K1: Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K1: Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/3 2011

Inlägg av warrant »

Bara DIF slipper Wolmer eller Pehr Claesson som domare.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Hela våren har det snackats om att det är i slutspelet som de tongivande spelarna kommer att vakna, typ Mackan. Det som oroar mig nu dock är att famförallt fjärdekedjan verkar ha dippat på slutet. Min högst personliga och inte helt vetenskapligt grundad åsikt är att Kempe ska placeras med några andra än Fimpen och Tim. Tycker inte att detverkar funka riktigt när dom spelar ihop. Dock gör det det när Fimpen, Tim och spelare X gör det.
Användarvisningsbild
Challen
Säsongskort: Ja

Inlägg av Challen »

Sitter just nu och kollar på filmer på youtube från förra årets slutspel "Det röda havet" mot brynäs bla. Tycker man ser på tok för många som inte hoppar på "Ole ole ola" Och en jävla massa folk som står med armarna i kors och vägrar sjunga. Kom igen nu det här händer en gång per år nu får vi ta och sätta skräck i skoterraggarna under K2 så de inte ens vågar komma till Hovet i K4!

Tror Dessutom att vi kommer få ett grymt tryck på våra växelramsor nu när vi har BBS som drar med hela AS. KÖP BILJETTER NU!
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8669829.ab Tevlig läsning för oss Djurgårdare Janne N har skade problem.
SebastianK

Inlägg av SebastianK »

warrant skrev:Bara DIF slipper Wolmer eller Pehr Claesson som domare.
Enda anledningen till att Wolmer får döma ES är väl att han räddade livet (all cred) på en lirare?
Utöver det är han ju kopiöst totalt toksämst. Han hittar utvisningar ingen förstår och släpper dom mest självklara. Näe du, får vi Wolmer blir jag nervös på grund av det..
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SebastianK skrev:
warrant skrev:Bara DIF slipper Wolmer eller Pehr Claesson som domare.
Enda anledningen till att Wolmer får döma ES är väl att han räddade livet (all cred) på en lirare?
Utöver det är han ju kopiöst totalt toksämst. Han hittar utvisningar ingen förstår och släpper dom mest självklara. Näe du, får vi Wolmer blir jag nervös på grund av det..
Wolmer dömer för spelförstörande enbart. Holding, Hooking, Puck-out. Wolmer är en tomte.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

crike skrev:Hela våren har det snackats om att det är i slutspelet som de tongivande spelarna kommer att vakna, typ Mackan. Det som oroar mig nu dock är att famförallt fjärdekedjan verkar ha dippat på slutet. Min högst personliga och inte helt vetenskapligt grundad åsikt är att Kempe ska placeras med några andra än Fimpen och Tim. Tycker inte att detverkar funka riktigt när dom spelar ihop. Dock gör det det när Fimpen, Tim och spelare X gör det.
Mycket sant crike... Kempe ska därför inte spelas alls när samtliga spelare(undantaget Nisse o Ölvestad) är med. Röstar för nått liknande:

Owuya (Riddarn)

Eklund - Printz
Hannula - Zibanejad - Krüger

Kronwall - Boumedienne
Brodin - Ottosson - Tjärnqvist

Holmqvist - Falk
Widing - Norman - Nilson

Cehlin - Fimpen - Eriksson

Claesson/Lassen
Kempe

När Ölvestad kommer tillbaka ska han ta Tjärnas plats, och sen tycker jag vi ska köra med fem ytterforwardspar tex Tjärna/Kempe eller varför inte Tjärna/Lassen?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Jockmaniac skrev:
crike skrev:Hela våren har det snackats om att det är i slutspelet som de tongivande spelarna kommer att vakna, typ Mackan. Det som oroar mig nu dock är att famförallt fjärdekedjan verkar ha dippat på slutet. Min högst personliga och inte helt vetenskapligt grundad åsikt är att Kempe ska placeras med några andra än Fimpen och Tim. Tycker inte att detverkar funka riktigt när dom spelar ihop. Dock gör det det när Fimpen, Tim och spelare X gör det.
Mycket sant crike... Kempe ska därför inte spelas alls när samtliga spelare(undantaget Nisse o Ölvestad) är med. Röstar för nått liknande:

Owuya (Riddarn)

Eklund - Printz
Hannula - Zibanejad - Krüger

Kronwall - Boumedienne
Brodin - Ottosson - Tjärnqvist

Holmqvist - Falk
Widing - Norman - Nilson

Cehlin - Fimpen - Eriksson

Claesson/Lassen
Kempe

När Ölvestad kommer tillbaka ska han ta Tjärnas plats, och sen tycker jag vi ska köra med fem ytterforwardspar tex Tjärna/Kempe eller varför inte Tjärna/Lassen?
Ser bra ut, gillar dock inte hur du splittar på Cehlin och Zibanejad dom har funkat ganska bra ihop tycker jag?
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag håller inte med om Kempe, tycker han har krigat på duktigt i samma lina som Fimpen och Tim. Känns som de tre passar varandra bra.

Annars är jag lite osäker på hur laget skall formeras. Dessutom vet man ju inte nu när det börjar dra i hop sig hur det ser ut med sjukdomar osv.... Otto bara Måste vara tillbaka. Samma med Printz.

Kronwall måste fortsätta spela elakt som han börjat göra på slutet, samma med Boumedienne.

EDIT: Läst lite på Luleås forum, många där lutar sig tillbaka på resultetat tidigare från säsongen. Vi får väl se, säger jag. Håll i hatten.

Tändvätska: "DIF har ett mediokert lag, dåliga målvakter och sega backar".

Sega backar håller jag iofs med om och det som är mest oroande. Luleås hårt stressande forwards kan och kommer bli jobbiga...vi måste göra samma melodi.
Wayne

Inlägg av Wayne »

Från kuriren.nu:

"Vi börjar med finländaren som testade sitt knäskydd i morse, lördag (5 mars).
- Det kändes bättre än vad jag trodde, men det smärtar fortfarande. Jag kan inte riktigt röra mig som jag vill i sidled. Vi får se om jag kan spela i den första kvartsfinalen. Vi tar det dag för dag, säger Niinimaa."
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Wayne skrev:Från kuriren.nu:

"Vi börjar med finländaren som testade sitt knäskydd i morse, lördag (5 mars).
- Det kändes bättre än vad jag trodde, men det smärtar fortfarande. Jag kan inte riktigt röra mig som jag vill i sidled. Vi får se om jag kan spela i den första kvartsfinalen. Vi tar det dag för dag, säger Niinimaa."
Han hade tydligen varit ganska grinig och förbannad under träningen så att det kändes "bättre än förväntat" vetifan om det stämmer. Tror inte han kommer spela.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Fan vilken jävla losermentalitet Luleå har. Åkt ut i kvarten i varje slutspel dom deltagit i sedan 00/01 säsongen.
Senast redigerad av Enbom den 2011-03-06 18:42:43, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Varför har Prinz varit borta dom senaste matcherna och kommer han att vara med i första kvarten? Fan va man längtar!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Stocky skrev:Varför har Prinz varit borta dom senaste matcherna och kommer han att vara med i första kvarten? Fan va man längtar!
Febersjuk, antagligen samma som Otto och Zibanejad fick. Inte alls kul. :evil:
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Första bussen till K3 såldes slut på en timme.
Skriv svar