Södertälje SK - Djurgårdens IF, 24/2 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Södertälje SK - Djurgårdens IF, 24/2 2011

Inlägg av Enbom »

Finns inte en chans att grabbarna går fullt ut här. Tror på ett hårt uppvaknande.
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 24/2 2011

Inlägg av Edin »

Magkänslan säger att det är upplagt för plattmatch, men det har den å andra sidan gjort i princip hela slutskedet av serien.

Tror dock inte att SSK, som inte varit lika bra på slutet, har något att sätta emot nu när vi kommer med sådant momentum.

2-4.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Tänk på att vi har färre poäng att spela in för att nå plats 1 än att nå kvalet nu! :D

Hur som, känns som en kryss-match och straffar... Fast nu vet man fan inte med DIF asså.. de kör på som attan och puckarna trillar äntligen lite vår väg så kan ju mycket väl bli en kross igen!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

ssk har åkt på rejält med stryk de senaste..

ssk - lulee 0-3
ssk - fbk 2-6

och de lär inte vinna mot serietvåan som kommer till match med en svidande torsk mot jumbon fhc. Skellefteå kommer köra över popovic tappra pizzabagare. Tippar skellefteåvinst med 4-1.

Sen möter de oss och nu rullar DIF-tåget. Det kommer smärta ssk ordentligt. :) Hannula tillbaka = 2xMika. Sweet.

Inget resultat från mig än. Återkommer med det efter matchen så att jag inte spoilar något för er. lefflat
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Idag fyller SSK 109 år. Vi förstörde AIH:s födelsedag så vi får hoppas att SSK ska fira sin födelsedag på torsdag och att DIF ytterligare en gång får nöjet att förstöra ett födelsedagsfirande!!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

9/10 är det så att laget som åker mest skridskor vinner matchen.

Hur någort så enkelt på pappret kan vara så svårt att genomföra i verkligheten skulle man gärna läsa en vetenskapliga undersökning om.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Hoppas Hannula kommer tillbaka. Han kommer att växa till en monster under slutspelet, bara han slipper skador och sjukdomar.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
mb81

Inlägg av mb81 »

Viktigt att fortsätta vinna! Vem kunde tro det för en vecka sen men med vinst mot ssk så har vi häng på tredjeplatsen!
Fast matcherna iår mot ssk har faktiskt varit bedövliga! Även de vi vunnit så blir väl torsk nu när man börjar drömma om topp4!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

För två veckor sedan var jag lite trött på det men nu vill jag fan ha hockey dygnet runt! Kan dom inte köra en träningsmatch eller något ikväll?
Behöver dom motstånd så är ni säkert en hel del från annandagen som kan ställa upp :lol:

Tror att matchen mot SSK blir säsongens första riktigt övertygande seger, bara mala sönder dom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vet inte hur vi ska göra med Sillen, killen skapar ju chansar, åker skridskor, tacklas, har flera skott varje match, men puckfan... gör ju bara inte in. Bänka för att han har otur? Njae..

Hoppas för övrigt Kempe får fortsätta spela.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:Vet inte hur vi ska göra med Sillen, killen skapar ju chansar, åker skridskor, tacklas, har flera skott varje match, men puckfan... gör ju bara inte in. Bänka för att han har otur? Njae..

Otur? Att missa tre-fyra frilägen per match är knappast otur. Skottet är katastrofdåligt. Sen att han skapar håller jag inte riktigt med om då det ofta är hans medspelare som serverar honom. Bänken för Cehlin om Tim och Hannula är tillbaka. Han har inte presterat sen oktober.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:Vet inte hur vi ska göra med Sillen, killen skapar ju chansar, åker skridskor, tacklas, har flera skott varje match, men puckfan... gör ju bara inte in. Bänka för att han har otur? Njae..

Otur? Att missa tre-fyra frilägen per match är knappast otur. Skottet är katastrofdåligt. Sen att han skapar håller jag inte riktigt med om då det ofta är hans medspelare som serverar honom. Bänken för Cehlin om Tim och Hannula är tillbaka. Han har inte presterat sen oktober.
Jo är Tim och Hannula tillbaka ligger han ju pyrt till... Lassen rycker ju direkt, även om han passade bra i en checkingline.

Men tror inte Hardy vill splittra på Cehlin, Ziba och Norman som var överlägset den bästa kedjan sist.
Expert.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Tror plattmatchen kommer här. Hoppas som ni andra att Hannula e tillbaka han har verkligen något speciellt den mannen. Zibbe-Cehlin-Norman var bästa enhet senast men det e oroväckande att Cehlin har sån måltorka. Även Widing har hamnat i en sådan igen efter och ha varit het ett tag. Att ha Widing,Hannula och Nilsson i toppform i slutspelet kan var nyckeln till allt.. Ska bli intressant och se om Mark fortsätter spela så bra som han gjort på sisitone. Har han ett snäpp till som troligen kommer behövas i slutspelet?
Djurgårdens IF
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIFVästertorp skrev:Tror plattmatchen kommer här. Hoppas som ni andra att Hannula e tillbaka han har verkligen något speciellt den mannen. Zibbe-Cehlin-Norman var bästa enhet senast men det e oroväckande att Cehlin har sån måltorka. Även Widing har hamnat i en sådan igen efter och ha varit het ett tag. Att ha Widing,Hannula och Nilsson i toppform i slutspelet kan var nyckeln till allt.. Ska bli intressant och se om Mark fortsätter spela så bra som han gjort på sisitone. Har han ett snäpp till som troligen kommer behövas i slutspelet?
Tycker att Mark visade att han har vad som krävs i ett slutspel i matchen mot fiskelunda. Han gjorde lite fotbollsräddningar och annat som är vad som krävs för att ta puckar som annars slinker in. Sen släppte han visserligen in ett mål men skapligt grötigt det var i den situationen... där ska Kallio huggas bort men det hanns inte med tydligen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Nu kanske jag åkt på en släng av galna ko-sjukan men jag tycker uppriktigt lite synd om SSK. För en gångs skull så kan jag tycka att dom får undvika kvalserien. Inte för att jag direkt vill ha dom i ES men för i år känns det som om dom faktiskt har spelat bättre än vad dom gjort tidigare. Nu får ju detta absolut inte ske på bekostnad av oss det är inte det jag menar men va fan skicka ner aiH och fiskarna i kvalserien istället eller också MoDo. Det vore en fröjd för ögat att se när "stjärnorna" får hybris och tror dom kan glida igenom en kvalserie mot Växjö och Örebro.
Skriv svar