Leksands IF - Djurgårdens IF 5/10 2012
Re: Leksands IF - Djurgårdens IF 5/10 2012
Leksand borta. Oj. Torsk 5-1 där vi lyckas hitta en sen reducering efter ett självmål (det är ju så vi gör mål nu för tiden).
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Med den sedvanliga DIF-logiken gör vi en briljant bortamatch och uddamålsvinner. Pressen släpper ju när vi möter ett annat favorittippat lag, dessutom på bortaplan. Helt plötsligt ser det ganska OK ut och vi vinner pga en storspelande Chet i målet.
LIF - DIF
1 - 2
...för att sedan komma till Hovet och bli totalt uppätna av Örebro med 6-0 (alla mål tabbar av en fladdrande Pickard).
LIF - DIF
1 - 2
...för att sedan komma till Hovet och bli totalt uppätna av Örebro med 6-0 (alla mål tabbar av en fladdrande Pickard).
Tre säkra pinnar. 1-4.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Eftersom Leksand är storfavoriter så känns det ju som om att vi kommer att utnyttja det och vinna. Men eftersom att det känns som att vi kommer att vinna så kommer vi ju rimligtvis att förlora...
Nej, jag vet inte längre vad jag ska tro om detta Djurgården. Jag tippar på att det blir minst ett mål i matchen (inkl. förlängning och straffar), känns säkrast så.
Nej, jag vet inte längre vad jag ska tro om detta Djurgården. Jag tippar på att det blir minst ett mål i matchen (inkl. förlängning och straffar), känns säkrast så.
Media ser säkert oss som favoriter som de alltid gör. Sinnesjukt att kalla Karlskogas seger mot oss för "skräll". Vafan de har uppenbart visat att de är bättre än oss såväl innan som under matchen. Men DIF vann ju guld på 1800-talet så de måste ju vara favoriter mot ett lag som så uppenbart har mera kunnande och klass...
-
Det året vi gick till final var vi alla mer positiva..Vi visste att detta är det lag vi hade och hoppades mest på att undgå kval. Var ingen direkt press .. Tror jag knappt hörde nån som klagade o var pessimistisk på läktarn fast det gick sådär i början. Nu är det ett jävla neggande o skrikande så fort pucken går fel..Hoppas vi kan vända detta och att det blir en positiv trend. Så man slipper höra alla domedagsprofeter o denna negativa spiral. Vi visste väl alla att detta inte skulle bli lätt. Men allt kan hända hjärta slår klass. Är bra många juniorer i laget som ska bära detta . Ok hoppas pressen kan släppa och att vi spöar dalmasarna nu.
- Lee Harvey Oswald
zzzz...zzzz.....zzzz
Vägrar låta detta viljelösa hopkok till Flicklag-02 förstöra min fredag.
Skiter därför helt sonika i denna match
(sket även i bortamötet med MIF, gick ju bra den gången)
Vägrar låta detta viljelösa hopkok till Flicklag-02 förstöra min fredag.
Skiter därför helt sonika i denna match
(sket även i bortamötet med MIF, gick ju bra den gången)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ehh det var rätt negativt här inne en bra bit in på säsongen även då.spocksbeard skrev:Det året vi gick till final var vi alla mer positiva..Vi visste att detta är det lag vi hade och hoppades mest på att undgå kval. Var ingen direkt press .. Tror jag knappt hörde nån som klagade o var pessimistisk på läktarn fast det gick sådär i början. Nu är det ett jävla neggande o skrikande så fort pucken går fel..Hoppas vi kan vända detta och att det blir en positiv trend. Så man slipper höra alla domedagsprofeter o denna negativa spiral. Vi visste väl alla att detta inte skulle bli lätt. Men allt kan hända hjärta slår klass. Är bra många juniorer i laget som ska bära detta . Ok hoppas pressen kan släppa och att vi spöar dalmasarna nu.
Född till sportchef.
-
Kanske det var . upplevde det inte så då . Framför allt inte på hovet.android skrev:Ehh det var rätt negativt här inne en bra bit in på säsongen även då.spocksbeard skrev:Det året vi gick till final var vi alla mer positiva..Vi visste att detta är det lag vi hade och hoppades mest på att undgå kval. Var ingen direkt press .. Tror jag knappt hörde nån som klagade o var pessimistisk på läktarn fast det gick sådär i början. Nu är det ett jävla neggande o skrikande så fort pucken går fel..Hoppas vi kan vända detta och att det blir en positiv trend. Så man slipper höra alla domedagsprofeter o denna negativa spiral. Vi visste väl alla att detta inte skulle bli lätt. Men allt kan hända hjärta slår klass. Är bra många juniorer i laget som ska bära detta . Ok hoppas pressen kan släppa och att vi spöar dalmasarna nu.
Man kan ju nästan tro att du är en gammal ratad DIF-målvakt. Varken Adam eller Chet är i närheten av att vara så dåliga som du påstår.Manijock skrev:En påtänd korsning mellan en get och en kotte skulle ta plats i denna katastrofuppställning. Landeskog ska in om han så saknar klubbor!
Med Picard torsk 7-0. Med andra nobodyn 5-0!
Jag förväntar mig inte någon vinst i morgon men åtminstone vid ett tillfälle denna säsong vill jag att vi fullkomligt manglar sönder det här skenheliga äckelgänget på samtliga plan.
Mora knäcke smakar mycket bättre!
6-0 Leksand
Allt annat än torsk är ett mirakel.
Allt annat än torsk är ett mirakel.
Jag måste säga att jag tror mer på den här logiken än att vi skulle förlora med 6-1 som vissa här tippar på-daniel- skrev:Med den sedvanliga DIF-logiken gör vi en briljant bortamatch och uddamålsvinner. Pressen släpper ju när vi möter ett annat favorittippat lag, dessutom på bortaplan. Helt plötsligt ser det ganska OK ut och vi vinner pga en storspelande Chet i målet.
LIF - DIF
1 - 2
- Lidingö DIF
Känns nästan som du stal mitt inlägg rakt av. Tror vi vinner knappt efter en riktig kämpainsats uppe hos knätofsarna vilket i sin tur leder till att jag går med hopp och glädje till Hovet för att se DIF bli så där rejält tarmtryckta av Örebro....och allt är skit igen!-daniel- skrev:Med den sedvanliga DIF-logiken gör vi en briljant bortamatch och uddamålsvinner. Pressen släpper ju när vi möter ett annat favorittippat lag, dessutom på bortaplan. Helt plötsligt ser det ganska OK ut och vi vinner pga en storspelande Chet i målet.
LIF - DIF
1 - 2
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Pickard är hockeyns Dembo fast snäppet värre. Inget som lockar! Gnällde inte när han gjorde tabben i debuten, inte heller efter hans minst sagt svajiga spel mot Troja. Höll till och med käft när han släppte ett inlägg mot Mora. Men senaste matchen var fan droppen.JohanPez skrev:Man kan ju nästan tro att du är en gammal ratad DIF-målvakt. Varken Adam eller Chet är i närheten av att vara så dåliga som du påstår.Manijock skrev:En påtänd korsning mellan en get och en kotte skulle ta plats i denna katastrofuppställning. Landeskog ska in om han så saknar klubbor!
Jag förväntar mig inte någon vinst i morgon men åtminstone vid ett tillfälle denna säsong vill jag att vi fullkomligt manglar sönder det här skenheliga äckelgänget på samtliga plan.
Reideborn har jag inte sett så var inte direkt någon pik mot honom. Dock väljer jag att dissa hela målvaktssidan då den inte alls är scoutad utan Challe har helt enkelt FM-värvat. Imponerande att vara så oprofessionell på denna nivå...
Främsta dissen är dock mot vårt försvarsspel!
-
Ändå ska vi tacka Chet, både för mål framåt och för att det inte blir mer bakåt igår...Manijock skrev:Pickard är hockeyns Dembo fast snäppet värre. Inget som lockar! Gnällde inte när han gjorde tabben i debuten, inte heller efter hans minst sagt svajiga spel mot Troja. Höll till och med käft när han släppte ett inlägg mot Mora. Men senaste matchen var fan droppen.JohanPez skrev:Man kan ju nästan tro att du är en gammal ratad DIF-målvakt. Varken Adam eller Chet är i närheten av att vara så dåliga som du påstår.Manijock skrev:En påtänd korsning mellan en get och en kotte skulle ta plats i denna katastrofuppställning. Landeskog ska in om han så saknar klubbor!
Reideborn har jag inte sett så var inte direkt någon pik mot honom. Dock väljer jag att dissa hela målvaktssidan då den inte alls är scoutad utan Challe har helt enkelt FM-värvat. Imponerande att vara så oprofessionell på denna nivå...
Främsta dissen är dock mot vårt försvarsspel!
25/4-2025