Södertälje SK - Djurgårdens IF 27/10 2012
- zetterberg_88
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 27/10 2012
Börjar undra var SSK och VIK får sina kulor ifrån.
Jag har tappat hoppet helt nu. Tyvärr, men vi har verkligen obefintligt spel...
4-1 till SSK.
4-1 till SSK.
Får väl försöka rycka upp sig lite efter våldtäckten igår. Vet inte riktigt hur det går, när man känner att det går skit som det gjort senaste 2 då går DIF och vinner med 3-1 matchen efter.
Tippar väl ändå 3-2 till DIF efter straffar.
Vill gärna se dessa linor:
1 line:
Åberg-Johner-Landeskog
Timmy-Arnessson
Timmy är bra med puck, men är tyvärr rätt seg utan, Arnesson spelade bra igår igen och är riktigt duktig utan puck, dem två tillsammans kan bli riktigt bra.
2 line:
Wennberg-Otto-Ölvestad
Lennhammer-Gustafsson
Funkade väl helt okej sist, var varken bättre eller sämre än någon annan.
3 line:
Linkan - Ljungh - Sörenssen
Lidström - Murray
Linkan förtjänar inte att spela i top 6 just nu, men han kan få en del speltid i PP ändå. Murray kan hjälpa Lidström med spelet utan puck och Lidström som trots allt ryckt upp sig kan sköta uppspelen.
4 line:
Tim - Fimpen - Honken
Extra: Hank
Blomstrand kan vi skicka ner till J20 ett par matcher nu. Han spelar väl helt okej, men tror han mår bra av att få "dominera" lite i J20. Hank får sitta på läktaren, han har gått ner sig helt och hållet de senaste 5 matcherna. Förväntar mig i alla fall att han gör det stentuffa jobbet.
Tippar väl ändå 3-2 till DIF efter straffar.
Vill gärna se dessa linor:
1 line:
Åberg-Johner-Landeskog
Timmy-Arnessson
Timmy är bra med puck, men är tyvärr rätt seg utan, Arnesson spelade bra igår igen och är riktigt duktig utan puck, dem två tillsammans kan bli riktigt bra.
2 line:
Wennberg-Otto-Ölvestad
Lennhammer-Gustafsson
Funkade väl helt okej sist, var varken bättre eller sämre än någon annan.
3 line:
Linkan - Ljungh - Sörenssen
Lidström - Murray
Linkan förtjänar inte att spela i top 6 just nu, men han kan få en del speltid i PP ändå. Murray kan hjälpa Lidström med spelet utan puck och Lidström som trots allt ryckt upp sig kan sköta uppspelen.
4 line:
Tim - Fimpen - Honken
Blomstrand kan vi skicka ner till J20 ett par matcher nu. Han spelar väl helt okej, men tror han mår bra av att få "dominera" lite i J20. Hank får sitta på läktaren, han har gått ner sig helt och hållet de senaste 5 matcherna. Förväntar mig i alla fall att han gör det stentuffa jobbet.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Landeskog - Johner - Åberg
Ölvestad - Ottosson - Wennberg
Tim E - Fimpen - Ljungh
Linkan - Holmqvist - Sörensen
Murray-Arnesson (Granath om han är tillbaka)
Gustafsson-Lennhammer
Timmy-Lidström
Hugget som stucket mellan Chet och Adam för mig.
Jag är sugen på att se Johner med Gabbe och Åberg. Sedan två kedjor som har fungerat väl som jag inte vill splitta. Bortsett från att Ljungh ersätter Hank. Den fjärde är väl en liten "joker-kedja" som jag hoppas ska kunna bidra med något. Sörensen och Linkan såg ju faktiskt rätt intressanta ut ihop.
Ölvestad - Ottosson - Wennberg
Tim E - Fimpen - Ljungh
Linkan - Holmqvist - Sörensen
Murray-Arnesson (Granath om han är tillbaka)
Gustafsson-Lennhammer
Timmy-Lidström
Hugget som stucket mellan Chet och Adam för mig.
Jag är sugen på att se Johner med Gabbe och Åberg. Sedan två kedjor som har fungerat väl som jag inte vill splitta. Bortsett från att Ljungh ersätter Hank. Den fjärde är väl en liten "joker-kedja" som jag hoppas ska kunna bidra med något. Sörensen och Linkan såg ju faktiskt rätt intressanta ut ihop.
Expert.
-
Med DIF-logik så spelar vi ut SSK imorgon, något i stil med 5-1.
Logiskt sett förlorar vi igen. Vågar inte uttala mig om ett resultat i detta fall.
Logiskt sett förlorar vi igen. Vågar inte uttala mig om ett resultat i detta fall.
25/4-2025
Finns risk att Jonathan Ericsson ansluter SSK redan imorgon, och spelar mot oss..
http://mrmadhawk.se/
- minalman
Motståndet spelar ingen roll längre. Vi kan göra vilken motståndare som helst till vinnare nuförtiden.Kentta skrev:Finns risk att Jonathan Ericsson ansluter SSK redan imorgon, och spelar mot oss..
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lee Harvey Oswald
Varför börjar du helt plötsligt sno mitt upplägg?minalman skrev:Motståndet spelar ingen roll längre. Vi kan göra vilken motståndare som helst till vinnare nuförtiden.Kentta skrev:Finns risk att Jonathan Ericsson ansluter SSK redan imorgon, och spelar mot oss..
Som jag förstått är väl du en sån där -Foten i kläm jajamensan-typ..?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- minalman
Det var jag fram till igår. Den där djävla insatsen var droppen!Lee Harvey Oswald skrev:Varför börjar du helt plötsligt sno mitt upplägg?minalman skrev:Motståndet spelar ingen roll längre. Vi kan göra vilken motståndare som helst till vinnare nuförtiden.Kentta skrev:Finns risk att Jonathan Ericsson ansluter SSK redan imorgon, och spelar mot oss..
Garanterat plumpen då!Kentta skrev:Finns risk att Jonathan Ericsson ansluter SSK redan imorgon, och spelar mot oss..
Född till sportchef.
- Lee Harvey Oswald
Haha...minalman skrev:Det var jag fram till igår. Den där djävla insatsen var droppen!Lee Harvey Oswald skrev:Varför börjar du helt plötsligt sno mitt upplägg?minalman skrev:Motståndet spelar ingen roll längre. Vi kan göra vilken motståndare som helst till vinnare nuförtiden.Kentta skrev:Finns risk att Jonathan Ericsson ansluter SSK redan imorgon, och spelar mot oss..
Jag har alltid tyck att Nietzsche var fel ute.
-Allt man inte dör av blir man lite svagare av ...borde det vara

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- minalman
Livet rinner iväg litet fortare för en Djurgårdare...Lee Harvey Oswald skrev:Haha...minalman skrev:Det var jag fram till igår. Den där djävla insatsen var droppen!Lee Harvey Oswald skrev:Varför börjar du helt plötsligt sno mitt upplägg?minalman skrev:Motståndet spelar ingen roll längre. Vi kan göra vilken motståndare som helst till vinnare nuförtiden.Kentta skrev:Finns risk att Jonathan Ericsson ansluter SSK redan imorgon, och spelar mot oss..
Jag har alltid tyck att Nietzsche var fel ute.
-Allt man inte dör av blir man lite svagare av ...borde det vara
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Nu har våra nervvrak till spelare darrat gigantiskt med en riktig skräpinsats mot Troja.
Deras värsta farhågor har än en gång slagit till.
Deras axlar har blivit betydligt lättare nu när favoritskapet försvunnit med våra förhoppningar om att de ska kunna vinna imorgon.
Denna lättnad gör att morgondagens match blir en "vi ska fan visa att vi visst kan vinna fast INGEN tror det".
Seger för DIF.
1-3
Sedan kommer favoritskapet smygandes likt en återkommande mardröm till nästa match.
Deras axlar har blivit betydligt lättare nu när favoritskapet försvunnit med våra förhoppningar om att de ska kunna vinna imorgon.
Denna lättnad gör att morgondagens match blir en "vi ska fan visa att vi visst kan vinna fast INGEN tror det".
Seger för DIF.
1-3
Sedan kommer favoritskapet smygandes likt en återkommande mardröm till nästa match.
Själv undrar jag var i helvete DIF tappade sina.zetterberg_88 skrev:Börjar undra var SSK och VIK får sina kulor ifrån.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2012-10-26 21:14:53, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
Ja, den eviga DIF-logiken... känner samma och tror på något liknande. Fast undrar egentligen om inte SSK är för bra just nu för att torska hemma inför en fullsatt Scaniarink? Speciellt mot våra höstlöv till spelare.BOMBOM BOUCHARD skrev:Nu har våra nervvrak till spelare darrat gigantiskt med en riktig skräpinsats mot Troja.
Seger för DIF.
1-3
- Daniel942
Jonte Ericsson klar för SSK och spelar den första matchen redan i morgon.
DIF!