Det går lite inflation i begreppet "måste-match" - nytt begrepp för den typ av matcher vi har kvar till - vad det nu blir - kan få vara knivenpåstrupen-matcher...
Jag har snackat lite med hockeysupportrar under de senaste veckorna och den samlade bilden som framkommit är den av en Elitserie i gungning. Elitserien är inte bra denna säsong. Inget lag är bättre än något annat som det brukar ha varit. Ett eller två lag har alltid (nåja) legat rejält före alla andra. Nu är det en jämngrå smörja av lågpresterande lag som inte har spets nog att vara outstanding.
Vad beror det på?
KHL, NHL, övriga Europa som plockar våra unga spelare och våra medel-unga... vad vet jag.
Vad jag däremot vet är att Tony Zabel har början till något i vårt lag. Det syntes igår. De hårda knutor som funnits och som finns i laget började lösas upp. Jag tror att det kan hända något snart. En känsla, helt galen kanske men .. det känns så.
HV?! Lika berg-och-dalbana som alla andra lag. Vi har stor chans att knipa pinnar här... och ungefär lika stor risk att torska. Gah.
Magnutz skrev:
Vad jag däremot vet är att Tony Zabel har början till något i vårt lag. Det syntes igår. De hårda knutor som funnits och som finns i laget började lösas upp. Jag tror att det kan hända något snart. En känsla, helt galen kanske men .. det känns så.
Förstår du hur mycket jag vill tro på att du har rätt i detta!?
Elitserien är ju inte sämre än förr bara för att den är jämnare. Handlar ju snarare om att andra lag agerat klokt och riktigt och kommit ifatt de äldre storlagen. Sen att målvakterna är sjukt mycket bättre är ju en annan del i kakan. Tycker man kan se detta fenomen i tex Euro Hockey Tour där elitseriespelarna gör bra ifrån sig mot andra länders ligor och KHL. Sen är det klart att den yttersta spetsen försvinner till viss del varje år, men på något vis ersätts den ju. 7 av 10 i poängtoppen förra säsongen försvann till denna, nån/några av dom har kommit tillbaks, och tror vi i slutet kommer se en likartad poängskörd denna säsong också.
Sen finns det ju hopp om elitserien då de lagen som nu kommer upp gör det med starka finansiärer och fortsätter den trenden måste dom ju uttöka till minst 14 lag för att få in degen i elitserien istället.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Jockmaniac skrev:Hela första perioden bör tillägnas Järlan. Avgå-ramsor och hat-ramsor i klass med "Rydströms fru" och "800 för Sonja" konstant. Aset ska få veta att han lever!
Nu höjjer vi nivån här inne och slutar upp med personangrepp på skribenter eller anställda inom Djurgården Hockey/Mod
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF 1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Jockmaniac skrev:Hela första perioden bör tillägnas Järlan. Avgå-ramsor och hat-ramsor i klass med "Rydströms fru" och "800 för Sonja" konstant. Aset ska få veta att han lever!
Nu höjjer vi nivån här inne och slutar upp med personangrepp på skribenter eller anställda inom Djurgården Hockey/Mod
Var är personangreppen? Att jag skriver aset? Eller är Rydström anställd av Djurgården? Med all respekt för er moderatorer, men börjar likna kafferep för moralkärringar härinne.
Är det någon som kommer ihåg hur det känns att ta tre poäng i en match? Tror tyvärr vi får vänta ytterligare ett tag på den känslan. Rätt övertygad om att lagets slutliga genomklappning kommer här. 1-4 och Daniel Larsson gör samtliga. Givetvis gör vi inte mål, utan lagets mål blir till när sekretariatet skriver fel i matchrapporten. Kempe har emellertid en chans som känns lite småfarlig.