Välkommen Petr Kalus
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Välkommen Petr Kalus
"Vi har många skickliga forwards men vill nu ha mer power i laget"
Tycker det är ett högst märkligt citat från Challe och ser han verkligen på laget på det sättet? Att det är power som saknas?
Vi har EN spelare som har gjort 10 mål på 28 matcher. Det är han bästa målskytt på. Och bara sex spelare som har gjort över 10 poäng, på 28 matcher. (Fem om vi räknar bort Landeskog)
Timmy, vår första PP-back har noll mål och två assist i PP såhär långt...
Tycker det är ett högst märkligt citat från Challe och ser han verkligen på laget på det sättet? Att det är power som saknas?
Vi har EN spelare som har gjort 10 mål på 28 matcher. Det är han bästa målskytt på. Och bara sex spelare som har gjort över 10 poäng, på 28 matcher. (Fem om vi räknar bort Landeskog)
Timmy, vår första PP-back har noll mål och två assist i PP såhär långt...
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Spännande! Inte direkt någon poängspruta, och känns lite märklig värvning. Sådär typiskt DIF, ni vet.
Men får hoppas på en positiv överraskning.
Men får hoppas på en positiv överraskning.
Välkommen Petr Kalus
Välkommen men jag hade hellre sett att en stabil back varit första fokus. Vet för lite om Petr utan endast det som står på EP.
2014-04-07, vad hände?
Antar att det inte blir något med Hannulla nu. Synd, hade förmodligen varit ett bättre alternativ.
Välkommen Kalus!
Välkommen Kalus!
Tycker det känns bra. Vi har haft på tok för dåligt tempo i matcherna och knappt lirat fysiskt.
Tror poängerna kommer komma, bara vi får upp tempot och aggressiviteten.
Tror poängerna kommer komma, bara vi får upp tempot och aggressiviteten.
Tror stenhårt på snubben. Blir mål i första matchen!
Varför tror du det?Staten skrev:Antar att det inte blir något med Hannulla nu. Synd, hade förmodligen varit ett bättre alternativ.
Välkommen Kalus!
Hari 4 matcher och söder 4 matcher.
Sen kommer Hannula.
Han har ju fin poängskörd både i NHL(få matcher dock), U18 landslag, U20 landslag, WHL, AHL och nu senast italienska ligan.
Kan han spela lite grisigt och verkligen vara fysisk så är det en bra värvning. När Murray kom in och spelade fysiskt och tog för sig drog han med sig spelare som Hank, Jimmie, Fimpen, Honken etc. Helt plötsligt började dessa spelare vara i motståndarnas ansikte, tacklas och vara jobbiga. Hoppas på en liknande effekt nu.
Tror att det blir bra.
Tror att det blir bra.
Född till sportchef.
Spontant känns det som en oklar värvning, men vi får väl hoppas att Challe kan sin sak. En PP-back vore inte helt fel... 

Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Någon som sett karln lira? Jag är mest nyfiken på hur hans skridskoåkning ser ut. Nej tack till ännu en stapplig Hank/Honken-typ som aldrig ens hinner in i situationerna. Är han dock rapp på rören kan han nog komma till användning i vissa situationer.
Men fattar inte hur vi kan bränna alla våra pengar på dussinlirare när vi så uppenbart behöver en ledande back framförallt? Vid en fullständig lockout så hade Kronwall naturligtvis varit den perfekta förstärkningen. Hur tänker ledningen egentligen? Det mesta tyder ju på att det blir lockout hela säsongen, det måste DIF ledningen vara förberedda på, precis som alla andra.
Men fattar inte hur vi kan bränna alla våra pengar på dussinlirare när vi så uppenbart behöver en ledande back framförallt? Vid en fullständig lockout så hade Kronwall naturligtvis varit den perfekta förstärkningen. Hur tänker ledningen egentligen? Det mesta tyder ju på att det blir lockout hela säsongen, det måste DIF ledningen vara förberedda på, precis som alla andra.
- SirDIFalot
Modoiterna verkar riktigt nöjda med honom. Lite Ölvestad-typ.Manijock skrev:Någon som sett karln lira? Jag är mest nyfiken på hur hans skridskoåkning ser ut. Nej tack till ännu en stapplig Hank/Honken-typ som aldrig ens hinner in i situationerna. Är han dock rapp på rören kan han nog komma till användning i vissa situationer.
Citerar en före detta lagkamrat till honom "Har aldrig sett någon träna så hårt som honom"
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är det här jag också hoppas på.android skrev:Kan han spela lite grisigt och verkligen vara fysisk så är det en bra värvning. När Murray kom in och spelade fysiskt och tog för sig drog han med sig spelare som Hank, Jimmie, Fimpen, Honken etc. Helt plötsligt började dessa spelare vara i motståndarnas ansikte, tacklas och vara jobbiga. Hoppas på en liknande effekt nu.
Tror att det blir bra.
@ Jock: det jag minns av hans tid i Modo var en rätt skaplig skridskoåkning. Men jag kommer dock inte ihåg att han var sådär superfysisk i närkampspelet, han kanske anpassar sig efter rollen tränaren ger honom.
- Jim Morrison
Fimpens ersättare? Tror skadan är värre än vad många tror.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Välkommen Kalus. Har han ett bra skott så kan nog han vara ett tillskott i PP.Manijock skrev:Någon som sett karln lira? Jag är mest nyfiken på hur hans skridskoåkning ser ut. Nej tack till ännu en stapplig Hank/Honken-typ som aldrig ens hinner in i situationerna. Är han dock rapp på rören kan han nog komma till användning i vissa situationer.
Kronwall som back hade varit mumma, skulle vara härligt att se lite smaskar-tacklingar =) Men undra hur mycket felaktigt dömda utvisningar vi hade fått när Kronwall hade vänt upp och satt baken till.
Tror motståndarna hade varit rädda för att ta uppspel på hans kant =P
(27:e inlägget måste jag ju påpeka då den stora idolen var just #27 Tomas Eriksson)
Senast redigerad av Henke_F den 2012-12-11 17:07:37, redigerad totalt 2 gång.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109