Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av JohanPez »

Salas skrev:KOM IGEN, HELA SCANDINAVIUM!!! KLAPPA HÄNDERNA!!! KOM IGEN NU, KOM IGEN!!!

KOM IGEN NU FRÖLUNDA, SJUNG MED: OJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJ!!!!
"Glenn, du också - kom igen!"
Användarvisningsbild
Daniel942

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/11 2011

Inlägg av Daniel942 »

1-2-3 Frö-lunda
DIF!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

"KOMIJEN CLUBEN!!" ...

Fel tråd?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Frölundaiterna verkar på deras diverse forum vara väldigt övertygande om seger med ganska stora siffror dessutom..
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Drömde i natt att jag bröt av fjärrkontrollen på mitten i ren frustration pga. försvarsslarv från DIF.

Tror dock det var nån sorts final, dessutom mot fbk.
Men det märkliga var att fbk:s avgörande 2-1 mål kom efter en fast situation, ett frislag?!! :?
Snett till höger om Wesslau, runt muren in i boxen där pucken skarvades in vid första stolpen av 85:an (Mikael Johansson?)
Försvarsspelet var lika illa som det man vant sig vid från Stockholms Stadion, varpå fjärrkontrollen sprack

Annars är fisk-HC i göteborg årets säkraste 0-poängare.
DIF verkar dock ha några fler pusselbitar på plats nu jämfört med tidigare så en suddentorsk får nog klassas som godkänt iaf.
(Även om frölunda kvitterar 19:48 i spel 6-5 med Dansk fet gris plockad ur buren)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:Drömde i natt att jag bröt av fjärrkontrollen på mitten i ren frustration pga. försvarsslarv från DIF.

Tror dock det var nån sorts final, dessutom mot fbk.
Men det märkliga var att fbk:s avgörande 2-1 mål kom efter en fast situation, ett frislag?!! :?
Snett till höger om Wesslau, runt muren in i boxen där pucken skarvades in vid första stolpen av 85:an (Mikael Johansson?)
Försvarsspelet var lika illa som det man vant sig vid från Stockholms Stadion, varpå fjärrkontrollen sprack
Hahahaha.....när jag drömmer om hockey (inte speciellt ofta som tur är...) är nästan alltid FBK inblandat. För egen del har det att göra med alla klassiska hockeyminnen man har från äckel-Karlstad laget.

Annars vore det något med frislag-a-la-bandy!

Drömde förresten redan innan säsongen att DIF spelar final i vår mot FBK men det känns ju rätt avlägset alltså....
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Icke att förglömma är i varje period den återkommande "Och matchtiden, 06:23, presenteras av Bergströms ur" :lol:

Jag är på plats ikväll. As usual.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Intressant att ni tar upp det här med drömmar! Kanske kan detta rentav vara matchen jag drömde om i somras? Drömmen, som ägde rum dagen innan bortaresan till Mjölby (mot LHC), gick hur som helst till på det viset att DIF slog en lång pass från egen zon, som Ottosson tog emot på, eller straxt före, offensiva blå. När han sedan kom fri mot målvakten la han den antingen direkt mellan benen, eller så gjorde han en enkel sidledsdragning och la den mellan benen. I drömmen spelade DIF med vita tröjor och motståndarna - Frölunda - med röda. Målet betydde 2-1 i den andra perioden. Jag gick bananas i vardagsrummet.
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

Känns som stensäkra noll poäng så det är väl bäst att jag ställer in mig på det också.. Blir det mot förmodan tre poäng så kan jag återigen få hopp om det här laget men då krävs verkligen en trepoängare, två poäng kan funka det med.

Ska ner till göteborgstrakten på fredag, hade gärna smygit mig ner dit redan nu för matchen om det inte vore för ett drygt projektarbete och en tenta på fredag...
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Jag kommer vara på plats som vanligt. Blir förmodligen lite av en pina med tanke på att VF är hemmastarka och allt jippo, som ökat rejält denna säsongen. Van med massa löjliga påhitt i Scandinavium men nu senast satt jag bara som ett frågetecken.

Aja, hoppas vi iaf kan bjuda upp till dans. Sist var det lite si och så med den saken. Och inga dumheter som att gå på tre man på en indian och putta han över Wesslan.

Hade också en dröm inatt som handlade om vår kära lagkapten. Drömde att han fått en femdagars behandling på Karolinska vilket gjort att han fått tillbaka orken och farten. Sjukt var det men kan ju hoppas formen blir bättre, även om han varit mer än OK hittills.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Hade också en dröm inatt, hon var blond och hade gigantiska... Jag kom fri och skulle lägga in den mellan bena men snubblade och "sköt" för fort.....

Ang matchen så tror jag stenhårt på vinst. 2-4 avgörande i tom kasse. Åberg, Holmqvist, Printz och i öppen kasse Otto!
2014-04-07, vad hände?
Bigge

Inlägg av Bigge »

Jepe skrev:Hade också en dröm inatt, hon var blond och hade gigantiska... Jag kom fri och skulle lägga in den mellan bena men snubblade och "sköt" för fort.....

Ang matchen så tror jag stenhårt på vinst. 2-4 avgörande i tom kasse. Åberg, Holmqvist, Printz och i öppen kasse Otto!
HA HA HA :lol:
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Jepe skrev:Hade också en dröm inatt, hon var blond och hade gigantiska... Jag kom fri och skulle lägga in den mellan bena men snubblade och "sköt" för fort.....

Dagens garv helt klart!
haha :lol:
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vem var det som påstod att det här var ett dystert forum?

Finns alltid något att skratta åt, liksom. :wink:
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Som sagt, 3-1 Frölunda.

Micke:
''Vi står på hälarna inledningsvis. Vet inte varför, men troligtvis beror det på leveransen från Pågen som anlände precis innan matchstart. Kakorna gifte sig så oerhört fint med en kopp Gevalia, så vi struntade helt enkelt i både matchvärmning och matchinledning. Det är min teori. Frågar du Hardy, så tror jag han anser att problemet ligger i att Bom Bom besegrade honom i ''Sänka skepp'' strax före matchstart och ägnade oss åt teambildningfika istället. Hur som helst så spottar vi upp oss och har bud på tre-fyra målchanser i sista perioden, men de har ju en fin dansk i målet som täcker det mesta. Undrar vad han äter för gott egentligen, han som har blivit så stor?''

Frölunda-DIF 3-1

Skott: 39-13
Publik: 12044
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar