Hur kunde det gå så här...?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Hur kunde det gå så här...?
Verklighetsuppfattningen i ledningen är nog grym. Med tanke på att man låååångt efter jul pratade om att "Vi kommer gå till slutspel" när övriga hockeysverige såg vart Djurgården var på väg egentligen. Undra när dom själva insåg att de kunde hända?
Expert.
Hela styrelsen måste avgå (eller begå kollektivt självmord).
Jag blir galen av att det enda som hade behövts för att rädda DIF var att säga två bokstäver till Linkan: "JA".
Det är så bedrövligt att det inte går att sätta ord på. Föreningen är så misskött att man inte vet var man ska ta vägen.
Och snälla, kan inte nån sätta ihop ett A4 (behövs A3, kanske?) med alla de fantastiska citat som högt uppsatta personer i DIF har bjudit på under säsongen. Det, om något, skulle vinna en Oscar i tragikomik.
- onödigt bra backar
- madonna vs eddie meduza
- nuvarande laget ska vända skeppet
- Linkan skulle inte göra laget bättre
etc.
Fyfan, vilket jävla mörker.
Jag blir galen av att det enda som hade behövts för att rädda DIF var att säga två bokstäver till Linkan: "JA".
Det är så bedrövligt att det inte går att sätta ord på. Föreningen är så misskött att man inte vet var man ska ta vägen.
Och snälla, kan inte nån sätta ihop ett A4 (behövs A3, kanske?) med alla de fantastiska citat som högt uppsatta personer i DIF har bjudit på under säsongen. Det, om något, skulle vinna en Oscar i tragikomik.
- onödigt bra backar
- madonna vs eddie meduza
- nuvarande laget ska vända skeppet
- Linkan skulle inte göra laget bättre
etc.
Fyfan, vilket jävla mörker.
Hahhahaha Madonna vs eduza är fanemig värre än "kom och ta oss"...
Hade helt glömt bort det uttalandet. Sjukt att inte aikarna uppmärksammat det mer i dessa tider.
Hade helt glömt bort det uttalandet. Sjukt att inte aikarna uppmärksammat det mer i dessa tider.
Losing all hope was freedom.
Äh. Det är väl inte så jävla knepigt.
Ett fungerande elit-lag måste ha erfarenhet och kunnande som back-bone. Det måste finnas en bakomliggande, grundläggande styrka som blir "The Last Line of Defense" - när allt annat är kass eller borta står de starkaste kvar och håller upp laget. Detta är spelare i 25-30årsåldern.
Vårt singulärt största fel i laget är att vi har ca 45% juniorer i laguppställningen. (Några förstaårsseniorer också) samt ca 35% 31-36åringar...
Juniorer ska det finnas i Alaget men inte fan ska de vara i majoritet. Där är svaret till varför det blev så här.
Ett fungerande elit-lag måste ha erfarenhet och kunnande som back-bone. Det måste finnas en bakomliggande, grundläggande styrka som blir "The Last Line of Defense" - när allt annat är kass eller borta står de starkaste kvar och håller upp laget. Detta är spelare i 25-30årsåldern.
Vårt singulärt största fel i laget är att vi har ca 45% juniorer i laguppställningen. (Några förstaårsseniorer också) samt ca 35% 31-36åringar...
Juniorer ska det finnas i Alaget men inte fan ska de vara i majoritet. Där är svaret till varför det blev så här.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag skyller på ledningen, med bajarn i spetsen. Ta ert ansvar.
39% juniorerMagnutz skrev:Äh. Det är väl inte så jävla knepigt.
34% 31+
Därför vi ligger på en relativt låg medelålder trots att alla våra spelare som ska vara leading-line eller backgeneraler är 31+.
Så. 73% av laget är fel. Det ska fan inte var mer än 10% juniorer i ett lag. drygt 2.6 stycken. De ska dessutom slåss för livet om att få plockas upp. Om vi hade haft 65% av laget konstruerat av spelare "in their prime" 10% junisar och 25 % oldies but goldies så.. men det är väl önsketänkande.oskais skrev:39% juniorerMagnutz skrev:Äh. Det är väl inte så jävla knepigt.
34% 31+
Därför vi ligger på en relativt låg medelålder trots att alla våra spelare som ska vara leading-line eller backgeneraler är 31+.
Spelare i 20-årsåldern är starka, snabba, läker snabbt, skadas sällan, och är det dessutom BRA är de nyckeln till framgång.
Äääääh. Jag måste chilla lite.. kaffedags
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag blir inte klok på något alls egentligen. Först värvas två helt meningslösa ssk-spelare. När de sedan visar sig vara dåligare än någon kunde förutsäga så får de ÄNDÅ rejält med speltid. Ehh?
Almtorp är nog den sämsta centern jag någonsin sett. Förstår inte varför han håller på, snacka om att vara en helt meningslös och en fullt utpräglad medelmåtta. Han blir inte arg, han blir inte glad, han kan inte teka, han kan inte tacklas, han kan inte skjuta och han blir knappt svettig under matcher.
Han bara finns, men ingen ser honom, förutom Järlan då. Vad såg han hos honom? Obegripligt. Bättre med en center som kan något bra, om vi nu har ont om pengar.
Men det finns givetvis fler. Dock hakar jag inte upp mig speciellt mycket på små tydliga misstag som sker då och då, senast Kyle. Det är kanske min personlighet, bättre att försöka med något och sticka ut huvudet än att vara en almtorp och bara gömma sig som en meningslös fegis.
Almtorp är nog den sämsta centern jag någonsin sett. Förstår inte varför han håller på, snacka om att vara en helt meningslös och en fullt utpräglad medelmåtta. Han blir inte arg, han blir inte glad, han kan inte teka, han kan inte tacklas, han kan inte skjuta och han blir knappt svettig under matcher.
Han bara finns, men ingen ser honom, förutom Järlan då. Vad såg han hos honom? Obegripligt. Bättre med en center som kan något bra, om vi nu har ont om pengar.
Men det finns givetvis fler. Dock hakar jag inte upp mig speciellt mycket på små tydliga misstag som sker då och då, senast Kyle. Det är kanske min personlighet, bättre att försöka med något och sticka ut huvudet än att vara en almtorp och bara gömma sig som en meningslös fegis.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Instämmer helt och vill att speciellt S**TSTÖVELN ska få höra det på söndag.lajjnus skrev:Jag skyller på ledningen, med bajarn i spetsen. Ta ert ansvar.
OnT: Håller fortfarande fast vid att avsaknaden av nån typ av spets mördade DIFs säsong. Vi har inte släppt in så otroligt mycket under säsongen. Förvisso mestadels tack vare Wesslau men ändå. Hade vi inte haft ett målsnitt som ligger under fotbollsnivå skulle vi varit i slutspel. Backarna suger pung, men DIFs forwards har inte kunnat träffa bredsidan på en ladgård de få gånger de har bestämt sig för att lämna hörnen, dvs 1-2 gånger/match.
Senast redigerad av Lidingö DIF den 2012-03-27 22:36:51, redigerad totalt 2 gång.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Värvar man tillräckligt mycket Södertälje spelare så blir man tillslut Södertälje, inte svårare än så.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Nu så, -daniel-, har jag funderat på vilka punkter som jag vill lyfta fram som avgörande för årets fiasko.
1. Ledning - värvningarna. Som jag tidigare påpekat så är några nya spelare totala floppar (ssk) och andra halvfloppar.
2. Spelare som har underpresterat och är för fega och oengagerade. Kan inte nämna alla, men Carlsson, Almtorp, Otto, MT, Honken, Tim, m. fl är stora besvikelser i år. Tim kanske not so much, för jag har aldrig trott på honom alls egentligen.
3. Ledning - coachning Vad har kommunicerats till spelarna? Vi är på tok för snälla där ute, är det enligt spelarnas önskemål eller är det rent av coacherna som vill se minikaminer spela damhockey? Knappt någon gång under hela säsongen har vi gjort det riktigt obekvämt för motståndaren. Vidare fortsätter man spela grovt underpresterande spelare som Carlsson, Almtorp, som fått riktigt gott om istid trots att de väsentligen inte bidrar med något alls.
1. Ledning - värvningarna. Som jag tidigare påpekat så är några nya spelare totala floppar (ssk) och andra halvfloppar.
2. Spelare som har underpresterat och är för fega och oengagerade. Kan inte nämna alla, men Carlsson, Almtorp, Otto, MT, Honken, Tim, m. fl är stora besvikelser i år. Tim kanske not so much, för jag har aldrig trott på honom alls egentligen.
3. Ledning - coachning Vad har kommunicerats till spelarna? Vi är på tok för snälla där ute, är det enligt spelarnas önskemål eller är det rent av coacherna som vill se minikaminer spela damhockey? Knappt någon gång under hela säsongen har vi gjort det riktigt obekvämt för motståndaren. Vidare fortsätter man spela grovt underpresterande spelare som Carlsson, Almtorp, som fått riktigt gott om istid trots att de väsentligen inte bidrar med något alls.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
http://difhockey.se/truppen
Truppen är ett skämt. Vi har kanske två riktigt bra spelare och det är Daniel Tjärnqvist och Gustaf Wesslau. Tyvärr har vi inte haft någon som kunnat avlasta dessa så båda är slutkörda och har inte hållt måttet hela vägen. I övrigt är vi ett gäng som funkar i tredjelinor och i allsvenskan. Vi första line kan funka som andra lina.
Truppen är ett skämt. Vi har kanske två riktigt bra spelare och det är Daniel Tjärnqvist och Gustaf Wesslau. Tyvärr har vi inte haft någon som kunnat avlasta dessa så båda är slutkörda och har inte hållt måttet hela vägen. I övrigt är vi ett gäng som funkar i tredjelinor och i allsvenskan. Vi första line kan funka som andra lina.
Vi är där vi är p.g.a en katastrofalt dålig ledning. Järlefelt kan vi klaga på för han är dum i huvudet och bajare (vilket han är), och inte nog med det, så saknar han förmågan att leda. Bland de ledarskapsförmågor som behövs i en organisation är förmågorna att ställa krav (och kunna agera om kraven inte möts) och kunna ha ett starkt mål att arbeta mot och en väl utarbetad strategi över hur man ska komma dit. Jag tror att allt det här har fallerat i Djurgården. Från Hardy, till Järlefelt och ändå upp till Mats Larsson. Mats Larsson är den som är ytterst ansvarig för att verksamheten ska fungera på ett optimalt sätt. Mycket har brustit i år, men det jag tycker är värst är bristen på kommunikation. Vad har har kommunicerats ut till oss? Jo, Mats Larsson sover gott om nätterna och ser inga problem i Djurgården. Istället för att ge oss tydlig information om varför det går som det går och hur man ska göra för att vända på det här så har man lagt locket på. Vilket såklart gör frustrationen ännu större bland supportrar.
Så för nästa säsong kräver jag en ny ledning med väl utstakade krav och mål, en tydlighet i sitt agerande och med en bra kommunikativ förmåga och som ser sina kunder som det bästa här på jorden och behandlar dem därefter. En ledning som kan leda helt enkelt, det är väldigt uppenbara talanger som behövs. Därefter behöver vi en sportchef som har de talanger och förmågor som faktiskt krävs för att kunna få ihop ett konkurrenskraftigt hockeylag med begränsade resurser som också han ska kunna ställa krav och ha förmåga att förändra.
Så för nästa säsong kräver jag en ny ledning med väl utstakade krav och mål, en tydlighet i sitt agerande och med en bra kommunikativ förmåga och som ser sina kunder som det bästa här på jorden och behandlar dem därefter. En ledning som kan leda helt enkelt, det är väldigt uppenbara talanger som behövs. Därefter behöver vi en sportchef som har de talanger och förmågor som faktiskt krävs för att kunna få ihop ett konkurrenskraftigt hockeylag med begränsade resurser som också han ska kunna ställa krav och ha förmåga att förändra.
- BaronVonDif
Många glömmer att förra säsongen var en besvikelse den med, förutom två kvartsfinaler så spelade laget uselt om än bättre än i år, truppen är i år i stort sett densamma och det är ju naivt att anta att samma lag som gjort en dålig säsong helt plötsligt ska bli ett guldlag.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
-
var det rätt o sparka hardy................