Välkommen Michael Holmqvist!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Välkommen Michael Holmqvist!

Inlägg av Donkels »

Jaha det här var ju en riktig skitvärvning nu dyker väl Musse Håkanson upp som ett expressbrev på posten också.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Jim Morrison skrev: Som sagt, desperations-värvning.

Nu inser jag hur djupt nere i skiten vi egentligen är. Tror inte detta kommer bli en sådan rolig Silly, trots allt.
Vad fan hade du förväntat dig då?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Kentta skrev:

Nu inser jag hur djupt nere i skiten vi egentligen är. Tror inte detta kommer bli en sådan rolig Silly, trots allt.
Att vi inte hade haft så stora problem med att knyta till oss spelare utan DIF-koppling, antagligen? Bevisar ju bara att någonting är ruskigt fel djupt inne i föreningen. Typ Tommy Engström.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Beviset på att vi har otroligt svårt att få in spelare UTAN DIF-koppling just nu?
Jag trodde det var bevisat sedan länge sedan... :/
Som sagt, desperations-värvning.

Just att det är en Center oroar mig. Då lär han ju varar tänkt som en top 2 center. Jag tror detta är på grund av Ottos pension.

Johner
Holmqvist
Hank/Fimpen
Weigel

Det är ett skräckscenario.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Hur kan folk ens klaga på den här värvningen? Vi kan inte ha fyra kedjor med ren spets, så sålänge Honken inte var för dyr så är det här en mycket bra värvning till en 3e/4e kedja.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Dessutom tror jag inte denna värvning direkt skriker "vi ska upp direkt" till andra möjliga nyförvärv...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Alltså... det hänger väl på om han är frisk och vad för lön han tagit och vad Challe anser att han ska ha för roll. Handlar det om 4:e kedja och tokbillig så är han nog en bra kille att ha i gänget. Men då hoppas jag att det verkligen är så också...
Expert.
macin

Inlägg av macin »

Säg inte att det är en förbättring att Norman går till Kärpät och MH kommer in. Jag är som de flesta tveksam/skeptisk till värvningen, men man får inte glömma att han faktiskt har runt 150 nhl-matcher och en hel del ahl-matcher på kontot. När MH är som bäst så är han faktiskt en duglig elitseriespelare, när han är skadad/halvskadad så är han medioker, precis som alla som är småskadade till höger och vänster.

Norman hade för övrigt +9, och med det var han bäst i laget den gångna säsongen, så säg FAN inte att vi har tjänat på den här värvningen. Med rätt träning och en bra försäsong så kommer dock MH att vara en nyttig spelare i 3:e/4:e linan, det är jag övertygad om.
gurra

Inlägg av gurra »

Jim Morrison skrev:
Kentta skrev:

Att vi inte hade haft så stora problem med att knyta till oss spelare utan DIF-koppling, antagligen? Bevisar ju bara att någonting är ruskigt fel djupt inne i föreningen. Typ Tommy Engström.
Är det inte bättre att du skriver allt du skriver inom citat och hänvisar till Joels twitter?
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

SirDIFalot skrev:Alltså... det hänger väl på om han är frisk och vad för lön han tagit och vad Challe anser att han ska ha för roll. Handlar det om 4:e kedja och tokbillig så är han nog en bra kille att ha i gänget. Men då hoppas jag att det verkligen är så också...
Håller med!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

gurra skrev:
Jim Morrison skrev:
Kentta skrev:

Är det inte bättre att du skriver allt du skriver inom citat och hänvisar till Joels twitter?
Varför då?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

"NHL-meriterad forward återvänder till Dif"

Pheew, tur att jag inte såg den rubriken innan jag visste vem det handlade om. Då hade jag blivit ENORMT besviken på att se Micke Holmqvists namn.
Expert.
gurra

Inlägg av gurra »

Jim Morrison skrev:
gurra skrev:
Varför då?
Tyckte bara det var ganska likt :)
Jim Morrison skrev: Att vi inte hade haft så stora problem med att knyta till oss spelare utan DIF-koppling, antagligen? Bevisar ju bara att någonting är ruskigt fel djupt inne i föreningen. Typ Tommy Engström.
JoeLills Twitters skrev: "Förutom alla spelare som ryktas ut ska vi ha svårt att knyta spelare till oss..."

"om jag ska spekulera så kan orsaken vara samma som inte fick till det med de namn Järlefelt ville ha in i vintras. Tommy Engström alltså"

"Nu hoppas jag bara att de rykten om problem med externa värvningar inte stämmer så vi kommer igång ordentligt"
Men det kanske är du som är joel och då är det ju dina egna ord.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Donkels skrev:Jaha det här var ju en riktig skitvärvning nu dyker väl Musse Håkanson upp som ett expressbrev på posten också.
Håkanson skulle dock ha varit en ruggigt bra värvning om han inte hade varit så skadebenägen. Hade då verkligen passat utmärkt bredvid Linkan.

Detta enda som bekymrar mig när det gäller Honken är hans ryggproblem. Inse att vi spelar i AS och inte kommer att få behålla Brodin, Sillen o.s.v. Just som ersättare för Brodin känns detta som en mycket bra värvning. Om han är tänkt att spela i första- eller andraformationen är det dock åt h-vete.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

#87 skrev:Hur kan folk ens klaga på den här värvningen? Vi kan inte ha fyra kedjor med ren spets, så sålänge Honken inte var för dyr så är det här en mycket bra värvning till en 3e/4e kedja.
Folk är helt enkelt ruskigt bortskämda, och verkar tro att vi är förstahandsvalet hos alla tillgängliga spelare. Trots att vi spelar i Allsvenskan.

Han kommer göra ett helt okej jobb, nu när han är skadefri.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Skriv svar