Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
jensa85

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av jensa85 »

-daniel- skrev:Men ärligt nu grabbar, dessa nerver som spelarna stundtals visat i viktiga lägen (framförallt genom att inte prestera när det som mest behövs) kommer ju bli sju resor värre i en kvalserie...
Just precis, men många verkar ha svårt att förstå att det.

Tror faktiskt inte att våra spelare verken har psyke eller tillräcklig vilja att klara ett kval. För nu spelar det mindre roll än någonsin vilket lag man har på "pappret". Nu är det krig på allvar. Nu är varje match viktigare än någon match tidigare under säsongen. Och med tanke på hur spelarna uppträtt i viktiga skeden förr så behöver man inte vara raketforskare för att förstå att det kommer bli ännu tuffare för stackarna nu.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

http://wikegard.hockeykanalen.se/2012/03/06/challe/

Wikegård vill ha in Challe.

---

Innebär det att Montén eller Falk skeppas ut? För inte kan vi ha fyra gubbar i båset. Vore ju parodi.
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Caveman »

SirDIFalot skrev:http://wikegard.hockeykanalen.se/2012/03/06/challe/

Wikegård vill ha in Challe.

---

Innebär det att Montén eller Falk skeppas ut? För inte kan vi ha fyra gubbar i båset. Vore ju parodi.
Då ändrar jag mig.....
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Caveman skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4482241.ab

Öppnar för Challe Berglund i båset i kvalserien.
Måste säga att jag har svårt att förstå vad det skulle ge just nu... Förutom att pissa lite på Zabel som inte gjort något fel.
Klart som fan att Challe ska in i båset, han har varit i kvalserien tidigare, han har en ruggig koll på motståndet, han är en mycket bättre matchcoach än Zabel (som verkar tror att det bara gäller att ta så mycket timeouter som möjligt, oftas helt resultatlösa). Challe är DIFs coach, klart som fan att han ska in.
Fast jag tycker det känns "sådär" att kasta in en ny tränare sådär abrupt...laget får liksom inte spela en match under honom innan det helt plötsligt verkligen är på blodigt allvar.

Jag är rätt kluven dock.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Wikegård har haft rätt i alla sina förutsägelser om DIF på sistone, så om han säger det så är det så. In med Challe!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:Men ärligt nu grabbar, dessa nerver som spelarna stundtals visat i viktiga lägen (framförallt genom att inte prestera när det som mest behövs) kommer ju bli sju resor värre i en kvalserie...
Tycker inte det är våra nerver som svikit. Vi har helt enkelt spelat för dåligt. En alldeles får dålig spelide.

Men vi får ju svaret inom några veckor. Räcker vi inte till mot dessa lag har vi inget i en Elitserie att göra. Tragiskt men sant.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Alltså, tänk om vi åker ur? Vad fan då?

Tänk om vi faktiskt åker ur?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Släpp Montén och ta in Challe. Gör ett sista försök att göra nåt bra Järlan.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

-daniel- skrev:
Caveman skrev:
SirDIFalot skrev:

Måste säga att jag har svårt att förstå vad det skulle ge just nu... Förutom att pissa lite på Zabel som inte gjort något fel.
Klart som fan att Challe ska in i båset, han har varit i kvalserien tidigare, han har en ruggig koll på motståndet, han är en mycket bättre matchcoach än Zabel (som verkar tror att det bara gäller att ta så mycket timeouter som möjligt, oftas helt resultatlösa). Challe är DIFs coach, klart som fan att han ska in.
Fast jag tycker det känns "sådär" att kasta in en ny tränare sådär abrupt...laget får liksom inte spela en match under honom innan det helt plötsligt verkligen är på blodigt allvar.

Jag är rätt kluven dock.
Det finns tid nu, kvalserien startar väl först den 15:e Mars?
Zabel håller inte på denna nivån än, kvalserien är än mer påfrestande.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

SirDIFalot skrev:

Challe gick ju igenom samma resa förra året när han kvalade med MODO. Han vet vad det innebär, hur lagen från Allsvenskan reagerar på elitseriemotstånd osv. Små viktiga detaljer vi förmodligen kommer ha nytta av. Dessutom är han en förbannat energisk människa vilket kan tillföra en hel del till laget.

IN MED CHALLE
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Caveman skrev:
-daniel- skrev:
Caveman skrev:
SirDIFalot skrev:

Jag är rätt kluven dock.
Det finns tid nu, kvalserien startar väl först den 15:e Mars?
Zabel håller inte på denna nivån än, kvalserien är än mer påfrestande.
Ja men det är ingen MATCH innan det drar igång...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Men hur bra känner Challe Djurgården egentligen? Kunde han inte hoppa in för 1,5 månad sedan så kan han lika gärna sitta på läktaren nu också.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Tycker inte det är våra nerver som svikit. Vi har helt enkelt spelat för dåligt. En alldeles får dålig spelide.

Men vi får ju svaret inom några veckor. Räcker vi inte till mot dessa lag har vi inget i en Elitserie att göra. Tragiskt men sant.
Jag är fullständigt övertygad om att det är nerver som till stor del gjort att vi hamnat i kvalserien...vi hittade aldrig någon kontinuitet i vårt spel, sen när det började gå upp för spelarna att vi faktiskt just kunde hamna i KS så vart det nervdaller och mentala spöken som gjorde att det låste sig i avgörande lägen. Timrå matchen är ett fullgott exempel.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Klart att vi ska ta in Challe om det går. Han har ju rutin från kvalserien. Vi begår ett stort misstag om vi inte tar in honom.

Välkommen Challe!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev:Alltså, tänk om vi åker ur? Vad fan då?

Tänk om vi faktiskt åker ur?
Dett tragikomiska inlägg fick mig faktiskt att dra på smilbanden för första gången ikväll.

Du fångar min (och säkert flertalets) faktiska känsla.
På något vis den tanke som man hela tiden kommit tillbaka till hela kvällen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar