Djurgårdens IF - Almtuna IS 3/12 2012
Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 3/12 2012
Han har ju inte gjort en match som kapten i Colorado än. Hur ska det vara betungande för honom? Visst har han medial uppmärksamhet, men han verkar älska det. Jag tror det handlar om att han har tankarna i NHL nu. Tror han börjar bli frustrerad att det inte drar igång och det sätter käppar i hjulet på isen för honom just nu. Tänk dig själv att han ska vara kapten i ett NHL-lag och så är han i Sverige just nu och möter lag som heter Asplöven och Karlskrona.
Han vill inte vara här just nu.
Han vill inte vara här just nu.
- zetterberg_88
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Almtuna förstärker med NHL-forwarden Mark Letestu.
Ansluter som tidigast på onsdag så inget att tänka på till dagens match....zetterberg_88 skrev:Almtuna förstärker med NHL-forwarden Mark Letestu.
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Finns det någon som vet hur många som är sålda till idag?
Expert.
Runt 5k enl. Jesper Björck i säskortsmailet.SirDIFalot skrev:Finns det någon som vet hur många som är sålda till idag?
Fanns 80 plåtar kvar i klacken för en timme sen när jag frågade.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
- zetterberg_88
Blir som vanligt runt 5500 ser det ut som.
Tror tyvärr på en tung torsk idag. 1-3, sista målet i tom kasse! Vi leder med 1-0 efter första men efter ett skapligt haveri av Pickard i andra så blir försvaret precis lika virrigt som vanligt. Vårat mål görs av Åberg! Inget NHL-skott direkt utan han pillar dit en retur.
Sågningarna brakar lös härinne. Alla ska avgå och DIF är bara skit värt. Vi kommer även torska mot Troja borta och då är det "fan droppen" enligt många. MEN sen lyckas vi gneta till oss en trea mot Beirut på lördag och helt plötsligt så finns det "en chans" att vi kan nå topp 3 igen...
¨
Sammanfattningsvis, DIF-tåget rullar på. Varken mer eller mindre? Inga trendbrott alls utan älska och hat fortsätter ha en tunn linje mellan sig.
Fan vad jag älskar att vara Djurgårdare...
Sågningarna brakar lös härinne. Alla ska avgå och DIF är bara skit värt. Vi kommer även torska mot Troja borta och då är det "fan droppen" enligt många. MEN sen lyckas vi gneta till oss en trea mot Beirut på lördag och helt plötsligt så finns det "en chans" att vi kan nå topp 3 igen...
¨
Sammanfattningsvis, DIF-tåget rullar på. Varken mer eller mindre? Inga trendbrott alls utan älska och hat fortsätter ha en tunn linje mellan sig.
- Lakrisal
Tror tvärtom jag. Jag tror vi gör en match som mot Tingsryd där har vi har pucken i 90% av matchen men leder med bara med 1-0 efter två perioder. Sen gör vi 2-0 tidigt i 3:e, släpper in Almtuna i matchen igen som reducerar och sedan stänger vi matchen med mål i den 16:e minuten och vinner med 3-1.Manijock skrev:Tror tyvärr på en tung torsk idag. 1-3, sista målet i tom kasse! Vi leder med 1-0 efter första men efter ett skapligt haveri av Pickard i andra så blir försvaret precis lika virrigt som vanligt. Vårat mål görs av Åberg! Inget NHL-skott direkt utan han pillar dit en retur.
¨
- zetterberg_88
Jag har redan sett ett trendbrott fattar inte hur du inte kan ha sett ett. Vi vann tre matcher torska en sen studsa vi tillbaka igen istället för som vi har gjort förut att när vi väl torskat, torskar vi ett par till. Tror stenhårt på vinst idag.
Att vi lyckades vinna ett par matcher efter ett tränarbyte ser jag inte som ett tredbrott. Tvärtom kom det ganska väntat. Kanske inte utklassningen mot Leksand, men själva vinsten i sig var inte så chockerande.zetterberg_88 skrev:Jag har redan sett ett trendbrott fattar inte hur du inte kan ha sett ett. Vi vann tre matcher torska en sen studsa vi tillbaka igen istället för som vi har gjort förut att när vi väl torskat, torskar vi ett par till. Tror stenhårt på vinst idag.
- zetterberg_88
Fler än ett par eftersom vi vunnit 4 av 5. Utklassning eller inte vi har vunnit 80% av alla matcher efter tränarbytet vi har lyckats studsa tillbaka efter förlust. Vi snittar ungefär 3 mål per match. Våra kedjor ser stabilare ut. Båda målvakterna får stå matcher. Vi tar timeout under matcherna om det behövs istället för att vänta tills det är 2 minuter kvar av 3e. Våra backar kladdar inte lika mycket med pucken. Allting har ju blivit bättre det kallar jag ett trendbrott. Sen väljer man att se det positiva eller det negativa. 75% vinst när vi lira 4 borta matcher i rad är inte dåligt facit. Men det är väl förjävligt eftersom vi förlorade en match?Manijock skrev:Att vi lyckades vinna ett par matcher efter ett tränarbyte ser jag inte som ett tredbrott. Tvärtom kom det ganska väntat. Kanske inte utklassningen mot Leksand, men själva vinsten i sig var inte så chockerande.zetterberg_88 skrev:Jag har redan sett ett trendbrott fattar inte hur du inte kan ha sett ett. Vi vann tre matcher torska en sen studsa vi tillbaka igen istället för som vi har gjort förut att när vi väl torskat, torskar vi ett par till. Tror stenhårt på vinst idag.
edit: Du måste ändå se en förbättring eller förändring?
- zetterberg_88
Skadeläget inför matchen ikväll:
Linkan är dag till dag med en "lower body injury"
Fimpen är just nu inte aktuell för spel tills efter jul
Nils Andersson väntar fortfarande på operationstid
Linkan tycks aldrig bli kry. Borde kör honom som extra spelare som sagt..
- SirDIFalot
Egen källa eller vart läser du det?zetterberg_88 skrev:Skadeläget inför matchen ikväll:
Har Nils FORTFARANDE inte opererats? Är det ett skämt eller?
Fimpen nu borta till efter jul?
Expert.
- zetterberg_88
difhockey.se
5 snabba med Zabel
5 snabba med Zabel