Har även hört många sjunga
"vem som helst kan sticka upp..." Borde också bli ändring på.
Men klackfolk är knappast några musikbjässar så det kommer fortsätta låta som 1500 grottmän i en orgie, och det gör mig ingenting . Det hör liksom till.
DIF_Soldier skrev:Har även hört många sjunga
Men klackfolk är knappast några musikbjässar så det kommer fortsätta låta som 1500 grottmän i en orgie, och det gör mig ingenting . Det hör liksom till.
Har också hört det. Även om jag nästan tycker att det passar bättre.
Själv kan jag inte sjunga. Försöker hålla lite melodi, vette tusan om jag lyckas. Hellre rätt tempo i så fall. SFGD kan även den gå väldigt snabbt ibland.
Jag sjunger ALLTID helst och har gjort genom alla år. Låter helt snett med vill så i ren protest så skiter jag i det.
Jag sjunger ALLTID helst och har gjort genom alla år. Låter helt snett med vill så i ren protest så skiter jag i det.
Snacka om rättshaverist.
Tycker också att helst passar bättre, men har man lärt sig originalet är det svårt att ändra sig.
I det här fallet handlar det inte om tyckande. Lär er sången i stället! Det finns ju en anledning till varför den går som den gör och det är inte öppet för tyckande. Sången är perfekt som den är utan förbättringar vad gäller betoningar eller tonarter.
Jag ska bättra mig, från och med i år så ska jag börja sjunga "vem som vill kan sticka upp". På samma sätt som jag är nog med att sjunga "Jag vet att Du är och Du blir vad du var" i nationalsången istället för "förblir vad Du var".
Edin skrev:Jag ska bättra mig, från och med i år så ska jag börja sjunga "vem som vill kan sticka upp". På samma sätt som jag är nog med att sjunga "Jag vet att Du är och Du blir vad du var" i nationalsången istället för "förblir vad Du var".
Nu när besvikelsen över gårdagens insats på isen har lagt sig en aning går det att konstatera att klacken gjorde en nästintill perfekt insats under SFGD. Fortsätt så nu under resten av säsongen!
För övrigt var det väldigt skönt att de skippade nationalsången i går.
Mindrocker skrev:Nu när besvikelsen över gårdagens insats på isen har lagt sig en aning går det att konstatera att klacken gjorde en nästintill perfekt insats under SFGD. Fortsätt så nu under resten av säsongen!
För övrigt var det väldigt skönt att de skippade nationalsången i går.