Hej då Victor Bartley!
Re: Välkommen Victor Bartley!
Ja, alltså, ska han ersätta bombom så vet jag inte hur jag känner inför denna värvning. Bombom är när han är som bäst nästan i NHL klass. Han kan vara sjukt bra hockeyspelare och en sjukt dålig hockeyspelare också. Men att ersätta honom med en allsvensk back är inte fair.
Nu kanske detta är en värvning som ska ersätta Oscar Eklund och då är det en bra värvning. Annars är jag tveksam.
Nu kanske detta är en värvning som ska ersätta Oscar Eklund och då är det en bra värvning. Annars är jag tveksam.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Så är det. Kan inte tänka mig nåt annat.Antie skrev: Nu kanske detta är en värvning som ska ersätta Oscar Eklund och då är det en bra värvning. Annars är jag tveksam.
Skapligt PP med Bartley och Honken som sagt. Med Tjärnqvist blir det ännu bättre.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Jag förstår inte, Oscar tjänade väl max 50-75k / månaden i DIF och Bartley har enligt uppgift över 100K / månad NETTO. Alltså det dubbla brutto. Hur kan man då påstå att han skall ersätta Oscar Eklund? Nu vet jag ju inte alls om de uppgifterna i Aftonbladet stämmer men om de gör det så är knappast Bartley Oscars ersättare - hur mycket man än vrider & vänder på det.DIF_Soldier skrev:Så är det. Kan inte tänka mig nåt annat.Antie skrev: Nu kanske detta är en värvning som ska ersätta Oscar Eklund och då är det en bra värvning. Annars är jag tveksam.
Skapligt PP med Bartley och Honken som sagt. Med Tjärnqvist blir det ännu bättre.
- DIF_Soldier
Nej just det - du vet inte om uppgifterna stämmer. Du vet inte heller om Oscar Eklund hade låg lön, men du antar det. Inte direkt vattentätt må jag säga.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Så du tror alltså att Oscar Eklund hade en med ES-mått mätt hög lön, och att uppgifterna som presenterades tidigare i Aftonbladet om Bartleys lön var helt tagna ur luften? Aftonbladet & Expressen må förvisso överdriva ibland (speciellt om det finns något egenintresse i de publicerade "nyheterna") men jag har svårt att tro det var fallet den här gången.DIF_Soldier skrev:Nej just det - du vet inte om uppgifterna stämmer. Du vet inte heller om Oscar Eklund hade låg lön, men du antar det. Inte direkt vattentätt må jag säga.
Jag är ganska övertygad om att Bartley fick så pass höga bud från ES att han kunde kräva "något" högre lön än vad en egenutvecklad back som inte haft en ordinarie tröja i ett lag i knappt 2 säsonger kostar...
Jag både tror & hoppas att Bartley kommer att vara bättre än Oscar. Att vara bättre än Oscar offensivt är inte så svårt, där är Bartley redan bättre. Sedan så vet jag inte hur han är defensivt, nu så tycker inte jag att Oscar var en speciellt bra back, så jag tror att DIF går + på Bartley mot Oscar.
- DIF_Soldier
Jag tror förvisso inte att Oscar hade en rekordhög lön, men heller inte så låg som du påstår. Likväl är det ett misstag att teoretisera innan man har konkret fakta - vad får dig att tro att Oscar hade låg lön?-daniel- skrev: Så du tror alltså att Oscar Eklund hade en med ES-mått mätt hög lön, och att uppgifterna som presenterades tidigare i Aftonbladet om Bartleys lön var helt tagna ur luften? Aftonbladet & Expressen må förvisso överdriva ibland (speciellt om det finns något egenintresse i de publicerade "nyheterna") men jag har svårt att tro det var fallet den här gången.
Jag är ganska övertygad om att Bartley fick så pass höga bud från ES att han kunde kräva "något" högre lön än vad en egenutvecklad back som inte haft en ordinarie tröja i ett lag i knappt 2 säsonger kostar...
Ung, lovande back. Visade lovande spel i de dryga 20 matcher han spelade innan 2-årskontraktet skrevs. Så billig kan han inte varit, oavsett vilket led han är ifrån.
Det är lönlöst att dividera löner utan direkt insyn. Jag hoppas iallafall att Oscars och Bartleys löner var skapligt likgiltiga.
Säg den glädje som varar
- reservjesus
Offensivt kommer inte Bartley att bli en besvikelse, gäller bara att matcha honom med en bra defensiv back. Då kan det bli succé, som det blev med Kyle.
clowns to the left of me, jokers to the right
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Welcome Victor.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Welcome Mr.Bartley
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Välkommen Bartley. Hoppas du kör rejäl sommarträning. Kommer behövas då du nu får möta större, starkare och snabbare forwards. Ditt fysiska spel har en del övrigt att önska av det jag sett. Men dina passningar kommer göra stor nytta för oss.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Jim Morrison
Bartley är väldigt fysisk och delar ut tacklingar med jämna mellanrum och låter inte någon komma in framför kassen. Fast det kanske var det du menade? Förstod nog inte riktigt i sådana fall...BOMBOM BOUCHARD skrev:Välkommen Bartley. Hoppas du kör rejäl sommarträning. Kommer behövas då du nu får möta större, starkare och snabbare forwards. Ditt fysiska spel har en del övrigt att önska av det jag sett. Men dina passningar kommer göra stor nytta för oss.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
Men det är väl ändå ganska uppenbart att en spelare från de egna leden som var fullständigt usel för 2 säsonger sedan knappast skrev på ett lukrativt kontrakt? 50k / månaden skulle jag tippa på, mer skulle jag ärligt talat bli förvånad över.DIF_Soldier skrev:Jag tror förvisso inte att Oscar hade en rekordhög lön, men heller inte så låg som du påstår. Likväl är det ett misstag att teoretisera innan man har konkret fakta - vad får dig att tro att Oscar hade låg lön?Ung, lovande back. Visade lovande spel i de dryga 20 matcher han spelade innan 2-årskontraktet skrevs. Så billig kan han inte varit, oavsett vilket led han är ifrån.-daniel- skrev: Så du tror alltså att Oscar Eklund hade en med ES-mått mätt hög lön, och att uppgifterna som presenterades tidigare i Aftonbladet om Bartleys lön var helt tagna ur luften? Aftonbladet & Expressen må förvisso överdriva ibland (speciellt om det finns något egenintresse i de publicerade "nyheterna") men jag har svårt att tro det var fallet den här gången.
Det är lönlöst att dividera löner utan direkt insyn. Jag hoppas iallafall att Oscars och Bartleys löner var skapligt likgiltiga.
Annars håller jag med dig att det är lönlöst att diskutera saken utan direkt insyn. Men det gäller ju hela Silly-tråden som bara är en stor spekulation....
Men Oscars kontrakt gick väl ut, det betyder att han skulle förhandla fram en ny högre lön, men han fick väl inte så mycket som han vill ha och nu är han i Finland.