Djurgårdsfamiljen skrev:Detta inlägg kommer inte från något annat än mitt hjärta,
För oss återstår det nu nio omgångar utav årets Elitserien. Personligen tror jag att det är en av de viktigaste avslutningarna på en säsong på väldigt länge. Vi, Djurgårdsfamiljen, har haft grova krav på årets trupp, vi förväntar oss att se samma lag som förra året. Vi har alla sett att laget inte ens varit i närheten av att uppfylla dessa krav, varken spelmässigt eller viljemässigt. Tyvärr verkar det som om vi på läktaren dragits med i detta. Stämningen på Hovet efter storsatsningen(Gnaget hemma inte inkluderat) har varit överusel. Sämsta säsongen rent stämningsmässigt sen 2006/2007. Helt ofattbart att folk ens tycker det är okej att stå där och inte sjunga ett skvatt under en hel match. Ifall vi mot förmodan inte skulle nå slutspel så ska vi ändå kunna känna att vi har gjort precis allt för att hjälpa spelarna att nå det, och det har vi inte gjort i år. Under säsongsavslutningen vill jag se total jävla inställning från varenda jävel som är där för att stödja DIF, oavsett om det är på Hovet, Globen eller valfri bondarena ute i Sverige.
Det är dags för oss att bara köra fullkomligt och skita fullkomligt i vad som händer på isen. Spelarna ska visa inställning och vilja, och det ska vi också göra. Om inte spelarna gör det ska vi ändå göra det, vi ska hjälpa dem! Vi ska ta tillbaka tronen som Sveriges bästa publik(senaste tiden har vi inte varit i närheten av det). Hovet ska koka, och bortaläktaren i derbyt ska vara fylld av mentala Djurgårdare som är där för att bara köra, även om spelet inte stämmer.
Vi kan göra ett val: Antingen visar inte spelarna vilja, och då visar inte vi det heller och allt blir bara skit.
Eller:
Så visar inte spelarna vilja, och så gör vi det och vi kan ha det jävligt kul.
Det är Djurgårdens IF vi är här för att stödja. Vakna.
Vi ska till slutspel!
Helt rätt!Men vissa spelare har visat kampvilja hela säsongen.
Stämmningen har vart helt ok på vissa matcher men som sagt hoppas alla ser detta du har rätt.
MOT SLUTSPEL.
roj skrev:Om vi spelar som vi gjorde mot brynäs dom som är kvar så kan vi glömma slutspel!
Vinner vi inte mot gnaget så är vi riktigt illa ute!
Om vi ser tillbaks på säsongen som den varit har vi varit illa ute hela tiden. Efter gårdagens förlust mot Brunäs ligger vi redan illa till. Riktigt illa till. Såna där jävla bottennapp är fruktansvärt negativa och skapar inte någon bra team spirit... jävla skit.
Nu får vi hoppas att liket lever och att vi våldar till solnaik rejält. Det kan bli vad som räddar säsongen för min del.
Rent spontant känns det som det kan bli en Hela Sverige Skrattarav detta.
DIF är precis lika bra & slutspelsklara som Frölunda, men dom släppte kanske sina slutspelsbiljetter redan innan säsongsstarten ...i September?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det är smart business bara! Går vi inte till slutspel så tjänar DIF pengar iaf eftersom man måste spendera det på säsongkort eller souvenirer! Fast vi måste tro på vårt lag nu! Vi går till slutspel nåt annat finns inte i min värld!!!
Är så gott som säker på att vi möter plastcluben i kvarten! Kan nästan inte bli på nåt annat vis!