Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00

Inlägg av Mäklaren »

Det är alltid BomBom som får all skit, trots att spelare som Kyle, Honken och Claesson var minst lika usla om inte sämre.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Undra vilket lag som kommer in med mest positiv energi nu, jävla runk.
Användarvisningsbild
JohanPez
Säsongskort: Ja

Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00

Inlägg av JohanPez »

Gnhiet vann på straffar mot FBK. Fan!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Solna gör en gedigen bortamatch mot fbk.
Dom känns tyvärr en klass bättre än förra säsongen

Magkänslan inför denna match är allt annat än god, aik:s lagbygge är som klippt och skuret för ett derby.
Känns både en smula märkligt och oerhört smärtsamt att konstatera att aik förfogar över fler individuellt skickliga spelare än DIF.
Om DIF väljer "en dag på jobbet" även i denna match blir det en lidandets afton.
Fasth måste tas bort på ett eller annat sätt, ingen regelrätt överkörning kanske men man måste vara "i hans ansikte" i 60 min annars lär vi få nöja oss med 1 mål framåt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Aik har ett flertal offensivt skickliga spelare som lekande lätt, sett till kompetens, skulle gå in i våra två förstaformationer. Gynge, Videll, Rudslätt, Rosén o s v, är skickliga spelare som dessutom jobbar stenhårt. Dock så har vi totalt sett ett starkare lag, men vad gör det när Gnaget troligtvis kommer att ha bättre inställning?

Det kan bli en jobbig tisdag.
Senast redigerad av Mäklaren den 2011-09-17 20:38:21, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Mäklaren skrev:Aik har ett flertal offensivt skickliga spelare som lekande lätt, sett till kompetens, skulle gå in i våra två förstaformationer. Gynge, Videll, Rudslätt, Rosén o s v, är skickliga spelare som dessutom jobbar stenhårt.

Det kan bli en jobbig tisdag.
Mmh...
DanneBånge och AhlströmBrothers ställer även dom till med viss oreda
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Mår dåligt av att bara tänka på derbyt. Är så sjukt otaggad just nu.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jävla losermentalitet igen. Ryck upp er nu för fan! Mot tre poäng.
Säg den glädje som varar
Mash

Inlägg av Mash »

Förra säsongen kom vi till första derbyt med bra spel i bagaget om jag minns rätt, för att sedan spela allmänt skit hockey mot detta pack. Spelar vi som mot HV så har vi god chans, spelar vi som idag blir det förlust. Och fan om det blir en förlust i första derbyt igen, speciellt ett hemma derby. Ärligt talat, blir det inte vinst på detta derby så vette fan vad jag gör, tre pinnar på Tisdag. Jag kan tåla en förlust om det är kämparglöd och vi var ändå där och var nära men Fasth stod ivägen, det klara jag men att se samma uppgivna inställning som förra säsongen klarar jag inte.

Kämpa!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Mash skrev: Förra säsongen kom vi till första derbyt med bra spel i bagaget om jag minns rätt, för att sedan spela allmänt skit hockey mot detta pack. Spelar vi som mot HV så har vi god chans, spelar vi som idag blir det förlust. Och fan om det blir en förlust i första derbyt igen, speciellt ett hemma derby. Ärligt talat, blir det inte vinst på detta derby så vette fan vad jag gör, tre pinnar på Tisdag. Jag kan tåla en förlust om det är kämparglöd och vi var ändå där och var nära men Fasth stod ivägen, det klara jag men att se samma uppgivna inställning som förra säsongen klarar jag inte.

Kämpa!
Njaa,
3 raka förluster hade man med sig då, så anspänningen var nog hyfsat hög inför första derbyt på 8 år
Mash

Inlägg av Mash »

Lee Harvey Oswald skrev:
Mash skrev: Förra säsongen kom vi till första derbyt med bra spel i bagaget om jag minns rätt, för att sedan spela allmänt skit hockey mot detta pack. Spelar vi som mot HV så har vi god chans, spelar vi som idag blir det förlust. Och fan om det blir en förlust i första derbyt igen, speciellt ett hemma derby. Ärligt talat, blir det inte vinst på detta derby så vette fan vad jag gör, tre pinnar på Tisdag. Jag kan tåla en förlust om det är kämparglöd och vi var ändå där och var nära men Fasth stod ivägen, det klara jag men att se samma uppgivna inställning som förra säsongen klarar jag inte.

Kämpa!
Njaa,
3 raka förluster hade man med sig då, så anspänningen var nog hyfsat hög inför första derbyt på 8 år
Det må ha varit tre raka förluster men jag har ändå för mig att spelet i derbyt såg förfärligt dåligt ut i jämförelse med matcherna innan. Samtidigt som packet kom ut och dominerade och fullständigt körde över oss, vi blev inte överkörda matcherna innan och glöden fanns där.
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Nu mår vi dåligt..men imorn tar vi oss i kragen och börjar tagga av bara fan tills på tisdag...tror inte spelarna gör en lika dålig match då .
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Ölvestad bara måste in i förstakedjan innan gubbarna på allvar fryser fast i isen. MT får spela där i PP istället.

Ölvestad-Ottosson-Nilson
Cehlin-Norman-Tjärnqvist
Eriksson-Carlsson-Almtorp
Kempe-Eklund-Åberg
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Inte för att lyfta fram aih i onödan, men... tycker att ni glömde att nämna Sandberg. Däremot tycker jag också att ni överdriver. Sååååå bra är f-n inte gnihets (varifrån kommer denna benämning?) lag. Deras backsida är dessutom skrattretande usel tbh. Fast jag undrar då hur vi ska kunna skaka av oss det här bottennappet och komma ut taggade på tisdag.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Metal Machine skrev:Inte för att lyfta fram aih i onödan, men... tycker att ni glömde att nämna Sandberg. Däremot tycker jag också att ni överdriver. Sååååå bra är f-n inte gnihets (varifrån kommer denna benämning?) lag. Deras backsida är dessutom skrattretande usel tbh. Fast jag undrar då hur vi ska kunna skaka av oss det här bottennappet och komma ut taggade på tisdag.
Kolla DIFTV-klippet med Cehlin. Då ser du hur fan vi ska göra. han var INTE glad och jag tror han och många andra i laget kommer att tända.

Hoppas att våra backar kör lite extra-träningar i helgen. Där behöver vi stabiliteten som jag tyckte mig se mot HV. Den har vi igen mot Solna.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar