LHO (och mordet på JFK)

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
sensei
Kontakt:

Re: LHO (och mordet på JFK)

Inlägg av sensei »

DIF_Soldier skrev: Exempelvis hans administrations usla anledning man gav att gå in i Irak, nämligen massförstörelsevapen, där det inte fanns några - vilket han skyllde på "bristfällig information"...
Varifrån kommer den här myten?

Efter Kuwait-kriget så tvingades Irak att underkasta sig inspektioner av FN för att försöka förhindra framtida aggressioner och inte minst det hänsynslösa våld med massförstörelsevapen som Saddam utsatte sin egna befolkning för. Se exempelvis http://sv.wikipedia.org/wiki/Dujail

Nåväl, spola fram till 9/11. Vid det här laget hade Saddam satt i system att förhindra FNs vapeninspektörer att komma in i landet. I strid mot den FN-resolution som fanns, alltså. Eftersom nu USA var i krig mot den sanktionerade terrorismen så började högljudda krav ställas av USA att låta FNs vapeninspektörer utföra sina inspektioner. Irak vägrade.

Det enda vi visste med säkerhet, ironiskt nog, var att Saddam hade massförstörelsevapen. Han hade nämligen använt dem tidigare mot sin egna befolkning.

Så väsentligen så invaderades Irak för att säkerställa att inga terrorister gavs fristad, samt att landet inte förfogade över några massförstörelsevapen.

Jag är nyfiken, hatar du Tony Blair också? Storbritannien var nämligen en del av den koalition som tillsammans gick in i Irak.

DIF_Soldier skrev:
Som jag nämnde har också han och hans far investerat i företag som gjorde många stora profiter i samband med krigföringen under hans presidentskap.
Jag har oerhörda problem att se att det skulle finnas någon som helst relevans i detta, och då vet vi inte ens ens om det är sant.

Om vi ändå leker med tanken att det vore så, menar du då att Bush jr. övertygade Blair om att invadera Irak för att "farsan har några aktier"? Jag är övertygad om att du håller med om att det är en aning långsökt.
DIF_Soldier skrev: För att inte nämna hur nonchalant han var över den rapport som förvarnade om Usamas planer om 9/11 den 6 augusti 2001, av vilket han gjorde nada.
Kom ihåg att något liknande aldrig tidigare hade hänt. Med facit i hand så är det många som förbannar sig själva; säkerheten på flygplatser, i flygplanen, när det gäller beredskap på marken, hur personal skall agera under hot, hur passagerare hanterar kapningar, ja allt gick terroristernas väg just för att ingen någonsin kunde föreställa sig att något så obeskrivligt ondsint skulle kunna genomföras.

Jag har inga illusioner om att jag talar för annat än "döva öron" i ditt fall. Men nu har jag i alla fall gjort ett försök att tända ett tankefrö i din hjärna. Jag har en känsla av att du, om någon, kan ta till dig detta, annars hade jag aldrig orkat skriva så här mycket text. Detta blir för övrigt det sista jag skriver om Bush, då jag verkligen inte har tid med det här egentligen :)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag orkar inte heller. Du vinner :)
Säg den glädje som varar
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

DIF_Soldier skrev:Du vinner :)
Om jag har lyckats att så detta frö, så kommer du kanske inte längre skrika ut dina hatiska och kategoriska uttalanden om komplexa frågor som denna, och då är det faktiskt du själv som är den stora vinnaren 8)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar