Var spelar Djurgården nästa säsong?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Var spelar Djurgården nästa år?

Elitserien (ingen kvalserie)
42
37%
Elitserien (via kvalserien)
41
36%
Allsvenskan
32
28%

Antal röster: 115

Lugnet

Re: Var spelar Djurgården nästa säsong?

Inlägg av Lugnet »

Jaha. Blir väl...
Kvalserien (här kommer vi) :(
Så vilket lag passar oss bäst i kvalserien. Nu handlar kvalserien mycket om psykologi och små marginaler, gäller väl även att ha en bra självkänsla. Timrå är körda, inget snack.
DIF då?………..Har på förhand försökt gissa mig till läget...

Mot Timrå och Leksand går man med vinst
Mot Örebro går man back
Mot Bofors blir det oavgjort
Och playofflaget beror väl på…Tälje men framförallt Rbk passar oss ej, Västerås passar oss bättre, tror jag. Men här blir det typ oavgjort.
Räcker totalt säg 15-18 pinnar? Dvs ca hälften av max antal.

PS!
Skulle inte förvåna mig om Järlan glömde att skriva i låneavtalet med Mora om Sandberg - att han inte får stå mot DIF under säsongen…Tänk om en Elitserieplats avgörs efter en straffläggning på Hovet mot Mora i sista matchen....

För övrigt helt sjukt att det är förlängning och straffavgörande i kvalserien när så mycket står på spel. Bör ju vara en pinne var efter ordinarie tid. Helt SJUKT!
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

I Småland. Och i Timrå. Bland annat.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Staten

Inlägg av Staten »

Den som inte hoppar är Boforssvin!
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Staten skrev:Var spelar Djurgården nästa säsong?
På en uterink nära dig.

Eller det kanske först är om två säsonger...nästa blir det väl hela havet stormar nere i Malmö arena, kanske en liten tripp till Södertälje, Tingsryd osv.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Staten skrev:Var spelar Djurgården nästa säsong?
På en uterink nära dig.

Eller det kanske först är om två säsonger...nästa blir det väl hela havet stormar nere i Malmö arena, kanske en liten tripp till Södertälje, Tingsryd osv.
I think I just threw up in my mouth, a little bit. :oops:
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:Vare sig Växjö eller Linköping har samma anda som vi.
Sant, för DIF har ingen,

Endast Wesslau har lyckats omsätta hög mental påfrestning i klanderfritt spel ute på isen.
Resten har fina tröjor, men det är inte längre den förening jag en gång på 80-talet förälskade mig i

ES eller AS nästa, vem vet?
Åker vi ur kommer det dröja innan vi är med i finrummet igen,
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:
minalman skrev:Vare sig Växjö eller Linköping har samma anda som vi.
Sant, för DIF har ingen,

Endast Wesslau har lyckats omsätta hög mental påfrestning i klanderfritt spel ute på isen.
Resten har fina tröjor, men det är inte längre den förening jag en gång på 80-talet förälskade mig i

ES eller AS nästa, vem vet?
Åker vi ur kommer det dröja innan vi är med i finrummet igen,
Lego-soldat-Hockey är den lägsta form av den sport jag högaktar mer än någon annan sport på detta jordklot. Vi är inte på väg dit. Vi har varit där ganska länge. De spelare som är i klubben för att de älskar den är i grav minoritet och det är därför solklart att vi tappar många spelare när vi åker ner i AS. Kanske var det därför vi värvade från SSK. För att få spelare som inte räds att grisa runt i de lägre divisionerna?!

Merde..
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Börjar ladda för kvalserien... Vill inte tro det men som det ser ut nu är allt annat en bonus.

Leksand, Bofors, Örebro, Timrå. Kan bli roliga matcher och fullsatta arenor...

Kom igen nu DIF! Låt oss slippa kräkas av nervositet, låt oss slippa kolsäckarnas ironi.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Allvarligt nu, ni som har koll och kan svara någorlunda objektivt trots bitterheten - vilka lag slår vi om vi hamnar i KS? Ärligt.
Säg den glädje som varar
Donkels

Inlägg av Donkels »

DIF_Soldier skrev:Allvarligt nu, ni som har koll och kan svara någorlunda objektivt trots bitterheten - vilka lag slår vi om vi hamnar i KS? Ärligt.
Om vi spelar på den nivå som vi borde ha och borde haft denna säsong alla lag!

Om vi spelar som vi gjorde halva matchen idag inte många matcher!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

DIF_Soldier skrev:Allvarligt nu, ni som har koll och kan svara någorlunda objektivt trots bitterheten - vilka lag slår vi om vi hamnar i KS? Ärligt.
Utan att vara vidare insatt känns det som att Bofors borde vara möjliga att slå. Timrå har vi haft lätt för hittills, men det blir väl ombytta roller i KS bara just därför. Örebro blir tuffa. Västerås borde vi kunna slå. Leksand kanske. Malmö blir galet svåra i en KS, men Almtuna, SSK, o.s.v. borde inte kunna hota oss.

I min värld är dock KS = AS för vår del.

Jag ger mig f-n på att Timrå vinner KS, före Örebro. Vi slutar 3:a eller 4:a. Alt. så vinner Örebro före Timrå.
Senast redigerad av Metal Machine den 2012-02-17 00:37:58, redigerad totalt 1 gånger.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

HELT ärligt tror jag vi får det fruktansvärt tufft.

Visst, på pappret slår vi alla lag där. Men detta är så mycket mer.
Örebro och Bofors är suveräna i PP. Leksand känns mer sammansvetsat och ödmjukt än på mycket länge. Timrå slår ur underläge trots att man är ES-lag.

ALLA lag kommer vara extra heta mot just DIF för det är ett storlag. Tror helt enkelt inte vi är tillräckligt starka rent mentalt för att klara av det.

Nä fyfan, helt ärligt tror jag vi får det fruktansvärt tufft.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

På pappret så skulle vi naturligtvis vinna varenda match i KS, men nu utövas ju inte sport på pappret som bekant... Med den bristen på självförtroende som laget uppvisat i 95% av matcherna den här säsongen så är jag oerhört rädd att vi inte grejar att hålla oss kvar. Spelar ingen roll att KS-lagen egentligen borde vara klasser sämre - våra spelare kommer inte palla trycket.

Hemskt.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Klart alla skulle vilja slå DIF i KS, ingen förväntar sig väl nåt annat?

Jag har funnit mig själv ta hela situationen med större "Lugn" (man mår ju fan inte bra) än jag hade trott, mest för att jag insett att vi nånstans inte förtjänar bättre. Ärligt, även om tåget NÄSTAN gått, vem kan tycka att en slutspelsplats vore rättfärdigad efter en sån här säsong? Inte jag. Och vem har egentligen varit sämre i år? TIK uppenbarligen, men i övrigt? Helt ärligt ger jag både Solna och VBK en större stabilitetspoäng än oss. MoDo är mer varannandag liksom LHC. DIF tycks ju emellertid ha störst mentala problem vilket är skandal med tanke på den rutin som finns. På pappret - igen - är vi ju klart bättre än samtliga i KS men det ska ju spelas om det också, och DIF-spelare rädda att förlora mot lag man "bör" vinna mot, det kan bli mindre muntert. Få se på klubbkänslan hos en del om det värsta och onämnbara inträffar. Nånstans kan man ju hoppas att saker i så fall görs om och görs rätt ordentligt ifråga om ledning, ekonomi osv. Vi ska inte glömma att DIF faktiskt är det starkare varumärket i Stockholm, kanske kan den totala katastrof ingen vill tänka på leda till en positiv vändpunkt för klubben, jag vet inte. Jag hade i varje fall gett mycket för att slippa KS, men jag kan efter 47 omgångar och med blick på säsongen som varit inte direkt förvånas om vi hamnar där. Tyvärr.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

jensa85 skrev:
HELT ärligt tror jag vi får det fruktansvärt tufft.

Visst, på pappret slår vi alla lag där. Men detta är så mycket mer.
Örebro och Bofors är suveräna i PP. Leksand känns mer sammansvetsat och ödmjukt än på mycket länge. Timrå slår ur underläge trots att man är ES-lag.

ALLA lag kommer vara extra heta mot just DIF för det är ett storlag. Tror helt enkelt inte vi är tillräckligt starka rent mentalt för att klara av det.

Nä fyfan, helt ärligt tror jag vi får det fruktansvärt tufft.
Exakt min teori också. Fyfan, nu är det tungt...
Säg den glädje som varar
Skriv svar