Var lärde du dig avrunda om jag får fråga?Mäklaren skrev: Och ni som snackar om statistik och målvaktsliga hit och dit. Wesslans räddningsprocent var ju fin under förra säsongen, i fantastiska AHL mäktade han med otroliga 89 procent!
Välkommen Gustaf Wesslau!
Re: Välkommen Wesslau
Så jävla härligt! Välkommen tillbaka!
Jag är en av de få som inte tvivlar en sekund på dig inför nästa säsong.
Jag är en av de få som inte tvivlar en sekund på dig inför nästa säsong.
VÄLKOMMEN GUSTAF Se till och vinna SM-GULD nu
kommer bli bra!!! härligt 

Det låter ju helt osannolikt att Wesslau har förmågan att stå fler matcher än Tellan. Wesslau är skadedrabbad och orutinerad, medan Tellan är tvärtom. Dessutom är det ju rena vansinnet att DIF verkligen verkar vilja signa en ny målvakt inför varje säsong istället för att ha en riktigt bra år efter år.jensa öhling skrev:Välkommen Wesslau! Visst hade det varit kul att se Tellan i målet igen men är mycket nöjd med att få hem Wesslau.
Tror det som nämns i artikeln - förmågan att så många matcher - gjorde att Tellan (tillsammans med kraven på långtidskontrakt) föll bort.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ta ett piller och sätt dig ned.Mäklaren skrev:Det låter ju helt osannolikt att Wesslau har förmågan att stå fler matcher än Tellan. Wesslau är skadedrabbad och orutinerad, medan Tellan är tvärtom. Dessutom är det ju rena vansinnet att DIF verkligen verkar vilja signa en ny målvakt inför varje säsong istället för att ha en riktigt bra år efter år.jensa öhling skrev:Välkommen Wesslau! Visst hade det varit kul att se Tellan i målet igen men är mycket nöjd med att få hem Wesslau.
Tror det som nämns i artikeln - förmågan att så många matcher - gjorde att Tellan (tillsammans med kraven på långtidskontrakt) föll bort.
Djurgården hade inte pengarna förmodligen - vad ska man göra?
Välkommen hem igen Wesslan! Jag tror som så många gånger förr att det inte är målvakterna som kommer vara problemet.
Säg den glädje som varar
Det har jag aldrig påstått, och det skulle jag heller aldrig göra eftersom att jag inte kan ett piss om målvaktsutveckling eller målvaktsträning i allmänhet. Jag har dock oändligt mycket större förtroende för ledningen och målvaktstränare Magnusson i synnerhet, än de som skriver på det här forumet.Mäklaren skrev:Och en fruktansvärt mycket bättre målvakt. Ni verkar på allvar tro att Wesslau är nån jätteutvecklingsbar junior samtidigt som Tellan är en gammal gubbe som är på väg utför. Jag ser mycket större kapacitet och utvecklingspotential i Micke än i Wesslau.Edin skrev:Jamen Tellan är ju en legend!!!!!!!!-daniel- skrev:Vad mer tittade ni på när ni bestämde er för Gustaf?
- Det är flera saker som avgör när man tar in en ny spelare. Kapacitet, utvecklingsmöjligheter, förmåga att stå många matcher under året samt ekonomi. Denna procedur och genomgång om nya spelare har vi alltid i Djurgården och detta stämde in på Gustaf, vilket även tränare, klubbdirektör och framförallt målvaktstränare var överens om.
Bingo.
Sedan har vi givetvis den ekonomiska aspekten också, och där kan vi spekulera in i oändligheten för det är ingen här som har total insyn om hur den ser ut.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Nämen gud va oväntat att den här tråden skulle få en likadan inriktning som 98% av trådarna på det här forumet har handlat om den här våren:
TELLQVIST = GUD som inte gör ett endaste fel och som är fruktansvärt överlägsen.
WESSLAU = GNAGARE som är vädelös på alla plan.
Onyanserat är bara förnamnet.
TELLQVIST = GUD som inte gör ett endaste fel och som är fruktansvärt överlägsen.
Har jag sagt så?-daniel- skrev:Nämen gud va oväntat att den här tråden skulle få en likadan inriktning som 98% av trådarna på det här forumet har handlat om den här våren:
Mäklaren skrev:Har jag sagt så?-daniel- skrev:Nämen gud va oväntat att den här tråden skulle få en likadan inriktning som 98% av trådarna på det här forumet har handlat om den här våren:
Mäklaren skrev:Ja då välkomnar vi AIK-Wesslau till DIF och säger bye bye till ur-Djurgårdaren Tellan som inte vill hellre än att dominera i DIF-kassen. Mot den moderna ishockeyn.
- -daniel-
Ja? I praktiken varenda tråd du har yttrat dig i senaste 2 månaderna? Kanske med lite andra ord men budskapet har varit detsamma.Mäklaren skrev:Har jag sagt så?-daniel- skrev:Nämen gud va oväntat att den här tråden skulle få en likadan inriktning som 98% av trådarna på det här forumet har handlat om den här våren:
Skrev jag att han är värdelös på alla plan?
Variabeln förmåga att stå många matcher skulle jag också vilja ha en förklaring kring.
Har Wesslau visat att han har den förmågan?
- -daniel-
I praktiken, ja. Underförstått så kan man inte tolka dina uttalanden om Gustafs kapacitet på något annat sätt.Mäklaren skrev:Skrev jag att han är värdelös på alla plan?
Kom inte och påstå nåt annat.
Till skillnad ifrån Tellan som inte har stått en hel säsong på 10 år eller?Kall-El skrev:Variabeln förmåga att stå många matcher skulle jag också vilja ha en förklaring kring.
Åh så tröttsamt, hur många matcher per säsong har Tellqvist gjort de senaste 5-6 åren?Kall-El skrev:Variabeln förmåga att stå många matcher skulle jag också vilja ha en förklaring kring.
Hur är mår din variabel?