Min poäng var att det var vi som bjöd in Luleå i matchen. Claessons högst tvivelaktiga försvarsspel vid 1-2, Falkens extremt onödiga utvisning som resulterade i 2-2 målet, och Owuyas miss vid 2-3 målet. Luleå skapade inte särskilt många vettiga målchanser på egen hand - vi bjöd på dem. Kruger borde ha stängt matchen då han fick öppet mål i slutet av första perioden.Lee Harvey Oswald skrev:kotten skrev: Valet känns givet för mig. Luleås spelartrupp är knappast skräckinjagande och om jag ska vara ärlig imponeras jag inte av deras spel. Deras såkallade frejdiga och offensiva spelstil känns som en extremt upphaussad tidningsmyt. Matchen i lördags var en ren bjudning av oss.
Men i slutändan, så länge vi undviker HV i kvartsfinalen, kommer utgången av avgöras huruvida vi kan lyckas toppa formen eller inte. Gör vi det, då ser jag helt ärligt inte att något av de andra lagen slår ut oss. Men, med tanke på vilken bergochdalbana DIF årgång 2010/2011 har varit finns det ingenting som tyder på att vi skulle lyckas med det.
Det där är ren okunskap från din sida, det var en bjudning från luleås sida att det fortfarande var match in i 3:e perioden
DIF är efter 52 mer eller mindre skitomgångar konstigt nog fortfarande högt rankade här inne på forumet.
Är ni packade varje match??! (lördag hela veckan)
Eller hur har ni annars undgått att se DIF:s stora brister både i spelet, mental inställning & i hur laget coachas denna säsong.
Det går inte att trolla fram nånting lagom till ett slutspel som har saknats i en hel grundserie på 55 matcher.
Det fixar inte ens Hardy....
Luleå vann måhända rättvist, men inte imponerande dem inte. Åtminstone inte i mina ögon.
Jag håller med om att årets upplaga av DIF har sina brister, och det verkar de flesta på det här forumet ha koll på. Dock tycker jag det finns allt för många skribenter som ska fram med motorsågen så fort det torskas en eller två matcher i rad. Likväl som att diskussionen bör vara nyanserad vid vinst borde den också vara det vid förlust. Det konstanta gnällandet på inställning från spelarna börjar kännas lite uttjatat. Jag menar har laget någonsin fått credit då de förlorat match?