JK-dagen 7/1 - inställd

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av android »

Vem fan är inte besviken.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av starvin_marwin »

Det drabbar ju inte bara DIF-säk (om herrarna där ens tar åt sig) utan framförallt oss supportrar och medlemmar i JK. Jag har varit medlem i JK i många år och JK-dagen är kanske den främsta anledningen till detta (även om det är en av många anledningar). Jag har två polare från England som reser över bara för att se denna fight och tyvärr blir det för egen del en besvikelse som är bra mycket större än den jag tror DIF-säk kommer att känna.

Jag är inte emot en aktion för att ta avstånd från det som skedde på derbyt (jag satt själv på aktiv och kände inte av det själv men jag misstror så klart inte de rapporter som kommit från supportrar i efterhand), jag vet bara inte om det verkligen är att ställa in JK-dagen som är rätt väg att gå. JK-dagen en lördag, som dessutom är huvudmatch på Canal+, hade kunnat bli en helvetes fin marknadsföring för JK efter allt skit i media efter förra säsongens derbyn. Det är den typen av positiv marknadsföring som kan ändra allmän opinion och kanske, på sikt, se till att vi får en bättre förståelse och behandling från ordningsmakten framöver. Men men vad vet jag.

Edit: Hade haft större förståelse för bojkott av kommande derby(n) vilket är tillfället då polisen är taggade till tusen och denna typen av övertramp kan förekomma.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Bojkott av JK -dagen känns mer som det sabbar för laget och framförallt spelarna som lyft sig i håret de senaste matcherna. Är självklart tråkigt att många supportrar kränkts av olika anledningar vilket jag inte är man att bedömma då jag inte varit på plats och kunnat få en uppfattning om vad som gått fel. Nått som sällan fungerar är att den drabbade parten sätter sig i ett hörn och tjurar och tycker synd om sig själva. Stå upp och ta en dialog och var öppna för att det oftast inte är ens fel att två träter...
Vissa nu mognad och samtidigt får ni den respekt ni alla duktiga medlemmar i JK förtjänar...
Bojkott, nej tack, tror inte pÅ sånt som påtryckningsmedel ....
Amen !!!
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Det är bra att det markeras att vi inte accepterar vad som helst.

Matchen kommer inte att bojkottas. Det är inramningen som inte kommer att bli den som skulle ha varit.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Sorgligt. Menar inte polisens agerande, utan endast att JK och Fabriken är sorgliga!

Kommer aldrig mera skänka den minsta slant åt deras fotbollsresor i fortsättningen. Inte förrän det startas en supporterföreningen som prioriterar hockeyn. Skämmer ut sig inför hela hockeysverige och detta ifrågasätter bara faktumet att Järnkaminerna är landets bästa! Ställer in årets fest för att en högre makt missbrukat sin position för några enskilda individer. Hur vågar JK dra alla Djurgårdare under samma kam? Jag är fan tryggare än på länge när jag är på Hovet eller Globen, och jag är lika mycket Djurgårdare som den där Blomberg. Säkerheten har funkat perfekt, för mig och för många andra med mig. Att ni ständigt verkar vara olycksfåglar rör mig inte i ryggen, dra inte in oss som ställer upp "alltid oavsett" för Djurgården, i era vardagliga bojkotter...

Ska vi inte ställa in nästa derby för att barn i Afrika svälter också?
Senast redigerad av Jockmaniac den 2011-12-30 15:00:03, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Millwall skrev:Det är bra att det markeras att vi inte accepterar vad som helst.

Matchen kommer inte att bojkottas. Det är inramningen som inte kommer att bli den som skulle ha varit.
Får jag fråga, vilka kommer att bli lidande för att det blir en "vanlig" match istället? Laget? Polisen? Tror du att någon utom oss själva blir lidande?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jag tyckte jag läste någonting om att ett tiotal personer åkte fast för narkotikabrott utanför arenan. Har det något samband med den där videon när en person har fått sina glasögon förstörda?
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

pulverapa skrev:Jag tyckte jag läste någonting om att ett tiotal personer åkte fast för narkotikabrott utanför arenan. Har det något samband med den där videon när en person har fått sina glasögon förstörda?
Förmodligen är det polisen som planterat narkotikan på personerna. Allt för att skada alla Djurgårdare runtom i världen. Nu för att visa att jag inte accepterar detta så tänker jag ge upp spriten ett helt år. Det ska minsann visa dem....
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Jockmaniac skrev:
pulverapa skrev:Jag tyckte jag läste någonting om att ett tiotal personer åkte fast för narkotikabrott utanför arenan. Har det något samband med den där videon när en person har fått sina glasögon förstörda?
Förmodligen är det polisen som planterat narkotikan på personerna. Allt för att skada alla Djurgårdare runtom i världen. Nu för att visa att jag inte accepterar detta så tänker jag ge upp spriten ett helt år. Det ska minsann visa dem....
:lol:
Viktory

Inlägg av Viktory »

Vem har sagt något om en bojkott? Vi avsäger oss vår del av arrangemanget och det blir inget tifo.

Jockmaniac: Ja, det drabbar spelarna, ja det drabbar dig och alla andra djurgårdare, ja det drabbar JK och Fabriken själva. Det är viktigt att alla i och utanför DIF vet vad konsekvenserna blir när ordningsmakten behandlar oss som icke-människor när vi går på hockey. Den här gången var det inte det vanliga "ett fåtal som förstör", det var ganska många och framför allt var det personer som gjort hur mycket som helst för att JK, DIF och Fabriken ska ha kunnat EXISTERA de senaste åren.

Minns du vad hockeyn var innan den första JK-dagen? Kom fan inte och säg att vi skiter i hockeyn, vi lägger ner all vår vakna tid just nu på att snacka med DIF och ha koll på den här frågan.

Vill du snacka med "den där Blomberg" så kan du PM:a så får du hans nummer.

Läs denna text så kanske ni förstår vad polisen sysslade med: http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... ed-polisen
Eller ni kanske också vill bli utkastade för att ni har fel tröja eller undrar varför er kompis blivit utskickad från arenan?

/V
DIFwest

Inlägg av DIFwest »

Jockmaniac skrev:Sorgligt. Menar inte polisens agerande, utan endast att JK och Fabriken är sorgliga!

Kommer aldrig mera skänka den minsta slant åt deras fotbollsresor i fortsättningen. Inte förrän det startas en supporterföreningen som prioriterar hockeyn. Skämmer ut sig inför hela hockeysverige och detta ifrågasätter bara faktumet att Järnkaminerna är landets bästa! Ställer in årets fest för att en högre makt missbrukat sin position för några enskilda individer. Hur vågar JK dra alla Djurgårdare under samma kam? Jag är fan tryggare än på länge när jag är på Hovet eller Globen, och jag är lika mycket Djurgårdare som den där Blomberg. Säkerheten har funkat perfekt, för mig och för många andra med mig. Att ni ständigt verkar vara olycksfåglar rör mig inte i ryggen, dra inte in oss som ställer upp "alltid oavsett" för Djurgården, i era vardagliga bojkotter...

Detta inlägg är det mest patetiska inlägg som jag någonsin har läst.
Kan inte du bara gå och gräva ner dig någonstans så vi slipper sånna som dig på våra arenor (Hovet,Globen, Stadion)......
Fubar

Inlägg av Fubar »

Jockmaniac skrev:Sorgligt. Menar inte polisens agerande, utan endast att JK och Fabriken är sorgliga!

Men herregud! Skämmer ut sig för hela Sverige!? Hur exakt tänkte du här.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Från Christian Eklunds twitter:
"Tråkigt att en av de största matcherna som vi spelare kan spela inte blir av i år. Järnkaminernas dag! Hoppas det löser sig #DIFhockey"

Riktigt tråkigt att det inte blir av. Kan bara instämma med Eklund, hoppas det löser sig!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Du är fanimej pinsam
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Ja. Detta känns inte helt genomtänkt. Detta känns som att man på något sätt straffar alla som älskar DIF istället för att straffa de som man ser sig vara emot DIF eller dess supportrar. Detta var riktigt dumt. En tyst demonstration eller liknande är helt klart bättre. Nä, detta var bara dumt.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Skriv svar