Färjestads BK - Djurgårdens IF, 20/1 2011
- Jim Morrison
Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 20/1 2011
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Hellre att han får spela sin första comebackmatch på hemmaplan då vi kan hälsa honom tillbaka på riktigtJim Morrison skrev:Ingen Hannula tydligen...
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... pa-torsdag
Trist.

- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Om killarna i "Hata aik" tråden får välja så blir det så. De verkar ju hålla på att gnaget ska komma ikapp oss.Daniel942 skrev:Säsongens säkraste förlust?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- Lee Harvey Oswald
Daniel942 skrev: Säsongens säkraste förlust?
Bort med den, det där var min post!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag känner mig bättre än vad jag brukar göra inför FBK borta, dom har ju trots allt en hel del bra lirare på skadelistan.Daniel942 skrev:Säsongens säkraste förlust?
Äh, skitsnack!Snazzi skrev:Om killarna i "Hata aik" tråden får välja så blir det så. De verkar ju hålla på att gnaget ska komma ikapp oss.
Personligen känner jag mig tillräckligt stensäker på att det blir kvalserien/ingemansland för aik ändå, så dom är ju knappast något hot. Alla lag är välkomna att sno poäng av dom vi jagar uppåt, till och med riddarna.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Wannabehuligan. Man hatar inte rivalen mer än man älskar sitt eget lag. Patetiska små fjuniga klackpojkar, ni lär er med åren.Snazzi skrev:Om killarna i "Hata aik" tråden får välja så blir det så. De verkar ju hålla på att gnaget ska komma ikapp oss.Daniel942 skrev:Säsongens säkraste förlust?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
Så man vill bli en huligan för att man hellre ser att gnaget befäster sin jumboplacering än att Djurgården har 6 poäng upp till Saik istället för 9? När det är 48 kvar att spela om. När vi dessutom är FEM lag inom 8 poängs radie. Lägg av.Mäklaren skrev:Wannabehuligan. Man hatar inte rivalen mer än man älskar sitt eget lag. Patetiska små fjuniga klackpojkar, ni lär er med åren.Snazzi skrev:Om killarna i "Hata aik" tråden får välja så blir det så. De verkar ju hålla på att gnaget ska komma ikapp oss.Daniel942 skrev:Säsongens säkraste förlust?
Och sluta snacka som om att du är någon jävla veteran, aik-hat är en viktig del i supporterkulturen och är inte direkt förknippad med huliganism på något sätt. Tänk efter innan du skriver "patetiska små fjuniga klackpojkar" här igen... Herregud, är det inte Djurgårdens spelare som är patetiska så är det supportarna, varför ge dig på dom som står i klacken just?
Expert.
Beträffande matchen, är jag helt övertygad om att vi åker på stryk. Blir förmodligen en klassisk FBK-bortamatch där vi knappt skapar en målchans under 60 minuter. 4-0 FBK.
Förstår inte varför man envisas med att vila Hannula hela jävla tiden. När han ändå värvats ska han spela hela tiden. Känns som att det finns en stor övertro på laget från ledarhåll. Hannula behövs, oavsett hur dåligt tränad han är.
Förstår inte varför man envisas med att vila Hannula hela jävla tiden. När han ändå värvats ska han spela hela tiden. Känns som att det finns en stor övertro på laget från ledarhåll. Hannula behövs, oavsett hur dåligt tränad han är.
- -daniel-
Att ingen någonsin lär sig att ta allt Mäklar'n skriver med en skopa med salt...SirDIFalot skrev:Så man vill bli en huligan för att man hellre ser att gnaget befäster sin jumboplacering än att Djurgården har 6 poäng upp till Saik istället för 9? När det är 48 kvar att spela om. När vi dessutom är FEM lag inom 8 poängs radie. Lägg av.
Och sluta snacka som om att du är någon jävla veteran, aik-hat är en viktig del i supporterkulturen och är inte direkt förknippad med huliganism på något sätt. Tänk efter innan du skriver "patetiska små fjuniga klackpojkar" här igen... Herregud, är det inte Djurgårdens spelare som är patetiska så är det supportarna, varför ge dig på dom som står i klacken just?

- -daniel-
Tror inte det är en träningsfråga med Hannula, utan snarare att man är ovillig att "chansa" med en överbelastning på hans ljumskar...således står jag fast vid att värvningen av Mika är något av en chansning.Mäklaren skrev:Beträffande matchen, är jag helt övertygad om att vi åker på stryk. Blir förmodligen en klassisk FBK-bortamatch där vi knappt skapar en målchans under 60 minuter. 4-0 FBK.

Var är Jojje, för övrigt...?
- SkönaDjurgårn
En av de tuffaste bortamatcherna, men FBK har faktiskt bara 3 av 15 möjliga poäng de senaste matcherna. Kan man våga hoppas lite lätt på en vinst? Vore så grymt skönt, FBK väcker starka känslor som vanligt. Sitter redan och är allmänt sur/bitter/orolig/nervös/förbannad... 

Ja, hade gärna sett Lassen på skadelistan igen.Biaas skrev: Ju fler skadade desto bättre?
Nej men seriöst så blev det lite fel där, ett från blev ett på. Får skylla på den sena timmen :p
Yes! Hockey once again. Fan vad kul.
Jag har en bra känsla inför denna match, vi vinner med 1-2.
Jag har en bra känsla inför denna match, vi vinner med 1-2.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.