De sista 11 omgångarna

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: De sista 11 omgångarna

Inlägg av -daniel- »

Kom att tänka på ytterligare en jobbig sak; i år har vi ju alltid en bonuspinne som delas ut. Vilket gör att det totala poängsnittet höjs, vilket i sin tur får till följd att det sannerligen kommer krävas mer än dessa 76 poäng (som snittet varit senaste 4 säsongerna) för att ta sig till slutspel. Vi vet ju alla hur fantastiskt duktiga DIF varit på att knipa bonuspinnar... Skulle inte förvåna mig att vi missar slutspel med löjligt liten marginal så att man i all evighet kommer tänka på dessa förbannade sudden / straff förluster. Usch.
Rufus

Inlägg av Rufus »

-daniel- skrev:Kom att tänka på ytterligare en jobbig sak; i år har vi ju alltid en bonuspinne som delas ut. Vilket gör att det totala poängsnittet höjs, vilket i sin tur får till följd att det sannerligen kommer krävas mer än dessa 76 poäng (som snittet varit senaste 4 säsongerna) för att ta sig till slutspel. Vi vet ju alla hur fantastiskt duktiga DIF varit på att knipa bonuspinnar... Skulle inte förvåna mig att vi missar slutspel med löjligt liten marginal så att man i all evighet kommer tänka på dessa förbannade sudden / straff förluster. Usch.
Äsch, sluta vara så pessimistisk nu. Vi måste tro på vårat lag nu om de ska lyckas. Det finns ett talesätt som säger "Tror du att du kan så kan du!". Det funkar också oftast. Nu får vi göra samma sak. TROR VI ATT DE KAN SÅ KAN DE!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Ja sluta negga nu -daniel-. Håll dig till det du gjorde så bra förr istället. Alldeles för influerad av Mäklaren.
Säg den glädje som varar
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIF_Soldier skrev:Ja sluta negga nu -daniel-. Håll dig till det du gjorde så bra förr istället. Alldeles för influerad av Mäklaren.
Haha herregud.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

FBK (h): 5-1 3p

BIF (b):

AIK (b):

HV71 (h):

MODO (b):

FHC (h):

SSK (b):

LHF (h):

LHC (b):

SAIK (h):

TIK (b):

Total: 3p
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

FBK (h): 5-1 3p Ett Djurgården som för dagen gjorde två riktigt bra perioder.

BIF (b): Jag tänker vara optimist och tror på att Widing sänker sitt gamla lag i förlängningen 2-3 2p

AIK (b): Tror att AIK får problem utan McDonell, MacNevin. DIF Kniper 3 hyperviktiga poäng efter 4-1. 3p

HV71 (h): HV71 är övermäktiga och vinner trots en kämpande målvakt som för dagen är Ridderwall 2-4 0p

MODO (b): Ladislav Nagy och Bartecko förstör dagen för djurgården genom 3 p vardera 4-3 0p

FHC (h): Jämn drabbning där det blir grinigt och fullt, Matchstraff på Printz efter en ny fajt. 3-4 till frölunda efter straffar. 1p

SSK (b): Hannula gör sin för säsongen bästa match och avgör med två mål. 1-4 3p

LHF (h): Luleå visar att det är svårspelat lag att möte, gnetig och ganska tråkig match som går till för längning efter varsit mål i andra perioden. 1-2 efter straffar. 1p

LHC (b): Norrena spikar igen total och Owuya är den som får ge sig i slutet. Hlinka avgör med enda målet med 4 min kvar. 1-0. 0p

SAIK (h): Djurgården visar vilja att ta sig till slutspelet och krigar till sig en vinst trots 2 mål av Lehtonen 5-3. 3p

TIK (b): Ett Slutspelsklart DIF gör en blek insats förlorar efter förlängning med 3-2. 1p och en 7 plats i tabellen

Total: 17p och -3 i målskillnad.
Rufus

Inlägg av Rufus »

FBK (h): 5-1 3p

BIF (b): 2-1 0p

AIK (b): 1-2 2p

HV71 (h): 5-3 3p

MODO (b): 1-2 3p

FHC (h): 5-1 3p

SSK (b): 2-0 0p

LHF (h): 2-4 0p

LHC (b): 2-4 3p

SAIK (h): 3-1 3p

TIK (b):

Totalt: 20p/30p
Senast redigerad av Rufus den 2011-03-04 22:09:24, redigerad totalt 9 gång.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Vart var Marcus Nilson under Brynäs matchen ? sjuk ? petad ?
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Billx skrev:Vart var Marcus Nilson under Brynäs matchen ? sjuk ? petad ?
Oklart. Tror han var petad om jag tolkade Micke J rätt.. attidtydproblem eller sjukdom... men han har verkat lite ur gängorna det sista.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Rix

Inlägg av Rix »

Vi måste börja vinna lite matcher på rad för slutspel, vinna 4-5 i rad så vi säkrar hade varit underbart!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Rix skrev:Vi måste börja vinna lite matcher på rad för slutspel, vinna 4-5 i rad så vi säkrar hade varit underbart!
Fyfan. Där slog du huvet på spiken! Är det du som är lefflan?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Det känns som att dagens DIF lider något oerhört av att man inte riktigt har någon spelare som klarar av att gå i bräschen. Med både Ragnarsson och Ölvestad borta så hade i alla fall jag förhoppningar om att framförallt en spelare som Marcus Nilson skulle ta över ansvaret som lagets verkliga ledargestalt. Tyvärr har Nilson inte ens varit i närheten av att kunna axla den manteln, och i dag mot Brynäs var han inte ens med i truppen på grund av sin usla form.

Detta håller naturligtvis inte längre. Enligt mig måste nu Djurgården göra något alldeles radikalt. Ska klubben gå till slutspel den här säsongen - och väl där gå riktigt långt - så krävs helt enkelt en Marcus Nilson i storform. Annars så finns det inte en snöbollschans i helvetet att vi överlever i en kommande kvartsfinal mot låt säga LHC (?).

Vi måste med andra ord få igång honom så att han är i toppslag så snart som möjligt, gärna redan till derbyt mot aik.

Här är i alla fall mitt förslag (ett annorlunda sådant) på vad jag tycker Djurgårdens ledning bör göra under landslagsuppehållet för att få fart på Mackan:

6-9/2 - Skicka i väg honom på en fyra dagars lång solsemester tillsammans med frugan. Låt gärna barnen stanna hemma för att slippa undan eventuella "förkylningar". Detta är jag övertygad om skulle göra Mackan riktigt gott!

10-13/2 - Fyra dagars stenhård träning med tre pass om dagen, varav 2 ispass och 1 fyspass.

14/2 - Vilodag.

15/2 - Matchklar. Derbydags 19.00 mot aik.

Nå, vad tycker ni?
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Tibbe

Inlägg av Tibbe »

Håller helt med! Men tycker nog hela laget ska åka iväg. Förra året drog alla till Kanarieöarna. Kanske skulle göra spelarna gott att komma iväg några dagar till värmen? Köra en riktig laddning inför dom sista omgångarna! Något måste göras ivf annars missar vi slutspel och i värsta fall kvalserien... Vilken mardröm! JK dagen nästa år mot Bofors! Roligt!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tibbe skrev:Håller helt med! Men tycker nog hela laget ska åka iväg. Förra året drog alla till Kanarieöarna. Kanske skulle göra spelarna gott att komma iväg några dagar till värmen? Köra en riktig laddning inför dom sista omgångarna! Något måste göras ivf annars missar vi slutspel och i värsta fall kvalserien... Vilken mardröm! JK dagen nästa år mot Bofors! Roligt!
Med DIFs ekonomi blir det nog en enkel T-bana gröna linjen till Rågsved istället för solsemeter. Där kan man spatsera runt bland alla nationaliteter och åtminstone få uppleva ett uns av utlandet, samtidigt som man får en guidad visning av Honken. Vad kan bli bättre, liksom?
Användarvisningsbild
Tibbe

Inlägg av Tibbe »

-daniel- skrev:
Tibbe skrev:Håller helt med! Men tycker nog hela laget ska åka iväg. Förra året drog alla till Kanarieöarna. Kanske skulle göra spelarna gott att komma iväg några dagar till värmen? Köra en riktig laddning inför dom sista omgångarna! Något måste göras ivf annars missar vi slutspel och i värsta fall kvalserien... Vilken mardröm! JK dagen nästa år mot Bofors! Roligt!
Med DIFs ekonomi blir det nog en enkel T-bana gröna linjen till Rågsved istället för solsemeter. Där kan man spatsera runt bland alla nationaliteter och åtminstone få uppleva ett uns av utlandet, samtidigt som man får en guidad visning av Honken. Vad kan bli bättre, liksom?
Ja det låter fint. Annars är ju Egypten på tapeten nu. Riktiga vrak priser sista minuten med Mubarak Airways till Kairo. Får killarna lära sig att kriga också. :roll:

Nej, nu går jag i hockey ide tills derbyt. Fotboll på menyn imorgon!
Skriv svar