari, men måste säga att Markus åtminstone har potential att lira i en andrakedja i allsvenskan. Janos känns på tok för blek, trots petmålet senast.

Fyfan vad trött jag är på dessa skador. Saknas Tim dessutom så är vi officiellt körda....
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

För en tid sedan (några år typ) försökte jag mig på att beskriva den icke-taggning som infann sig hos mig före en i stort sett menlös match mellan DIF-Trelleborg på ett regnigt stadion.
typ:
-En storhandling på ICA-maxi känns i en direkt jämförelse närmast som en erotisk upplevelse

Så, Almtuna borta....Uuhhhh! (Samantha Fox-stön).
Poängen är visserligen viktigare än nånsin i denna match, men det är grymt svårt att tända till känner jag

Tror på en blek menlös tillställning där Pickard till slut avgör..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Jag hoppas att du har rätt, men att han gör det framåt. ;) Pickard gör 3-1 i tom bur. :)
Göran

Inlägg av Göran »

Daniel08 skrev:
Göran skrev:Nu är det dags igen för en ny fight !
Kunde inte undvika att le stort när du skriver slutspel... Antar att du syftar på slutet av serien men oj vad man önskar att det var en mardröm som man vaknade upp ur till spel i elitserien och slutspel. Tänk att bara få spela kvartsfinal och åka ur! Jävla losermentalitet man fått i denna serie *tvi*.
Ja om kvällens match finns ju inget annat säga än att allt utom vinst är skit trots att viktiga spelare är skadade och sjuka. Därför hoppas jag på seger 3-1.
Jag menar givetvis slutskedet på denna här allsvnska serien .Jag hoppas även att DIF är med bland dom 4-7 som får chansen att utmana dom nu bästa om en ev .plats i elitserien . Idag hoppas jag också att DIF pp-spel är mycket bättre en det har varit under större delen av säsongen . Hoppas också att man håller sig borta från utvisningsbåset då Almtuna förfogar över Daniel Hermansson .
Tror på en seger ,men törs inte sträcka mig längre en till 2-1 . "Hank" avgör !
Manijock

Inlägg av Manijock »

Dessvärre har vi inte samma tur som sist så vi slipper Tomas Ros på S24 sändningen ikväll :evil: Bring it on klyschor och faktafel...
halmstadDIF

Inlägg av halmstadDIF »

Hej Hopp jag e ny här Daniel heter jag och jag tror på en tät och intensiv första period sen tror jag att DIF drar iväg lite jag tippar 2-5 till DIF :D
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Inte särskilt stora chanser ikväll. Det mesta talar för en förlust.
Vi har viktiga spelare borta. Det är många matcher sedan vi spelade bra.

Borde väl kunna bli en hyffsad jämn match ändå, 4-2 till Almtuna är väl rimligt?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Tror ej på målsnålt. Vi har börjat sätta en hel del chanser och mot psalmtuna tror jag inte, icke på målsnålt.

Resultat? Äh. Vågar inte.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar