Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/11 2011
Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/11 2011
Ödesmatch i ordets rätta betydelse. Torsk i den här och Hardy har satt sin sista potatis. Då är det katastrof och kris och skit och allt annat bajs man kan tänka sig.
Jag tror vi vinner ändå. 4-2 kanske.
Jag tror vi vinner ändå. 4-2 kanske.
Senast redigerad av kaminor den 2011-11-04 19:36:35, redigerad totalt 1 gånger.
Matchen imorgon blir oerhört viktig (vilket alla redan är medvetna om). Men jag tror att det sämsta man kan göra är att bua eller skrika skit till spelare och ledare (i alla fal inledningsvis).
Få läget är som det är så behöver spelarna känna stöd. Inställningen både på is och på läktaren har inte känts bra ända sedan pucken släpptes i första matchen.
Personligen vill jag se uppryckning på alla plan. Jag vill se att spelare och ledare insett situationen och tar detta på största allvar. Jag vill höra och se klacken i sitt essä! En stor del av att vi har så bra publikströmning till matcherna har varit klacken! Även fast laget då och då innan spelat skit så har jag varit stolt över att ha Sveriges i särklass bästa klack! Hoppas vi inte tappar detta nu också!
5-1 imorgon, 16:00 börjar klättringen uppåt i tabellen!
Få läget är som det är så behöver spelarna känna stöd. Inställningen både på is och på läktaren har inte känts bra ända sedan pucken släpptes i första matchen.
Personligen vill jag se uppryckning på alla plan. Jag vill se att spelare och ledare insett situationen och tar detta på största allvar. Jag vill höra och se klacken i sitt essä! En stor del av att vi har så bra publikströmning till matcherna har varit klacken! Även fast laget då och då innan spelat skit så har jag varit stolt över att ha Sveriges i särklass bästa klack! Hoppas vi inte tappar detta nu också!
5-1 imorgon, 16:00 börjar klättringen uppåt i tabellen!
2014-04-07, vad hände?
Hey, oldtimers. Kommer någon ihåg den där brutalt elake landslagspelaren/powerforwarden "Nilson" som fullständigt tacklade sönder hela Finlands landslag för en massa år sedan? Är det någon som vet vad som blev av honom?
Han fick ett långtidskontrakt i ett hockeylag som tar hand om gamla avdankade stjärnor där dom helt utan press på sig successivt kan varva ner och tillsammans med sin coach och fundera på pensionen när dom ska sätta sprätt på alla sina stålar.
Vinner vi inte imorgon är jag seriös med att jag vill se ett tränarbyte i Djurgården.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Gråtfärdig. Orkar. Inte. Pressen.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Shitkicker skrev:Slår vi inte det, med marginal, sämsta laget i serien på hemmais, så skall givetvis tränaren ställa sin plats till förfogande. Det här är en vattendelare.
Det här är matchen Hardy vinner eller det här är matchen då jag vänder honom ryggen.
Ska Hardy göra comeback?
- DIF_Soldier
Är det inte han som spelar i #17?Stadion skrev:Shitkicker skrev:Slår vi inte det, med marginal, sämsta laget i serien på hemmais, så skall givetvis tränaren ställa sin plats till förfogande. Det här är en vattendelare.
Det här är matchen Hardy vinner eller det här är matchen då jag vänder honom ryggen.
Ska Hardy göra comeback?
Säg den glädje som varar
Hahahahaha, man kan tro det!DIF_Soldier skrev:Är det inte han som spelar i #17?Stadion skrev:Shitkicker skrev:Slår vi inte det, med marginal, sämsta laget i serien på hemmais, så skall givetvis tränaren ställa sin plats till förfogande. Det här är en vattendelare.
Ska Hardy göra comeback?

Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Gud vad rolig du var då, du kanske ska satsa på en karriär som komiker...DIF_Soldier skrev:Är det inte han som spelar i #17?Stadion skrev:Shitkicker skrev:Slår vi inte det, med marginal, sämsta laget i serien på hemmais, så skall givetvis tränaren ställa sin plats till förfogande. Det här är en vattendelare.
Ska Hardy göra comeback?
Börja inte tjafsa nu. Försök hålla matchtråden fräsch. //Mod.
Well, dags för ytterligare en våldtäkt på Hovet inför öppen ridå. Ett Timrå som agerar och vill vända sin kris, mot nöjda och mätta DIF. Matchstarten blir oerhört viktig och jag tror att Timrå kommer vara mer på tårna. Men självklart ska vi inte vara förbannade på DIF när de står stilla och ser ointresserade ut, för Montén har ju sagt att ''alla spänner sig och vill för mycket''. Har då aldrig i mitt liv varit med om ett lag som i varje match ''vill för mycket'' samtidigt som man ser ut som ett gäng paralyserade kärringar på väg till åderbråcksoperation.
DIF-Timrå 1-3
Skott: 28-35
Publik: 6111
Micke:
''Återigen startar vi matchen fantastiskt bra. Sedan tappar Hardy bort sitt kära ritblock och då börjar oturen grina oss i ansiktet igen. Vi hade bytt till blåa tröjor och jag tycker att vi fick ut det vi ville av den förändringen. Vi gjorde i alla fall något för att vända trenden och nu är det bara en tidsfråga innan poängen börjar rulla in. Nu ska jag åka hem och äta en fantastisk lördagsmiddag, som jag planerat länge nu. Det blir hemrullade köttbullar (från Tomas mamma i Sandviken), dillkokt potatis, brunsås och rårörda lingon handplockade vid Hardys lilla sommarställe utanför Skellefteå. Fantastiskt trevligt ställe för övrigt. Och en så vacker fru han har Hardy, livet är fantastiskt!''
DIF-Timrå 1-3
Skott: 28-35
Publik: 6111
Micke:
''Återigen startar vi matchen fantastiskt bra. Sedan tappar Hardy bort sitt kära ritblock och då börjar oturen grina oss i ansiktet igen. Vi hade bytt till blåa tröjor och jag tycker att vi fick ut det vi ville av den förändringen. Vi gjorde i alla fall något för att vända trenden och nu är det bara en tidsfråga innan poängen börjar rulla in. Nu ska jag åka hem och äta en fantastisk lördagsmiddag, som jag planerat länge nu. Det blir hemrullade köttbullar (från Tomas mamma i Sandviken), dillkokt potatis, brunsås och rårörda lingon handplockade vid Hardys lilla sommarställe utanför Skellefteå. Fantastiskt trevligt ställe för övrigt. Och en så vacker fru han har Hardy, livet är fantastiskt!''
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Att håna och förlöjliga ledare och spelare är helt okej, men jäklar den som "tjafsar"...
"Don't feed the troll" - Om du har varit här ett tag vet du att det funkar så här. Många visar sina nerver genom att klaga på spelet/spelare/ledare. Så har det varit, så är det och så kommer det nog alltid att vara. Vi är känslomässiga varelser.Stadion skrev:Att håna och förlöjliga ledare och spelare är helt okej, men jäklar den som "tjafsar"...
När du tjafsar med någon du tycker beter sig dumt ökar risken för sk. pajkastning. Är du irriterad på någon som skriver (i dina ögon) nesliga inlägg - skicka ett PM till personen. Tjafset leder inte någonstans.
Edit: Och vi är alla "Troll" ibland. Hungriga, av hat fyllda urskogsTroll.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
- Säsongskort: Ja
Tror och hoppas på en vinst idag, tror Mika kommer vara bättre efter varit hemma ett tag och kan visa vägen och de andra följer honom.
Enda lilla saken som kan stoppa detta i mina ögon är Josef Boumedienne, Kyle Klubertanz, Fredrik Claesson, David Printz, Marcus Nilson, Mattias Carlsson, Jonas Almtorp, Mathias Tjärnqvist, Patrick Cehlin, Hardy Nilsson, Mikael Johansson, Tomas Montén och Patrik Högberg för brister i försäsong.
Vore så otroligt skoj att se ett DIF som spelar bra i 3 perioder...
Enda lilla saken som kan stoppa detta i mina ögon är Josef Boumedienne, Kyle Klubertanz, Fredrik Claesson, David Printz, Marcus Nilson, Mattias Carlsson, Jonas Almtorp, Mathias Tjärnqvist, Patrick Cehlin, Hardy Nilsson, Mikael Johansson, Tomas Montén och Patrik Högberg för brister i försäsong.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Haha, underbart xDPogue Mahone skrev:Tror och hoppas på en vinst idag, tror Mika kommer vara bättre efter varit hemma ett tag och kan visa vägen och de andra följer honom.