Färjestads BK - Djurgårdens IF. 29/1, 2012.
Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF. 29/1, 2012.
jaha då, Linköping fortsätter att plocka treor och kaffesump vinner över hockeydödarna/finalklara halvfinnarna från nordsverige.
Nu börjar tabbelrättvisan ta ut sin rätt...
Nu börjar tabbelrättvisan ta ut sin rätt...
Tror på skräll här, 1-3 vinst. På något jävla sätt kommer vi spela stabilt i den här matchen. 

Allsvenskan blir det vi gör den till.
Skönt att se DIF aggera!
Given förlust. 4-1.
Som rix skriver kan det vara idé att vila Wesslan till en match som faktiskt går att vinna.
Jag ä' bitter.
Hur många mål har vi gjort senaste 15 omgångarna som inte har varit invididuella prestationer och/eller studs/klant/turmål?
Mot gnaget gjorde vi allt för att spela lika, tänk när de här gossarna efter sin hockeykarriär kommer ut i riktiga arbetslivet med en inställning att firman ska gå plus minus noll.
Herregud, kan det bara bli nästa säsong snart?!
Jag ä' bitter.
Hur många mål har vi gjort senaste 15 omgångarna som inte har varit invididuella prestationer och/eller studs/klant/turmål?
Mot gnaget gjorde vi allt för att spela lika, tänk när de här gossarna efter sin hockeykarriär kommer ut i riktiga arbetslivet med en inställning att firman ska gå plus minus noll.
Herregud, kan det bara bli nästa säsong snart?!
- Sudden
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hmm, ska vi se va det kan bli här...
8-1
8-1
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
-
Jag tror vi plockar med oss en poäng. Matchen kommer att sluta 2-2, med FBK-avgörande i sudden.
Precis jävla allt mindre än 3 pinnar imorgon = kvalserien eller ingenmansland. Ska vi klara slutspel måste vi vinna flertalet av kvarvarande matcher inom 60min. Enkelt nu.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
7-1 Fbk
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- -daniel-
Vi får försöka plocka så mycket 1 poängare som möjligt (och hoppas på att avgöra någon på straffar) på bortaplan och ha som huvudfokus att ta 3 pinnar på våra hemmamatcher. Alla poäng är bra poäng så som läget känns nu.
KÄMPA DJURGÅRDEN.
KÄMPA DJURGÅRDEN.
- Lee Harvey Oswald
Ja är det så, då är det ju redan kört.Magnutz skrev:Precis jävla allt mindre än 3 pinnar imorgon = kvalserien eller ingenmansland.
Ska vi klara slutspel måste vi vinna flertalet av kvarvarande matcher inom 60min. Enkelt nu.
DIF kommer ta 3p högst 4-5 gånger de sista 14 omgångarna.
Växjö & aik är de lag vi iaf har en teoretisk chans att ha bakom oss, resten av "sträck-lagen" är minst en div bättre än DIF
Tror det bygger på att Växjö till slut rasar ihop helt.
Klarar vi detta är det bara ren jävla tur.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det är två momentum som måste skifta i dagens DIF Hockey om vi ska klara slutspelsplats alt. undvika kvalserien.Lee Harvey Oswald skrev:Ja är det så, då är det ju redan kört.Magnutz skrev:Precis jävla allt mindre än 3 pinnar imorgon = kvalserien eller ingenmansland.
Ska vi klara slutspel måste vi vinna flertalet av kvarvarande matcher inom 60min. Enkelt nu.
Växjö & aik är de lag vi iaf har en teoretisk chans att ha bakom oss, resten av "sträck-lagen" är minst en div bättre än DIF
Momentum 1: Från motsatsen som verkar gälla nu till: Det fysiska spelet - Alla måste spela hockey med 110% fysisk närvaro. Tjärna Jr måste in på mål och börja styra skott. Alla andra måste köra järnet och inte vara halvfigurer. Vara först på puck, eller i fajt om första-platsen. Skjuta. Gå på mål. Tacklas. Åka grillor.
Momentum 2: Från motsatsen som verkar gälla nu: Det mentala spelet - Vi måste våga vinna, våga spela och känna tro/hopp/kärlek till vårt lag/till varandra. Vi måste lita på varandra, visa att vi står och faller som ett lag. När någon snöar ner Wesslau ska vederbörande ha smörj, när någon är ful mot någon i vårt utelag ska vederbörande ha smörj, när vi har puck ska alla vilja föra spelet framåt. När vi inte har puck ska motståndet ha ettriga DIFspelare i ansiktet. Vilja, och målinriktning. Vi siktar på SM-guld #17 - or die trying. Det måste vara målsättningen (även om den kan vara i realiteten en fantastisk dröm). Allt annat är brunt. Ranelid-brunt.
Typ så ser jag det. Om vi kan svänga skutan och börja jobba på riktigt kommer 3poängarna att trilla in. Fortsätter vi som vi gjort kommer de inte trilla in.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
Delar din analys.Lee Harvey Oswald skrev:Ja är det så, då är det ju redan kört.Magnutz skrev:Precis jävla allt mindre än 3 pinnar imorgon = kvalserien eller ingenmansland.
29/1 Färjestads BK (b) = 1 pinne
31/1 MODO Hockey = 0 pinnar
2/2 HV71 (h) = 3 pinnar
4/2 Brynäs IF (h) = 1 pinne
14/2 Frölunda HC (b) = 0 pinnar
16/2 AIK (h) = 3 pinnar
18/2 Luleå HF (b) = 0 pinnar
21/2 Färjestads BK (b) = 1 pinne
23/2 Växjö Lakers HC (h) = 3 pinnar
25/2 Skellefteå AIK (b) = 0 pinnar
28/2 Linköpings HC (h) = 3 pinnar
1/3 Timrå IK (b) = 1 pinne
3/3 MODO Hockey (h) = 2 pinnar
6/3 HV71 (b) = 1 pinne
= 19 poäng: 59 + 19 = 78 poäng = borde vi klara oss från kval på. KÄMPA DJURGÅRDEN!
Jag skiter i vilket.
Heja Dif. Utan versaler, det förtjänar dem fan inte.
Heja Dif. Utan versaler, det förtjänar dem fan inte.
Jag var mer rädd att vi skulle åka ur Elitserien än när DIF fotboll spelade för sin överlevnad, efter HV-/timråmatchen.
Ingen efterhandskontruktion, och nu verklighet.
Ingen efterhandskontruktion, och nu verklighet.