J18 Final: DIF-Frölunda, 9/4 19:00, Ericsson Globe
Re: J18 Final: DIF-Frölunda, 9/4 19:00, Ericsson Globe
Tääänk om DIF kunde lära sig att lira powerplay, verkar ju inte funka på någon nivå.
-
Om man nöjer sig med silver är man fel ute. Då kan man typ börja ägna sig åt pokerspel eller nåt annat trams. J20-matchen var jämn, den här matchen ägde Dif de två sista perioderna. Aja, förbannat synd i alla fall.
-
Kanske dags att föreningen anställer en PP-expert?Kentta skrev:Tääänk om DIF kunde lära sig att lira powerplay, verkar ju inte funka på någon nivå.
Magnutz skrev:Fisklunda vann. 2-1 blev det.zOscaR skrev:Vad står det?
Aha okej fan.. Är inte hemma och har ingen tillgång till dator så kunde inte kolla. Rättvis vinst för göteborgarna eller?
Äh, enkelt. Ska bara göras enkelt. Krymp boxen lite, få den att röra sig, ha en gubbe framför mål, passa långa pass, skjut. Gör om. Korta pass, ett långt pass, genomskärare.Metal Machine skrev:Kanske dags att föreningen anställer en PP-expert?Kentta skrev:Tääänk om DIF kunde lära sig att lira powerplay, verkar ju inte funka på någon nivå.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tyckte det var rättvist tyvärr, av det jag såg. Ruskigt stillastående powerplay och för omständigt spel. Det verkar va svårt att stå på grillorna ibland också...Metal Machine skrev:Fyfan vad orättvist...
Hursom, grattis till silvret! Man kan inte göra annat än imponeras av Pontus Åberg, han kommer bli nåt.
Kallin var också duktig.
Säg den glädje som varar
-
Ja, Kalin imponerar! Åberg behöver man inte orda mycket om. Grym! Cred till Holmén också.
Tycker problemet med a-lagets pp primärt är att vi har för lågt passningstempo, pucken går ju för långsamt och det blir jävligt lättläst. Alla tar emot puck och lägger den tillrätta. Målvakten hinner alltid med sin sidoförflyttning. Hade, som jag tjatar om, älskat att ha någon som Robert Rosén med dirigentpinnen i pp. Lite av samma sjukdomsbild tycker jag mig ha kunnat se i både J18 och J20. Systemfel?
J18 Final: DIF-Frölunda, 9/4 19:00, Ericsson Globe
Håller inte att spela på 10 gubbar en hel match. Så enkelt är det. Kallin kommer bli ännu en klok center ala josefson, Kruger, Norman, weigel.
Född till sportchef.
Hemkommen från en tung dag i Globen.
Vi äger Frölunda totalt större delen av matchen. Vinner skotten överlägset och det är egentligen DIF mot indianmålvakten som agerar vägg trots att han är 175 cm lång och väger 67 kilo (sjukt imponerande). Hade finalen avgjorts i bäst av x hade vi aldrig torskat. Hade Zibbe varit med hade vi aldrig torskat. Frölunda får två ganska billiga mål, tyvärr. Imponerad som fan av Åberg och Holmén. Bra tramp och teknik - Holméns klockrena snyting i fighten som fick en indian att gå i däck var också fin. Även imponerande av Åberg (i synnerhet), Blomstrand och Falk som dubblerar i två matcher i rad. Kalin är också bra.
Vi äger Frölunda totalt större delen av matchen. Vinner skotten överlägset och det är egentligen DIF mot indianmålvakten som agerar vägg trots att han är 175 cm lång och väger 67 kilo (sjukt imponerande). Hade finalen avgjorts i bäst av x hade vi aldrig torskat. Hade Zibbe varit med hade vi aldrig torskat. Frölunda får två ganska billiga mål, tyvärr. Imponerad som fan av Åberg och Holmén. Bra tramp och teknik - Holméns klockrena snyting i fighten som fick en indian att gå i däck var också fin. Även imponerande av Åberg (i synnerhet), Blomstrand och Falk som dubblerar i två matcher i rad. Kalin är också bra.
-
Kanske fel tråd att ta det i, men jag håller faktiskt med dig om Rosén. Om vi ändå inte har/hade för avsikt att värva en toppcenter kunde vi lika gärna ha plockat Rosén. Där har vi en center med offensiv uppsida som kunde ha gjort stor nytta för oss i rätt omgivning.Shitkicker skrev:Tycker problemet med a-lagets pp primärt är att vi har för lågt passningstempo, pucken går ju för långsamt och det blir jävligt lättläst. Alla tar emot puck och lägger den tillrätta. Målvakten hinner alltid med sin sidoförflyttning. Hade, som jag tjatar om, älskat att ha någon som Robert Rosén med dirigentpinnen i pp. Lite av samma sjukdomsbild tycker jag mig ha kunnat se i både J18 och J20. Systemfel?
Nu blir jag lite varm i hjärtat. Kul att vi är ense om nåt.Metal Machine skrev:Kanske fel tråd att ta det i, men jag håller faktiskt med dig om Rosén. Om vi ändå inte har/hade för avsikt att värva en toppcenter kunde vi lika gärna ha plockat Rosén. Där har vi en center med offensiv uppsida som kunde ha gjort stor nytta för oss i rätt omgivning.Shitkicker skrev:Tycker problemet med a-lagets pp primärt är att vi har för lågt passningstempo, pucken går ju för långsamt och det blir jävligt lättläst. Alla tar emot puck och lägger den tillrätta. Målvakten hinner alltid med sin sidoförflyttning. Hade, som jag tjatar om, älskat att ha någon som Robert Rosén med dirigentpinnen i pp. Lite av samma sjukdomsbild tycker jag mig ha kunnat se i både J18 och J20. Systemfel?

Nya tag nu DIF-juniorer. Bryt ihop och kom igen.
-
Exakt. Om vi nu ändå hade tänkt oss en budgetlösning torde väl snarare Rosén ha legat närmast till hands. Synd att vi prioriterade Almtorp istället. Den sistnämnda har mycket att bevisa innan jag blir övertygad.Shitkicker skrev:Nu blir jag lite varm i hjärtat. Kul att vi är ense om nåt.Metal Machine skrev:Kanske fel tråd att ta det i, men jag håller faktiskt med dig om Rosén. Om vi ändå inte har/hade för avsikt att värva en toppcenter kunde vi lika gärna ha plockat Rosén. Där har vi en center med offensiv uppsida som kunde ha gjort stor nytta för oss i rätt omgivning.Shitkicker skrev:Tycker problemet med a-lagets pp primärt är att vi har för lågt passningstempo, pucken går ju för långsamt och det blir jävligt lättläst. Alla tar emot puck och lägger den tillrätta. Målvakten hinner alltid med sin sidoförflyttning. Hade, som jag tjatar om, älskat att ha någon som Robert Rosén med dirigentpinnen i pp. Lite av samma sjukdomsbild tycker jag mig ha kunnat se i både J18 och J20. Systemfel?Har en känsla av att Rosén inte kostade solna if skjortan heller, förmodligen inte mycket mer än vad vi pyntar Almtorp. *ryyyys*
Nya tag nu DIF-juniorer. Bryt ihop och kom igen.