Västerås IK - Djurgårdens IF 30/9 2012
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Västerås IK - Djurgårdens IF 30/9 2012
Jag väljer att anta att det är så här: Challe visste vad som väntade. Alla andra AS-lag visste vad som gällde. De enda som inte visste, det var Djurgårdstruppen. Uppvaknandet var brutalt. Mot möra. Mot tröja. Mot "oink". Motståndarna visste hur de skulle spela och kämpa. Vi hade inte förstått. Challe valde i somras ut en trupp med intelligenta spelare. Han visste att de skulle lära sig efterhand. Mot danmark i sista perren började polletten ramla ner. Mot gurkorna är det dags att visa Klass. Det blir en tuff match, men vi vinner som ett numera moget allsvenskt lag. 1-4.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Västerås IK - Djurgårdens IF 30/9 2012
Forum 1891
Namn: Tauer den allsmäktige
Sänt: 2012-09-29 17:11
Bortasektionen slutsåld i Västerås. Storma sittplatssektionerna bredvid.
Kul att intresset verkar vara stort!
Namn: Tauer den allsmäktige
Sänt: 2012-09-29 17:11
Bortasektionen slutsåld i Västerås. Storma sittplatssektionerna bredvid.
Kul att intresset verkar vara stort!
Ska bli kul att resa snett imorgon. Finns det någon chans att Murray spelar ?
- -daniel-
Skall man vara något krass så är det följande som gäller (sett till DIF-logiken senaste åren):
Efter en något otippad bortavinst så går DIF in till match med en "Äh det här vinner vi lätt...VIK har typ 3 förluster och vi vann en på förhand väldigt svår bortamatch"-inställning och åker på en rejäl baksmälletorsk. Västerås har väl dessutom torskat 3 i rad med Berglund i laget, dags för ett trendbrott mot det laget som alla lag bryter trender emot: Djurgården.
Men något säger mig att vi kommer knalla i från Västerås med tre pinnar imorgon. Hoppas att magkänslan stämmer. Att vi helt enkelt äntligen hittat något slags grundspel (framförallt i försvarszon) och att kedjeformationerna börjar hitta rätt.
Får jag bestämma:
Linkan - Johner - Jimmie
Ljungh - Otto - Wennberg
Tim - Fimpen - Hank
Sörensen - Honken - Åberg
Extra: Blomstrand
Timmy - Murray (finns det ens chans?)
Lidström - Granath
Falk - Holm
Pickard
Efter en något otippad bortavinst så går DIF in till match med en "Äh det här vinner vi lätt...VIK har typ 3 förluster och vi vann en på förhand väldigt svår bortamatch"-inställning och åker på en rejäl baksmälletorsk. Västerås har väl dessutom torskat 3 i rad med Berglund i laget, dags för ett trendbrott mot det laget som alla lag bryter trender emot: Djurgården.
Men något säger mig att vi kommer knalla i från Västerås med tre pinnar imorgon. Hoppas att magkänslan stämmer. Att vi helt enkelt äntligen hittat något slags grundspel (framförallt i försvarszon) och att kedjeformationerna börjar hitta rätt.
Får jag bestämma:
Linkan - Johner - Jimmie
Ljungh - Otto - Wennberg
Tim - Fimpen - Hank
Sörensen - Honken - Åberg
Extra: Blomstrand
Timmy - Murray (finns det ens chans?)
Lidström - Granath
Falk - Holm
Pickard
- DIF_Soldier
Tycker Adam borde få stå snart. Antingen imorgon eller kanske hemma mot BIK. Kan väl vara en bra debut.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Håller med, måste ske snart.DIF_Soldier skrev:Tycker Adam borde få stå snart. Antingen imorgon eller kanske hemma mot BIK. Kan väl vara en bra debut.
Lite rädd för förra säsongens scenario annars... dvs vi vågar aldrig spela 2:a keepern för att vi ligger så skryngligt till och spelar helt slut på förstakeepern inför den viktigaste delen av säsongen.
Kanske blir det Adams tur snart men jag hoppas Chet får stå längre. Han är ung, har den absoluta merparten av sina matcher spelade på liten rink och behöver stå för att verkligen växa in i kassen. I min amatör-bedömning skulle jag vilja se honom stå så mycket som möjligt för att få honom riktigt varm i kläderna.
Adam är värvad som andre-keeper antar jag. Spikar han igen fullständigt på alla träningar kan han väl stå, annars skulle jag ge honom matcher först senare.. fast, vad vet jag. Bara en känsla. Ge Chet många matcher inledningsvis, få honom varm och sedan vila honom när det behövs.
Adam är värvad som andre-keeper antar jag. Spikar han igen fullständigt på alla träningar kan han väl stå, annars skulle jag ge honom matcher först senare.. fast, vad vet jag. Bara en känsla. Ge Chet många matcher inledningsvis, få honom varm och sedan vila honom när det behövs.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ja låt Chet stå fram tills Leksandmatchen, sedan kan Reideborn få visa vad han går för.
Avskaffa tre mot tre.
- SirDIFalot
Vill du ha Adam till Leksand eller efter Leksand?Mattias_87 skrev:Ja låt Chet stå fram tills Leksandmatchen, sedan kan Reideborn få visa vad han går för.
Expert.
Jag hoppas verkligen att vi fortsätter som vi gjorde i den tredje perioden mot Malmö.
Det finns inget annat än vinst!
Går det att bara köpa matchen på viaplay eller måste man gå igenom registering och signa upp ett konto?
Det finns inget annat än vinst!
Går det att bara köpa matchen på viaplay eller måste man gå igenom registering och signa upp ett konto?
- Daniel942
Kan inte sova, sjukt taggad!!Daniel942 skrev:Är vi framme snart?
DIF!
-
samma här. trodde jag var ensam som suttit uppe halva natten och funderat över matchen...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
-
På väg in till JK bussen, fan vad laddad man är. Nu tar vi fan över stan å visar att vi är Djurgår'n från stan.