Timrå IK - Djurgårdens IF, 5/3 2011
Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 5/3 2011
Råttor hit eller dit TIK skall krossa ner i kvalserien av det enkla faktum att deras hemkommun tagit beslut om att ge dem ett bidrag på 9 miljoner kronor.
Inte ett lån utan alltså ett rent bidrag.
Hur fasen kan man gå ut och snacka om fair play på isen när vissa lag blir ekonomiskt dopade av sina kommuner? Här borde både RF och Förbund gå in och lägga in vissa begränsningar för detta kan bara ses som rent och skärt fusk.
Lån från kommun eller kommun som hjälper till med planering av arenabyggen och liknande är inte mycket att säga om, men rena allmosor då har det gått för långt.
Kan för övrigt vara värt att nämna att de där 9 miljonerna är närmare 10% av de robin hood pengar som Timrå kommun får in varje år.
VIDRIGT!
Hur fasen kan man gå ut och snacka om fair play på isen när vissa lag blir ekonomiskt dopade av sina kommuner? Här borde både RF och Förbund gå in och lägga in vissa begränsningar för detta kan bara ses som rent och skärt fusk.
Lån från kommun eller kommun som hjälper till med planering av arenabyggen och liknande är inte mycket att säga om, men rena allmosor då har det gått för långt.
Kan för övrigt vara värt att nämna att de där 9 miljonerna är närmare 10% av de robin hood pengar som Timrå kommun får in varje år.
VIDRIGT!
Seriöst, det här kan väl inte stämma?Kall-El skrev:Råttor hit eller dit TIK skall krossa ner i kvalserien av det enkla faktum att deras hemkommun tagit beslut om att ge dem ett bidrag på 9 miljoner kronor.
VIDRIGT!
Enligt idrottens affärer gör det det.
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Lite skvaller så här på fredagskvällen:
Såg nyss Brodin, Kempe, Norman och Cehlin sitta och hänga på restaurang "Biteline" inne i centrala Sundsvall. De satt alla vid ett bord intill fönstret och tittade nöjt på reprisen mellan DIF-SAIK på en av sportbarens storbildsskärmar.
Det ska ärligt sägas att hela kvartetten såg en aning slitna ut efter den nära sex timmar långa bussresan från Stockholm, men förhoppningsvis har de i alla fall hunnit bli lite piggare till morgondagens match mot Timrå.
Har ändrat mitt ursprungstips och tror, av någon konstig anledning, stenhårt på seger i denna match. Ska vi säga 2-3?
Såg nyss Brodin, Kempe, Norman och Cehlin sitta och hänga på restaurang "Biteline" inne i centrala Sundsvall. De satt alla vid ett bord intill fönstret och tittade nöjt på reprisen mellan DIF-SAIK på en av sportbarens storbildsskärmar.
Det ska ärligt sägas att hela kvartetten såg en aning slitna ut efter den nära sex timmar långa bussresan från Stockholm, men förhoppningsvis har de i alla fall hunnit bli lite piggare till morgondagens match mot Timrå.
Har ändrat mitt ursprungstips och tror, av någon konstig anledning, stenhårt på seger i denna match. Ska vi säga 2-3?
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2011-03-04 21:54:30, redigerad totalt 1 gånger.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
2-3 är inte tillräckligt tror jag. Timrå är seriens sämsta hemmalag, vi är verkligen på gång.
Som sagt, 1-4, sanna mina ord!

Tror det är papapappapa i benen på våra krigare nu. TiK får smaka säsongens fetaste stjärtpiska imorgon. Jinxar inte med resultat eller målvaktsinsats men återkommer gärna efter matchen och avslöjar mitt tips..Kentta skrev:2-3 är inte tillräckligt tror jag. Timrå är seriens sämsta hemmalag, vi är verkligen på gång.
Avd: varfan håller lefflan hus?
Sen undrar jag vart Mäklaren är.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Träffade Widin på ett annat etablicemang oxå i Sundsvall för, en stund sedan.
Tallbönderna skall krossas i morgon, om det stämmer med komunala bidrag till tik, så e det fan skandal, i den byn behövs pengar till en bedrövlig missär vissa personer lever i.
STÅ UPP
Tallbönderna skall krossas i morgon, om det stämmer med komunala bidrag till tik, så e det fan skandal, i den byn behövs pengar till en bedrövlig missär vissa personer lever i.
STÅ UPP
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Träffade = Såg eller Träffade = Pratade med?ViperDIF skrev:Träffade Widin på ett annat etablicemang oxå i Sundsvall för, en stund sedan.
Om det sistnämda, nåt intressant som sades?
DIF!
Träffade o träffade, känner honom inte, men när man ser en spelare i laget i ens hjärta så byter man naturligt vis några ord, jag gav honom all kred för att han stod upp mot jämtin!Daniel942 skrev:Träffade = Såg eller Träffade = Pratade med?ViperDIF skrev:Träffade Widin på ett annat etablicemang oxå i Sundsvall för, en stund sedan.
Om det sistnämda, nåt intressant som sades?
Har du någon källa på det? Då Sundsvalls kommuns slutat sponsra Timrå nu. Vore konstigt om det inte stog något i tidningen i Sundsvall om att timråkommun går in med 9 miljoner.Kall-El skrev:Råttor hit eller dit TIK skall krossa ner i kvalserien av det enkla faktum att deras hemkommun tagit beslut om att ge dem ett bidrag på 9 miljoner kronor.
VIDRIGT!
http://www.newzglobe.com/sv/artikel/201 ... -hockeylagDIFRobbex skrev:Har du någon källa på det? Då Sundsvalls kommuns slutat sponsra Timrå nu. Vore konstigt om det inte stog något i tidningen i Sundsvall om att timråkommun går in med 9 miljoner.Kall-El skrev:Råttor hit eller dit TIK skall krossa ner i kvalserien av det enkla faktum att deras hemkommun tagit beslut om att ge dem ett bidrag på 9 miljoner kronor.
VIDRIGT!
- -daniel-
Timrå är ES i särklass med intetsägande och tråkiga lag, se till att spela ner patrasket i kvalserien nu DIF!
Har även stått i Sundsvallstidningarna:Kentta skrev:http://www.newzglobe.com/sv/artikel/201 ... -hockeylagDIFRobbex skrev: Har du någon källa på det? Då Sundsvalls kommuns slutat sponsra Timrå nu. Vore konstigt om det inte stog något i tidningen i Sundsvall om att timråkommun går in med 9 miljoner.
http://st.nu/sport/timraik/1.2640108-kl ... -for-timra
De har väl till skillnad från en annan norrlandsklubb inget kraftbolag som kommunen helt äger som kan köpa upp arenanamn och agera huvudsponsor till klubben, så de får gå den direkta vägen istället...
Då förstår jag varför Timrå kommun vill införa ransoneringar på deras äldreboenden.Kall-El skrev:Råttor hit eller dit TIK skall krossa ner i kvalserien av det enkla faktum att deras hemkommun tagit beslut om att ge dem ett bidrag på 9 miljoner kronor.
VIDRIGT!
Självklart ska DIF gå för fullt i den här matchen. Det är viktigt att visa de lag som ska väljer inför slutspelet att vi är att frukta.
-
Hur kommer det sig att Djurgår'n alltid, alltid, alltid slutar grundserien på bortaplan?
I år Timrå borta.
Förra året Frölunda borta.
Året innan det var det också Frölunda borta.
07/08 HV borta i sista omgången.
06/07 var det Linköping borta.
05/06 Leksand borta.
Man får gå tillbaka till 04/05 för att hitta när DIF senast avslutade grundserien på hemmais. Är det inte rätt sjukt att Djurgården bara har spelat bortamatcher i sista omgången sedan lock out-säsongen? Det är sex år sedan vi avslutade i Stockholm.
Hur lägger de schemat egentligen?
I år Timrå borta.
Förra året Frölunda borta.
Året innan det var det också Frölunda borta.
07/08 HV borta i sista omgången.
06/07 var det Linköping borta.
05/06 Leksand borta.
Man får gå tillbaka till 04/05 för att hitta när DIF senast avslutade grundserien på hemmais. Är det inte rätt sjukt att Djurgården bara har spelat bortamatcher i sista omgången sedan lock out-säsongen? Det är sex år sedan vi avslutade i Stockholm.
Hur lägger de schemat egentligen?
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.