KS: Djurgårdens IF - Leksands IF, 19/3 - 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Abinadi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: KS: Djurgårdens IF - Leksands IF, 19/3 - 2012.

Inlägg av Abinadi »

Jag vet att jag inte är den enda som har ställt den här frågan. Jag vet också om att det är en konflikt mellan Djurgården Hockey och Järnkaminerna bland annat. Men varför kan vi inte ha en klackledare i en match som den ödesmatchen Djurgården spelar hemma imorgon på ett fullsatt Hovet?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

#10 skrev:Var kan man fixa matchen på nätet?
CSport - Canal + har en betaltjänst som DIF kör via difhockey.se - Lycka till.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Man får lite perspektiv på viss grundseriematcher före jul som folk här kallat "måste-matcher" tidigare år. Eller tidigare den här säsongen när vi vann vissa matcher och vissa här sa att de inte kunde glädjas över segern eftersom vi bara vann av "en slump" och inte snyggt spel.

Vinna, det får se ut hur fan det vill, se bara till att vinna.
Expert.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Magnutz skrev:
Varför ska han se på slutspel? Viaplay som gäller i kvalet.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Bjurre skrev:
Magnutz skrev:
Ah.. visst fan.. *Facepalm.

Då vet jag inte. Viasat kör ju och TV10. Kolla viasat.se de har säkert något najs åt dig.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

DIF-Leksand 1-3 (1-0,0-0,0-3)

1-0 11.24 Jimmie Ölvestad (Ottosson, Zibanejad)
1-1 42.05 Jens Bergenström (Järlefelt), i spel 5 mot 4
1-2 47.13 Jacob Blomqvist (Timander, Järlefelt)
1-3 59.59 Jan Järlefelt, mål i tom kasse

Skott: 16-39
Publik: 8094
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Staten

Inlägg av Staten »

Bjurre skrev:
Magnutz skrev:
Mjae. Valet är inte självklart. Gillar man hockey väljer man Csports. Gillar man att självplågning, ångest, frustration och att hata väljer man Viaplay.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SirDIFalot skrev:Man får lite perspektiv på viss grundseriematcher före jul som folk här kallat "måste-matcher" tidigare år. Eller tidigare den här säsongen när vi vann vissa matcher och vissa här sa att de inte kunde glädjas över segern eftersom vi bara vann av "en slump" och inte snyggt spel.

Vinna, det får se ut hur fan det vill, se bara till att vinna.
Alla såg ju tidigt att det varken fanns ledartyper, spelidé eller kunnande i denna trupp.
Att då ta nån turlig 3 poängare här & där var ju inget man gick upp i falsett för, det var ju precis nuvarande scenario man gick & oroade sig för.
Men visst, de "ödesmatcherna" mitt i säsongen var ju inte i klass med morgondagens.

Men att tro att DIF ska gå in & -vinna..... hur det än ser ut är givetvis bara en utopi.
En kollektiv mental låsning har spridit sig som ett elakt virus i hela truppen & genomsyrar varenda jävla byte.
Endast #70 vid straffläggningar känner att han behärskar läget någorlunda = Kempe ser en möjlighet att lyckas

Tåget går nog imorgon vid eventuell förlust

Men det är klart, rent logiskt så kommer vi ju allt närmare en 3 poängare, & har vi väl tagit en då ligger ju 2 i rad närmast på tur, har väl bara hänt en gång denna säsong?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tidigare har man endera haft dåliga vibbar eller bra vibbar inför match, nu har jag inga vibbar.

Djurgården Hockey anno 11/12 har dödat mig helt.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

-daniel- skrev:Tidigare har man endera haft dåliga vibbar eller bra vibbar inför match, nu har jag inga vibbar.

Jag "dog" redan i december...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Datsyuk_13 skrev:
-daniel- skrev:Tidigare har man endera haft dåliga vibbar eller bra vibbar inför match, nu har jag inga vibbar.

Jag "dog" redan i december...
Jag har inte sovit sedan oktober, och haft en klump i magen sedan man annonserade att man var klara med forwardssidan efter att ha re-signat MT.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag har nog varit trögare än er; har inte riktigt känts så illa innan någon gång i januari. Sen dess har det varit en stor jävla öken för min del, men jag har alltid känt att "någonstans kommer det här lösa sig". Vi hade ändå ett spel sista 5-7 matcherna i ES som borde göra att vi kan klara oss från att degraderas, men nu är vi ju brutalt mycket sämre. Naturligtvis pga mentala spöken...och jag har inget direkt förslag till lösning.

Alla farhågor man hade inför KS har besannats. Vinner vi inte imorgon så är det naturligtvis tvärrökt.

Jag är så jävla less så jag kräks.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Jag har nog varit trögare än er; har inte riktigt känts så illa innan någon gång i januari. Sen dess har det varit en stor jävla öken för min del, men jag har alltid känt att "någonstans kommer det här lösa sig". Vi hade ändå ett spel sista 5-7 matcherna i ES som borde göra att vi kan klara oss från att degraderas, men nu är vi ju brutalt mycket sämre. Naturligtvis pga mentala spöken...och jag har inget direkt förslag till lösning.

Alla farhågor man hade inför KS har besannats. Vinner vi inte imorgon så är det naturligtvis tvärrökt.

Jag är så jävla less så jag kräks.
Ärligt talat. När man någon gång under sommaren använde ordet "kvalserien" i anknytning till denna trupp så trodde man nog inte innerst inne att det skulle gå så dåligt. Jag trodde att jag överdrev lite i hopp om att förtydliga vad jag menade med denna trupp. Men jag köper fan inte det där att vi har en trupp som borde ligga betydligt högre.

Bäste före datumet på de äldre spelarna har gått ut. Nilson-Otto-Ölvestad kommer inte bli bättre. Det kändes inte som att junisarna skulle ta något jättekliv. Sedan förväntade jag mig ändå LITE fler poäng av SSK-snubbarna. Men där fick man ju fel trots att man tyckte båda värvningarna var fel.

Undra hur bra Bartley hade varit? Hade varit intressant.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vad finns det dock att göra för att få in lite ny energi? Jag ser inget annat alternativ än att bänka gamla sängvätare som inte utför ett skit.

Tänker främst på spelare som D.Tjärnqvist / Holmqvist (skrattretande dåliga i egen zon, bägge har väl levererat hyfsat offensivt dock men det skickar så fruktansvärt usla signaler när man är feg, rädd och trög). När det gäller forwards ser jag gärna att framförallt Almtorp och Zibanejad bänkas, maken till uselhet var rejält länge sen jag såg om man ser till dagsformen. Tycker även Cehlin sett rejält usel ut senaste matcherna. Mackan tyckte jag faktiskt offrade sig lite senaste matchen, Otto också. Jimmie vet jag inte vad som hänt med dock, han tar inte för sig i närheten av vad han kan...

In med Holm & Lennhammer på backen, in med Blomstrand / Weigel / Åberg.

Vilka mer kan bli aktuella?

Jag vet att det är helt jävla meningslöst att ens diskutera saken för det kommer naturligtvis inte hända att man bänkar någon etablerad spelare.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nilson-Otto-Ölvestad ligger i topp i vår poängliga av en anledning. Bara låta dom köra på tycker jag. Kanske kan krama ur några mål.

Är Åberg skadad eller? Annars är det bara slänga in honom i en toppkedja och hoppas att han exploderar med sitt våldsamt grymma skott.
Expert.
Skriv svar