Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012
Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012
Varenda sändning jag sett så har det enbart varit inriktat på motståndarlaget och nåt specialreportage om nån av deras spelarte i pauserna, en sak när de är hemmalag men när DIF är hemma så har de pausinslag om nån spelare i motståndarlaget man inte ens hört talas om.
Och detta till trots så tycker motståndarfansen inte att det är tillräckligt... Enögdhet.
Så har det ju varit länge, alla lag tycker att DIF får massa fördelar precis överallt fast det är precis tvärtom. Det är typiskt Stockholmshat när det är som värst.
Och detta till trots så tycker motståndarfansen inte att det är tillräckligt... Enögdhet.
Så har det ju varit länge, alla lag tycker att DIF får massa fördelar precis överallt fast det är precis tvärtom. Det är typiskt Stockholmshat när det är som värst.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tror du själv är rätt enögd också. Om jag höll på något annat lag skulle jag gnälla som fan över hur löjligt mycket Viasat ska tjata om hur bra DIFs publik är. Nog för att det är bra stämning men satan vad Viasat överdriver.Isabo skrev:Varenda sändning jag sett så har det enbart varit inriktat på motståndarlaget och nåt specialreportage om nån av deras spelarte i pauserna, en sak när de är hemmalag men när DIF är hemma så har de pausinslag om nån spelare i motståndarlaget man inte ens hört talas om.
Och gällande att vi får fördelar kan vi ju knappast säga att det varit tvärtom i år. Att vi på något sätt skulle haft domarna emot oss.
Expert.
SirDIFalot skrev:Jag tror du själv är rätt enögd också. Om jag höll på något annat lag skulle jag gnälla som fan över hur löjligt mycket Viasat ska tjata om hur bra DIFs publik är. Nog för att det är bra stämning men satan vad Viasat överdriver.Isabo skrev:Varenda sändning jag sett så har det enbart varit inriktat på motståndarlaget och nåt specialreportage om nån av deras spelarte i pauserna, en sak när de är hemmalag men när DIF är hemma så har de pausinslag om nån spelare i motståndarlaget man inte ens hört talas om.
Och gällande att vi får fördelar kan vi ju knappast säga att det varit tvärtom i år. Att vi på något sätt skulle haft domarna emot oss.
Nästan varenda sändning handlar ju om hur man ska kunna rubba djurgården, el som han skrev på sin twitter -"stora starka Djurgården, lite som fotbollens Man U" nåt sånt va det även om det kanske inte återberättades exakt...
S24 blir kanon, jag har goda förhoppningar
- SirDIFalot
Ja och som motståndarsupporter skulle jag nog störa mig rätt mycket på just det. Allt handlar om DIFs svagheter. Och så fort det blir mål så är det för att DIFs backar är för dåliga. Inte för att deras lag har gjort något bra osv. Kommentatorerna verkar inte vara så pålästa kring de andra lagen.Shike skrev:SirDIFalot skrev:Jag tror du själv är rätt enögd också. Om jag höll på något annat lag skulle jag gnälla som fan över hur löjligt mycket Viasat ska tjata om hur bra DIFs publik är. Nog för att det är bra stämning men satan vad Viasat överdriver.Isabo skrev:Varenda sändning jag sett så har det enbart varit inriktat på motståndarlaget och nåt specialreportage om nån av deras spelarte i pauserna, en sak när de är hemmalag men när DIF är hemma så har de pausinslag om nån spelare i motståndarlaget man inte ens hört talas om.
Nästan varenda sändning handlar ju om hur man ska kunna rubba djurgården, el som han skrev på sin twitter -"stora starka Djurgården, lite som fotbollens Man U" nåt sånt va det även om det kanske inte återberättades exakt...
S24 blir kanon, jag har goda förhoppningar
Expert.
Då slutar det alltså med att motståndarna stör sig på "hur ska man kunna rubba Djurgården", och jag stör mig på när de får vansinnes-glädjetjut när motståndarna gör mål.
Hur man ska kunna rubba DIF, det är väl ganska uppenbart numera att det inte är så jättesvårt.
Hur man ska kunna rubba DIF, det är väl ganska uppenbart numera att det inte är så jättesvårt.
- zetterberg_88
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tycker kommentarerna är ganska lika oavsett vilket lag dom pratar om. De brukar ju säga vilket tryck det är här när Tingsryd har hemmaplan och 500 på läktaren.
Så är det inte alls. Alla djurgårdens motståndare gör allting bra medan djurgården gör i stort sett allt fel man kan göra.
Har även svaret. Kommentatorerna ser ju djurgården som stora stora favoriter och så fort vi gör något fel blir det som om man kört på fel sida av vägen i två timmar utan att märka det medan motståndarna tabbar till sig så är det ju precis så som kommentatorerna har trott att match bilden ska se ut och då påpekas inte det på samma sätt.
Så är det inte alls. Alla djurgårdens motståndare gör allting bra medan djurgården gör i stort sett allt fel man kan göra.
Har även svaret. Kommentatorerna ser ju djurgården som stora stora favoriter och så fort vi gör något fel blir det som om man kört på fel sida av vägen i två timmar utan att märka det medan motståndarna tabbar till sig så är det ju precis så som kommentatorerna har trott att match bilden ska se ut och då påpekas inte det på samma sätt.
Ska bli kul att se hur DIF, med värk i ryggen efter för mycket framåtböj senast, ska stå emot ett gäng lapskojstuggande vildar ifrån de norrländska vidderna. DIF får se upp, här blir det åka av och efter förra matchen så hyser jag inga förväntningar.
Nä, det där stämmer inte. I alla Viasats sändningar som jag har sett läggs huvudfokus på DIF. Vår fantastiska publik, våra stjärnor och att vi är Mesta Mästarna är väldigt populära samtalsämnen. Dessutom tycker jag att domarna, bortsett från igår, är betydligt snällare med oss än de var i Elitserien.zetterberg_88 skrev:De får inte prata bra om DIF det är därför. Det är exakt samma som domarna de får inte dömma 50/50 utan måste dömma emot DIF annars blir det fördel för DIF och det är fel enligt alla bönder i landet. I denna liga är alla marginaler emot DIF.
Och vi ligger ganska pyrt till.. jag tror fortfarande på detta men vi måste hålla våra kedjor intakta vi kan inte hoppa runt så fort t.ex. bremberg är tillbaka. Varför ska han få gå in direkt i en första kedja när han inte visat någonting på hela säsongen?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
Agree agree på alla sätt.Mäklaren skrev:Nä, det där stämmer inte. I alla Viasats sändningar som jag har sett läggs huvudfokus på DIF. Vår fantastiska publik, våra stjärnor och att vi är Mesta Mästarna är väldigt populära samtalsämnen. Dessutom tycker jag att domarna, bortsett från igår, är betydligt snällare med oss än de var i Elitserien.zetterberg_88 skrev:De får inte prata bra om DIF det är därför. Det är exakt samma som domarna de får inte dömma 50/50 utan måste dömma emot DIF annars blir det fördel för DIF och det är fel enligt alla bönder i landet. I denna liga är alla marginaler emot DIF.
Och vi ligger ganska pyrt till.. jag tror fortfarande på detta men vi måste hålla våra kedjor intakta vi kan inte hoppa runt så fort t.ex. bremberg är tillbaka. Varför ska han få gå in direkt i en första kedja när han inte visat någonting på hela säsongen?
Expert.
- zetterberg_88
Ja du ser alla tycker olika.SirDIFalot skrev:Agree agree på alla sätt.Mäklaren skrev:Nä, det där stämmer inte. I alla Viasats sändningar som jag har sett läggs huvudfokus på DIF. Vår fantastiska publik, våra stjärnor och att vi är Mesta Mästarna är väldigt populära samtalsämnen. Dessutom tycker jag att domarna, bortsett från igår, är betydligt snällare med oss än de var i Elitserien.zetterberg_88 skrev:De får inte prata bra om DIF det är därför. Det är exakt samma som domarna de får inte dömma 50/50 utan måste dömma emot DIF annars blir det fördel för DIF och det är fel enligt alla bönder i landet. I denna liga är alla marginaler emot DIF.
- SirDIFalot
Det är ju svårt att snacka bort att vi har haft mest tid i PP i hela jävla serien. Svårt att få ut mer av domarna än så.
Expert.
- zetterberg_88
Vi kunde haft minst dubbla tiden ifall domaren hade varit konsekvent.
- SirDIFalot
Det där tycker du inte ens på riktigt. I så fall är du bara sjukligt enögd.zetterberg_88 skrev:Vi kunde haft minst dubbla tiden ifall domaren hade varit konsekvent.
Domarna är ruskigt inkonsekventa i den här serien. Det är nästan som ett lotteri. Men vi har knappast dragit många nitlotter hittills.
Expert.
- zetterberg_88
vad snackar du om? Hur kan man vara enögd bara för att man tycker domaren är inkonsekvent?
Hade domaren varit konsekvent så hade det ju varit mycket mer utvisningar. Det är ju inte konstigt att DIF har flest powerplay med tanke på hur mycket puck vi äger och hur mycket vi "hattar" runt i anfallszon. Medan de flesta bondlagen kör på tight defensiv och in princip bara kontringsspel.
Hade domaren varit konsekvent så hade det ju varit mycket mer utvisningar. Det är ju inte konstigt att DIF har flest powerplay med tanke på hur mycket puck vi äger och hur mycket vi "hattar" runt i anfallszon. Medan de flesta bondlagen kör på tight defensiv och in princip bara kontringsspel.
DIF är väl det lag som håller i pucken mest av lagen i serien, då är det inte så konstigt att man får med sig flest PP.SirDIFalot skrev:Det är ju svårt att snacka bort att vi har haft mest tid i PP i hela jävla serien. Svårt att få ut mer av domarna än så.