DIF måste förstärka, men hur?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Johaan skrev:
Ritterwand skrev:Ja, det blir säkert bättre av en skrikig glappkäft som kan ryta lite.. ärligt talat, det var ju med Wikegård det började gå riktigt utför. Första året han satt vid skutan såg det OK ut. Andra året började det se illa ut, med lågvattenmärken som Oduyas fight med Ledin och 1-8 gånger två i slutspelet. Sista året blev DIF nollat 9 (!) gånger i grundserien och stora delar av hela säsongen led de av en total frånvaro av något som helst grundspel.

Det är ju de rutinerade spelarna som brister, Johaan. Ungdomarna gör vad de kan och mer därtill. Dock kan jag hålla med om att man ska nog se till att inte slänga bort mer pengar. Det räcker med värvningarna av Mattsson, Björck, Ryman och Nordfeldt.
Att det började gå dåligt med Wikegård vid rodret kan jag inte hålla med om. Det viktigaste är inte att vinna varje match eller att göra mål, det gäller att se till helheten. Att DIF blir nollade nio gånger kan Wikegård inte göra något åt, det är ju spelarna som sköter jobbet på isen, inte tränaren. En annan anledning till att DIF blev nollade nio gånger kan bero på att det fanns otroligt många duktiga målvaketer i Elitserien i fjol. 1-8 förlusten var riktigt usel, men återigen är det spelarna som inte bjöd upp till kamp. Jag såg matchen på TV och av det som jag såg så kan man verkligen inte klaga på att Wikegård inte försökte, tvärt om. Kolla på följande länkar:

http://difhockey.se/nyhet.php?news=2719
http://difhockey.se/nyhet.php?news=2724

Där var det "gubbarna" som presterade, inte juniorerna. Men i serien än så länge har det väl inte gått sådär jätte bra för Falken poängmässigt. Men inviduellt sköter han sig lysande, precis som vanligt. Kolla vilka spelare Falk har runt om sig i andrafemman:

Jimmie Ölvestad - Nichlas Falk - Per Eklund
Ronnie Pettersson - Jonas Liwing

Du vet likaväl som jag att Falk inte är en stor poängplockare, han gör inte så hemskt mycket väsen av sig heller för den delen. Han har gjort sitt jobb än så länge. Falk är ingen stor målskytt så kräv inte att han ska göra målen, vi har tre namn som är givna bland Djurgårdens mål-liga:

Thoresen, A. Andersson och Ottosson.

Thoresen gör mål.
Adam gör mål.
Ottosson är inte tillgänglig.

Finns det någon mer av "gubbarna" som vi ska gnälla lite på så är det Linkan. Som jag sade tidigare är han helt osynlig i vissa matcher och i matchen efter är han en stjärna. Det håller inte! Vi har redan ont om stjärnor i det här laget, killar som Bremberg, Thoresen, Ottosson, Ölvestad & Rudslätt måste prestera. Det är inte meningen att killarna från juniorlaget ska gå in i det här laget och vara nya stjärnspelare bara sådär.

Tänk till lite innan ni skriver och läs gärna hela texten så att ni förstår vad jag menar. Tack på förhand!

Linkan leder ju poängligan..vad mer kan man begära..? Alla spelare har olika uppfifter på isen och är vassare och duktigare på vissa saker än andra... Linkans styrka är att göra poäng vilket han sannerligen har gjort hittils och på det sättet visar han vägen för de yngre spelarna..vad mer kan man begära av denna virtuos..?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Det är inget fel på våra tränare. Det gäller att vara realist och titta på vårt spelarmaterial. Skulle detta lag gå till slutspel har de gjort en prestation klart över godkänt.

Nej vad vi behöver är förstärkningar på spelarsidan. En back plus en forward, självklart båda av klass och inga utfyllnadsspelare. (det ryktas om att vi faktiskt har råd)

Visst kan det var svårt att hitta spelare, men en bra klubb gör det. Och det är precis där jag tycker att vi halkat efter. Vår organisation är för dålig helt enkelt. Både den delen som jobbar med ekonomin och den som sköter värvningar.

Det snackas alltid i april/maj/juni om att "vi har ingen brådska att hitta spelare". Hur låter det nu: Jo, "det finns inga bra spelare utan kontrakt".
Är det så j-la konstigt eller?

Nej, väntar man så här länge när man har en trupp som i år så är man en högrisktagare (gambler).

Nu är det väl ett par av er som tycker att ledningen gör allt de kan med de resurser den har. Där håller jag med. Denna ledning gör just vad DE kan.
Men räcker det, det är vårt kära Djurgården som står på spel.

Om någon undrar över hur viktig organisationen är kan väl se vad som hänt DIF-fotboll sedan de fick in kompetent folk.

/En hockeyälskande Djurgårdare
Skriv svar