Fredagsmatcher?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Fredagsmatcher?

Bra
17
49%
Anus
18
51%

Antal röster: 35

Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Fredagsmatcher?

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:Har vuxit upp med tre dagar söndag, tisdag, torsdag.

Det är hockeydagar för mig och det är då jag vill att det skall liras.

Söndagar vid 17:00 innebär också relativt liten risk för krockar med PL-fotboll.

Lördagar vid 15:00 = stor risk för krockar.

fredagar är dock absolut sämsta tänkbara dag då det finns andras intressen att ta hänsyn till och just fredagar brukar vara väldigt uppbokad.

Rent ekonomiskt tvivlar jag dessutom på att företag uppskattar att det spelas på fredagar och risken för fylla och därmed bråk måste också bli onödigt hög.
Det är väl inga matcher som startar klockan 15:00 på Lördagarna. (16:00 eller 18:30)

Lördagar klockan 16:00 är perfekt då det varken är för tidigt eller för sent. Däremot så gillar jag inte när matchstarten är 18:30 på Lördagarna, det är för sent.

Fredagar går bra i ett slutspel och kanske någon gång under serien, men Fredagar vill jag ta det lite lugnare och inte stressa i väg till en hockeymatch.

Söndagar är jag jävligt glad att dom tog bort då det är den klart sämsta dagen att gå på hockey, så fruktansvärt sömningt dessa dagar.
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

För de flesta ungdomar och liknande som inte har familj och seriöst arbete kan jag första att fredagar känns väldigt bra. Gå på DIF match och sedan ut och röja på staden.

Däremot lär barnfamiljer och många andra välja bort de matcherna, dels för att man kanske vill vara hemma men också för att det finns så pass många andra grejer att göra i Stockholm en fredagkväll.

Så... jag svarar anus
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Caveman skrev:

Söndagar vid 17:00 innebär också relativt liten risk för krockar med PL-fotboll.

fredagar är dock absolut sämsta tänkbara dag då det finns andras intressen att ta hänsyn till och just fredagar brukar vara väldigt uppbokad.

Rent ekonomiskt tvivlar jag dessutom på att företag uppskattar att det spelas på fredagar och risken för fylla och därmed bråk måste också bli onödigt hög.
Det är väl inga matcher som startar klockan 15:00 på Lördagarna. (16:00 eller 18:30)

Lördagar klockan 16:00 är perfekt då det varken är för tidigt eller för sent. Däremot så gillar jag inte när matchstarten är 18:30 på Lördagarna, det är för sent.

Fredagar går bra i ett slutspel och kanske någon gång under serien, men Fredagar vill jag ta det lite lugnare och inte stressa i väg till en hockeymatch.

Söndagar är jag jävligt glad att dom tog bort då det är den klart sämsta dagen att gå på hockey, så fruktansvärt sömningt dessa dagar.
15:00 eller 16:00 lika illa vilket som för min del.

17:00 söndagar är en bättre tid av den enkla anledningen att det inte garanterat krockar med annat.

kan dock förstå lördagsmatcher med tanke på att de säkert lockar extra mycket barnfamiljer.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Pga att jag själv är upptagen på fredagar så känns det rätt sunkigt....rent generellt så tycker jag inte fredagar är en höjdardag för hockey. I regel alldeles för trött för att uppbringa någon energi. Så jag tycker helt klart fredagar är ett dåligt val.
mb81

Inlägg av mb81 »

Själv är det inga problem att gå fredagkvällar men förstår ju att det är skillnad för oss i Sthlm där det ändå finns saker att göra en fredagskväll än tex skithålor som Skellefteå,luleå, Linköping,jönköping osv. Jag går också hellre tisdagar och torsdagar!
Fredagsmatcherna har väl kommit till bara för bondklubbarna ska kunna sälja ännu mera bärs än vad de skulle kunna göra en vardagskväll!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

mb81 skrev:Själv är det inga problem att gå fredagkvällar men förstår ju att det är skillnad för oss i Sthlm där det ändå finns saker att göra en fredagskväll än tex skithålor som Skellefteå,luleå, Linköping,jönköping osv. Jag går också hellre tisdagar och torsdagar!
Fredagsmatcherna har väl kommit till bara för bondklubbarna ska kunna sälja ännu mera bärs än vad de skulle kunna göra en vardagskväll!
Klart det finns grejer att göra där också. Det är i de mindre, riktiga hålorna det inte finns ett piss att göra.

Fredag är en dålig dag. Det är precis som Daniel säger energibrist efter en lång arbetsvecka, och för en annan som bor 18 mil från Hovet blir det marigt att ta sig till matchen i tid om man har vanliga skol- eller arbetstimmar.
Säg den glädje som varar
mb81

Inlägg av mb81 »

DIF_Soldier skrev:
mb81 skrev:Själv är det inga problem att gå fredagkvällar men förstår ju att det är skillnad för oss i Sthlm där det ändå finns saker att göra en fredagskväll än tex skithålor som Skellefteå,luleå, Linköping,jönköping osv. Jag går också hellre tisdagar och torsdagar!
Klart det finns grejer att göra där också. Det är i de mindre, riktiga hålorna det inte finns ett piss att göra.

Fredag är en dålig dag. Det är precis som Daniel säger energibrist efter en lång arbetsvecka, och för en annan som bor 18 mil från Hovet blir det marigt att ta sig till matchen i tid om man har vanliga skol- eller arbetstimmar.
För mig är det där hålor som inte har ett skit att erbjuda iaf! Nämen seriöst så tror jag det stämmer då dessa städer kretsar hela stan runt hockeyn och många börjar nog festandet med en hockeymatch men i Sthlm är det inte alls på samma vis. Det är svårt att locka folk till fredagsmatcher i alla sporter!
kenny

Inlägg av kenny »

Caveman skrev:

Spelar DIF så spelar det ingen roll om det är en massa pl matcher la-liga elr serie a.
Skriv svar