-daniel- skrev:
Jag är fullständigt livrädd att Wesslau kommer dra på sig någon förkylning eller liknande och att Sandberg står hela matchen istället, herregud då vet jag inte om jag pallar se spektaklet. Annars håller jag med dig om att vår lägstanivå är smått imponerande dålig, hur lyckas man spela den icke-hockey vi gör i 2 perioder i lördags?
Men i övrigt känns det enbart stimulerande. Det är ett derby för helvete; råttorna är lika panikslagna som vi är. Matcherna innan har inte den minsta betydelse.
Mmmh, men just det där påståendet är inte sant.
DIF är enligt förhandstipsen (säkert inom de egna leden också) tippade att hamna runt platserna 3-6.
aik fick av samma "experter" (utom Boork) en trolig placering runt platserna 8-12.
aik spelar ungefär som förväntat, varken bättre eller sämre.
Dvs man är hyfsat trygga i det man gör trots tabellplaceringen, eftersom den är ganska väntad.
Men att DIF skulle underprestera så grovt kunde inte ens jag förutspå i mina mörkaste stunder.
Gissa vilket av dessa två lag som har all press på sig att prestera?
Dessutom med senaste Derby-kölhalningen i färskt minne, då det snackades om fokus & om att vara med från start, att sätta sin prägel på matchen osv. -Vi känner att vi är starkare än aik, vi har ju 4:a raka nu bla..blaa....blaaa
Tycker DIF kvickt ska jobba fram ännu ett alternativt matchställ, helt i bajsbrunt....
Nu menade jag förvisso fansen till råttorna som var lika rädda som vi är, men i princip har du väl rätt. Fast någon stans känner jag att polletten börjar trilla ner hos våra spelare; vi är inget topplag i år heller. Förhandstipsen var åt helvete fel. Nu gäller det att göra det bästa av situationen och kriga. Vi borde vara ganska vana också kan jag tycka, med tanke på att förhandtipsen var rätt positiva till oss efter 09/10 också, och vid den här tiden förra året låg vi väl i princip på samma plats med ungefär samma poäng.
När det gäller Solnas lag så vet jag inte om jag tycker de påvisat någon större stabilitet senaste tiden heller, matchen mot Luleå var riktigt riktigt dålig och de vann på Luleå-slarv. Innan dess har de gjort en del rätt skrala insatser. Känns som de också lider av mentala spöken.
Det blir en rejäl kamp den 22:a i vilket fall. Får vi inte in en stabil defensiv pjäs som ersättare till Printz så tror jag vi förlorar, annars har vi ungefär likvärdig chans som i alla andra derbyn.
Visst, vi blev duktigt våldtagna den där dagen för inte så länge sedan som vi nu inte pratar om men fan det är nästan lika jobbigt att behöva vänta i 12 jäkla dagar på nästa övergrepp. har man väl fått smak för smisk så vill man ju ha mer.
Näe detta kommer inte bli en match man njuter av och lider man inte av kaninhjärta och liten blåsa redan innan så lär man få känna hur det känns när matchen väl är igång.
Tror inte alls uppehållet gör oss bättre om det nu inte vore för att ev skador kan läka. Tror killarna behöver upp i sadeln så snabbt som möjligt för att revanschlusten ska vara som störst.
Vårt lag är så fruktansvärt genomuselt i år att orden inte räcker till för att beskriva hur pinsamt dåliga vi är. Det är hög tid att erkänna för oss själva att vi helt enkelt inte är bättre än vad som visade sig i lördags. SAIK är bäst i ES i år, vi är ett bottengäng. Kontrasterna blir tydliga när vi ställs mot varann.
Marcus Nilson är slut. Carlsson och Almtorp har till och med varit resor sämre än förväntat. Kyle har floppat big time. Bombom är lika dålig som förra säsongen. Claesson har lyft sig alldeles för lite. Cehlin och Brodin har blivit SÄMRE(!). Kempe har tappat den lilla produktivitet han hade förra året. Då är det inte lätt för ett i grunden dåligt lag att vinna.
Metal Machine skrev:Vårt lag är så fruktansvärt genomuselt i år att orden inte räcker till för att beskriva hur pinsamt dåliga vi är. Det är hög tid att erkänna för oss själva att vi helt enkelt inte är bättre än vad som visade sig i lördags. SAIK är bäst i ES i år, vi är ett bottengäng. Kontrasterna blir tydliga när vi ställs mot varann.
Marcus Nilson är slut. Carlsson och Almtorp har till och med varit resor sämre än förväntat. Kyle har floppat big time. Bombom är lika dålig som förra säsongen. Claesson har lyft sig alldeles för lite. Cehlin och Brodin har blivit SÄMRE(!). Kempe har tappat den lilla produktivitet han hade förra året. Då är det inte lätt för ett i grunden dåligt lag att vinna.
Håller med om det mesta utom det fetmarkerade. Visst, Mackan kommer inte kunna pricka 09/10 formen om vi inte får in en bra tränare och utmärkta kedjekamrater. Men han kommer alltid vara en bra spelare att ha i laget. Han kommer göra sina 30-40 poäng varje säsong och vara nyttig. Det är i alla fall vad jag tror. Visst, han kan väl agerat lojt ibland men alla som är i Elitserien har väl någon svaghet, annars skulle det ju inte vara här.
Metal Machine skrev:Vårt lag är så fruktansvärt genomuselt i år att orden inte räcker till för att beskriva hur pinsamt dåliga vi är. Det är hög tid att erkänna för oss själva att vi helt enkelt inte är bättre än vad som visade sig i lördags. SAIK är bäst i ES i år, vi är ett bottengäng. Kontrasterna blir tydliga när vi ställs mot varann.
Claesson har INTE lyft sig ett piss, snarare sänkt sig.
Norman har höjt sig lite nu på slutet bara, annars har även han backat i sin utveckling.
Sedan att vi inte har nåt seriöst alternativ till Wesslau är nästan värst av allt, skulle Gustaf bli skadad kommer vi få se ett ras i rent historiska mått
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
7-0 till aik, en JJ som på presskonferensen efter matchen medelar att HHHårde Hardy fått kicken med omedelbar verkan samt att Falken för resten av säsongen klie rin som ny tränare medans Monten tar över J18 tillsvidare
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Lee Harvey Oswald skrev:
Sedan att vi inte har nåt seriöst alternativ till Wesslau är nästan värst av allt, skulle Gustaf bli skadad kommer vi få se ett ras i rent historiska mått
Det är just det här som gör mig så fruktansvärt orolig, det är gamling med vår klubbs existens man håller på med för stunden känns det som. Går Wesslau sönder efter den 31:a januari så kommer vi GARANTERAT hamna i kvalserien, och där är vi tokkörda med en målvakt som i praktiken släpper vartenda skott.
In med en riktigt defensiv back och en till målvakt, annars blir / kan det här bli riktigt jobbigt.
Jag tror det borde finnas investerare eller sponsorer som är villiga att öppna lädret, handlar nog mest om att Engström & JJ knappast gett sken av att det behövs någon förstärkning.
Lee Harvey Oswald skrev:
Det är just det här som gör mig så fruktansvärt orolig, det är gamling med vår klubbs existens man håller på med för stunden känns det som. Går Wesslau sönder efter den 31:a januari så kommer vi GARANTERAT hamna i kvalserien, och där är vi tokkörda med en målvakt som i praktiken släpper vartenda skott.
In med en riktigt defensiv back och en till målvakt, annars blir / kan det här bli riktigt jobbigt.
Jag tror det borde finnas investerare eller sponsorer som är villiga att öppna lädret, handlar nog mest om att Engström & JJ knappast gett sken av att det behövs någon förstärkning.