Djurgårdens IF - Brynäs IF 27/9 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF 27/9 2011

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jockmaniac skrev: Jaa, eller aiks publiksiffor på boule... Den gemensamme nämnaren är att jag vet inte vad det har med saken att göra!
Jaah, eller Djurgådens TTS (TerrängTennisSällskap).
Misstänkte att det kunde bli problem med kopplingen här…

Antagonismen mellan Tvillingklubbarna finns främst inom fotbolls och hockeysektionen.
Det blir så krystat när Djurgårdare skrattar sig fördärvade åt hur usla siffror solna har på Hovet när DIF är sju resor sämre på Stadion.
Hur är det man säger:
-Sopa rent framför egen dörr först eller -Man ska inte kasta spjut i kuvös
:?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Detta vinner vi med 5-3
Åberg
Cehlin
Kempe
Tjärna (dubbelgardering)
Carlsson

Svedberg får psykbryt och matchstraff.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

android skrev:Detta vinner vi med 5-3
Åberg
Cehlin
Kempe
Tjärna (dubbelgardering)
Carlsson

Tror Holmqvist kommer få chansen igen.
Men det förhindrar väl iofs inte en ADHD-Ready Svedberg, han har ju gjort det förr från båset...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

android skrev:...
Vilket sedan korrigeras och renderar i avstängning på Cehlin som enligt domaren kallat Svedberg för Svettberg, resultatet från disciplinnämnden blir 5 matchers avstängning samt 50 000 i böter. Med motiveringen att det rör sig om ett återfall sen innan då Svedberg tvingats hota Cehlin till livet pga rädsla!

Ett lite mer seriöst inlägg är att denna match blir riktigt svår, hur som haver så vill jag se ett kämpade DIF från att pucken släpps i FÖRSTA perioden!
2014-04-07, vad hände?
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Lee Harvey Oswald skrev:
Jockmaniac skrev: Jaa, eller aiks publiksiffor på boule... Den gemensamme nämnaren är att jag vet inte vad det har med saken att göra!

Antagonismen mellan Tvillingklubbarna finns främst inom fotbolls och hockeysektionen.
Det blir så krystat när Djurgårdare skrattar sig fördärvade åt hur usla siffror solna har på Hovet när DIF är sju resor sämre på Stadion.
Hur är det man säger:
Joo jag är fotbollsintresserad också, men känns lite som att om jag skulle hitta ett botemedel för cancer, så skulle jag få skit för att jag inte kan förhindra hjärtinfarkter...
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Lee Harvey Oswald skrev:

Hur är det man säger:
Tack. Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Ang. matchen är det säsongens hittills mest givna dundertorsk. 1-4 låter rimligt.
Senast redigerad av kotten den 2011-09-26 00:00:43, redigerad totalt 1 gånger.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev:

Hur är det man säger:
Precis. Sedan verkar folk ha glömt bort att aik jagar (jagade) guld i fotbollen. Tiden får utvisa om publiksiffrorna höjs på Hovet.
Säg den glädje som varar
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

DIF_Soldier skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Hur är det man säger:
Precis. Sedan verkar folk ha glömt bort att aik jagar (jagade) guld i fotbollen. Tiden får utvisa om publiksiffrorna höjs på Hovet.
Joo det förstås, jävlar anamma nu kommer mäCktiga gnaget med tunga artilleriet. Fotbollen är slut och nu kan de visa att de är överallt även på hockeyn. Nu ska den oerhört tunga siffran 5000 överskridas på Hovets läktare och aih ska återigen visa varför alla vill vara som dem, och att de är världens största förening. Exra pausunderhållning, Drulle kommer in på isen iklädd riddarrustning och galgar Dick Tärnström strax före nedsläpp, publiken i extas och mitt i allt står Tjockis Nisse och halsar Bearnaise med ena handen i sina XXXL-kallingar med "Pavey was here" tryck över skinkorna. Allt för att visa hur stolta de är över att vara aikare!

För att citera ena av deras hybrisskribenter: "Borde inte vara så svårt att locka Foppa till Gnaget, han har tjej i Sthlm och sen vill alla spela i en av världens största föreningar innan de lägger av, agera Gozzi"

Menar du att vi ska respektera den här föreningen med deras smutsiga fans, spelare och ledare? Tamefan Växjö, lhc o andra betydelselösa föreningar är mer överallt än packet.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Verkar som att folk har glömt bort att AIK är bra i BÅDE hockey och fotboll just nu, medan DIF sticker ut endast i hockeyn. Så det går inte riktigt att göra den där jämföringen. Skulle det gå lika bra för oss i fotbollen som i hockeyn så skulle det vara bra drag på båda sporterna.
Losing all hope was freedom.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Raus skrev:Verkar som att folk har glömt bort att AIK är bra i BÅDE hockey och fotboll just nu, medan DIF sticker ut endast i hockeyn. Så det går inte riktigt att göra den där jämföringen. Skulle det gå lika bra för oss i fotbollen som i hockeyn så skulle det vara bra drag på båda sporterna.
Visst, spelmässigt går det bra även i hockeyn... Men vart är publiken kära Raus?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Jockmaniac skrev: Joo det förstås, jävlar anamma nu kommer mäCktiga gnaget med tunga artilleriet. Fotbollen är slut och nu kan de visa att de är överallt även på hockeyn. Nu ska den oerhört tunga siffran 5000 överskridas på Hovets läktare och aih ska återigen visa varför alla vill vara som dem, och att de är världens största förening. Exra pausunderhållning, Drulle kommer in på isen iklädd riddarrustning och galgar Dick Tärnström strax före nedsläpp, publiken i extas och mitt i allt står Tjockis Nisse och halsar Bearnaise med ena handen i sina XXXL-kallingar med "Pavey was here" tryck över skinkorna. Allt för att visa hur stolta de är över att vara aikare!

För att citera ena av deras hybrisskribenter: "Borde inte vara så svårt att locka Foppa till Gnaget, han har tjej i Sthlm och sen vill alla spela i en av världens största föreningar innan de lägger av, agera Gozzi"

Menar du att vi ska respektera den här föreningen med deras smutsiga fans, spelare och ledare? Tamefan Växjö, lhc o andra betydelselösa föreningar är mer överallt än packet.

Hahaha....mera :lol:

Det var bara min åsikt om inkonsekvent "pubertetstänk" angående aik:s hockeysiffror, som är ungefär där DIF:s var för 5-6 år sedan.
Men som jag sa tidigare, väntade mig inte nåt medhåll här inne.
Som Djurgårdare tycker jag dock en sportvärld utan solna skulle vara klart fattigare.
Sedan om du väljer just ordet respektera åt mig så.......visst, kör på det.

Men vi släpper detta nu och fokuserar på äckel-Bif istället.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Visst, spelmässigt går det bra även i hockeyn... Men vart är publiken kära Raus?
Jag vet inte om du riktigt förstod vad jag menade. Min poäng var att AIK är bra i båda sporterna medans DIF endast är framgångsrika i en. Man borde vänta tills DIF blir framgångsrika i fotbollen för att se vilket lag som har bäst publik..Att AIK inte drar mer folk på sina matcher är ett mysterium.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jockmaniac skrev:
Joo det förstås, jävlar anamma nu kommer mäCktiga gnaget med tunga artilleriet. Fotbollen är slut och nu kan de visa att de är överallt även på hockeyn. Nu ska den oerhört tunga siffran 5000 överskridas på Hovets läktare och aih ska återigen visa varför alla vill vara som dem, och att de är världens största förening. Exra pausunderhållning, Drulle kommer in på isen iklädd riddarrustning och galgar Dick Tärnström strax före nedsläpp, publiken i extas och mitt i allt står Tjockis Nisse och halsar Bearnaise med ena handen i sina XXXL-kallingar med "Pavey was here" tryck över skinkorna. Allt för att visa hur stolta de är över att vara aikare!

Vet inte var allt det där har med vad jag skrev att göra, men allt jag menade var att vi knappast hade haft fullsatt i premiären heller om fotbollen inte varit så utsvulten. Sen är ju såklart 4500 lite väl lågt.

Jag respekterar aiks ledare framförallt. I nuläget har de visat sig mer kompetenta än våra dito. Men jag fruktar dem inte på samma sätt som många andra.

Tycker Yoda beskriver det ganska klockrent:
http://www.youtube.com/watch?v=kFnFr-DOPf8

Kurvan kan bevittnas i valfri derbytråd. Speciellt någon av 1-5-trådarna.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Skulle vara så obekrivligt skönt om vi bara kunde åka ut och dominera denna match och ta en vinst med säg 5-6 mål. Lira riktigt bra hockey, så där bra som man hoppades på inför säsongstarten.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Stulle skrev:Skulle vara så obekrivligt skönt om vi bara kunde åka ut och dominera denna match och ta en vinst med säg 5-6 mål.
Lira riktigt bra hockey, så där bra som man hoppades på inför säsongstarten.
Helt klart har vi alla olika förväntningar på denna säsong. I min vackraste dröm som är helt baserad på det spelarmaterial vi har (i dagsläget har vi inte ett lag som sopar mattan med gnet-BIF på beställnig) ,där blev DIF det hårdast checkande och det mest grovjobbande laget av alla, ett lag som få såg fram emot att möta.
Ett lag som verkligen kunde återkopplas med Järnkaminerna.

Säsongen är ännu ung och det mesta kan bli bättre, som tur är.
Men nog har man redan hunnit bli både lite besviken och förvånad.
Har sett DIF många gånger tidigare spela "Koma-Hockey" i grundserien i 15-20 år, med den skillnaden att då vann man oftast dessa matcher iaf endast pga en grymt stark spelartrupp, det fanns alltid nån som klev fram.
I dag är DIF ett kollektiv.
En svårstoppad urkraft när man är som bäst, en trögflytande seg gegga när man är som sämst.

Hoppas verkligen på en uppryckning mot BIF imorgon, det är dags nu.
Skriv svar