Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/1 2011

Inlägg av SirDIFalot »

Datsyuk_13 skrev:Hoppas innerligt att Marcus Nilson, för en gångs skull, kan vara fullt frisk till denna match. För det var ju alldeles uppenbart att killen spelade på sprutor i derbyt...
På vilket sätt då? Tyckte han såg likadan ut som i alla matcher tidigare den här säsongen. DIF har väl dessutom en policy att inte spela på sprutor under grundserien utan bara i slutspelet? Vet inte om den ligger kvar, men det låter ju mer vettigt i alla fall.
Expert.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Kentta »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:Nu jävlar kör vi snart igen!

Det enda jag verkligen vill se den här matchen när det kommer till laguppställning är Claesson istället för Lassen.
Lassen skulle nog behöva lånas ut. Imorgon ska det bli kul att kliva in på Hovet igen. Inte för att det var länge sen sist men.. det är alltid kul att gå in på Hovet!

!!!
Ge Lassen några matcher nu, tyckte att han jobbade grymt bra i derbyt (bla en fin hemjobbning och en uppåkning ala Bombom, visserligen inget speciellt, men tror/vet att han kan höja sig några nivåer.)

Widing, näta igen! Fan vad kul det skulle vara om att kom upp i 20+ mål denna säsongen också, bara för att knäppa alla kritiker på näsan! :)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kentta skrev: Ge Lassen några matcher nu, tyckte att han jobbade grymt bra i derbyt (bla en fin hemjobbning och en uppåkning ala Bombom, visserligen inget speciellt, men tror/vet att han kan höja sig några nivåer.)

Widing, näta igen! Fan vad kul det skulle vara om att kom upp i 20+ mål denna säsongen också, bara för att knäppa alla kritiker på näsan! :)
Så...en fin hemjobbning, en fin uppåkning, bra!
18st felbeslut som sätter oss i klistret i egen zon.
Facit 2-18.

Klart Lassen ska få speltid, dock inte i DIF!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Jockmaniac skrev:Ska bli spännande och se om de fortsätter med Tjärna-Otto-Nilson. De lirade ju faktiskt rätt så bra när de hamnade i samma igen. Men känns ändå endast som en pp-formation. Jag skulle nog lira:

Owuya (Riddarn)

Printz - Kronwall
Brodin - Ottosson - Nilson

Eklund - Boumedienne
Norman - Krüger - Widing

Claesson - Holmqvist
Eriksson - Fimpen - Kempe

Tjärnqvist - Falk - Cehlin

Lassen
Zibanejad

Eventuellt bänka Nilson och köra Zibanejad istället. Kan funka som en väckarklocka för Mackan! Sen kan ju också Falk lira back istället för Claesson. Men då måste Norman lämna gårdagens succekedja. Klurigt läge i vilket fall! :wink:
Sära inte på Brodin och Cehlin. Så här så Falken efter matchen sist om Brodin / Cehlin " - Man ser hur jobbigt motståndarbackarna tycker att det är. De tänker: "Shit, nu har jag den där jävla 34:an eller 29:an efter mig igen". Till slut åker de bara förbi pucken, släpper den, vill inte ta fajten. Och då får vi det tryck i anfallzon som vi vill ha. "

Jag tycker man borde köra på samma lag som sist, ändra inte ett vinnande lag.
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

sunne skrev:
Jockmaniac skrev:Ska bli spännande och se om de fortsätter med Tjärna-Otto-Nilson. De lirade ju faktiskt rätt så bra när de hamnade i samma igen. Men känns ändå endast som en pp-formation. Jag skulle nog lira:

Owuya (Riddarn)

Printz - Kronwall
Brodin - Ottosson - Nilson

Eklund - Boumedienne
Norman - Krüger - Widing

Claesson - Holmqvist
Eriksson - Fimpen - Kempe

Tjärnqvist - Falk - Cehlin

Lassen
Zibanejad

Eventuellt bänka Nilson och köra Zibanejad istället. Kan funka som en väckarklocka för Mackan! Sen kan ju också Falk lira back istället för Claesson. Men då måste Norman lämna gårdagens succekedja. Klurigt läge i vilket fall! :wink:
Sära inte på Brodin och Cehlin. Så här så Falken efter matchen sist om Brodin / Cehlin " - Man ser hur jobbigt motståndarbackarna tycker att det är. De tänker: "Shit, nu har jag den där jävla 34:an eller 29:an efter mig igen". Till slut åker de bara förbi pucken, släpper den, vill inte ta fajten. Och då får vi det tryck i anfallzon som vi vill ha. "

Håller med i detta. Ändra inte en formation som vunnit matchen innan om det inte är så att det finns MER kraft och spets i någon enskild spelare. Vi lär oss att arbeta/fungera ihop med olika människor och det ska man ta vara på, när kemin stämmer alltså. Tror inte på allt för mycket vaskande i kedjorna förutom om det är helt åt helvete - vilket det inte är i DIF nu.

Taggar upp nu! Snart match!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Lilla plastköping kommer få pisk idag! Widing 2 mål! Printz kommer slå ut käkbenet på Pihl.
Då är jag riktigt nöjd!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Leijon skrev:Lilla plastköping kommer få pisk idag! Widing 2 mål!
Printz kommer slå ut käkbenet på Pihl.
Då är jag riktigt nöjd!
Ut ur huvudet eller....?

Lhc är i grym form, men bortaspelet är väl inte deras starkaste gren (tror jag)
DIF chockar hela hockeysverige & tar äntligen sin första suddenvinst.

DIF-PloppHC 3-2
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Lee Harvey Oswald skrev:

DIF-PloppHC 3-2

LHO, vafan har du gjort, du av alla, tippar seger i OT?! DU HAR FÖRDÖMT OSS ALLA!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Edin skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

DIF-PloppHC 3-2

LHO, vafan har du gjort, du av alla, tippar seger i OT?! DU HAR FÖRDÖMT OSS ALLA!

Haha..

Jaa var 10:e omgång ungefär händer det att jag tror på vinst, så det var liksom dags nu :wink:
(ibland har jag dessutom rätt)

Men visst, i OT var väl att utmana ödet...
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

sunne skrev: Sära inte på Brodin och Cehlin. Så här så Falken efter matchen sist om Brodin / Cehlin " - Man ser hur jobbigt motståndarbackarna tycker att det är. De tänker: "Shit, nu har jag den där jävla 34:an eller 29:an efter mig igen". Till slut åker de bara förbi pucken, släpper den, vill inte ta fajten. Och då får vi det tryck i anfallzon som vi vill ha. "

Anledning till att jag gjorde så var för att jag helt enkelt inte vill spela med Tjärna - Falk - Nilson igen. Egentligen vill jag inte köra med Otto däremellan heller då de måste ha någon som kan dra upp farten. Är sällsynt att jag blir så vansinning förbannad, men mot derbyt så var jag helt galen när jag såg Falk mellan Tjärnqvist och Nilson. Ständigt i egen zon och när de väl vann pucken så var de för långsamma eller för trötta för att göra något åt det. Sen vände anfallet igen och de hann inte ens byta. Vill ha in Ölvestad illa kvickt så vi får in lite fart. Sen så klart även Hannula.
100% DJURGÅRDSJ***L
lefflan

Inlägg av lefflan »

Hahahha jaa jag fick min snabbe bild som jag brukar få .. Som jag har tjatat om tidigare. Att ser jag en viss bild då blir det så me. När LHO sa 3-2 i sudden då klicka de till i skallen.. Anledningen till att jag säger detta nu är för det inte kommer att stämma,får inte avslöja mina saker sådär för då kan det bli tvärt om,det är väll bra?:D Ska snart ta bussen med över 2 timmars resväg och detta är mina första match...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Orkar vi över 6000 publik idag? Tror nästan det, vilket i sig är tämligen imponerande 2 dagar efter ett derby, en torsdag i mitten på januari när folks pluskor i regel är tämligen tomma.

Nåväl, skall bli oerhört intressant att se om grabbarna fått vattenskalle efter derbyt och man tror det räcker att glida runt och dutta för att vinna matcher. Kommer krävas en hel del, men jag tror ändå på vinst i kväll. Känns underligt men är helt övertygad om att vi vinner tämligen komfortabelt (fy fan vad man kommer få äta upp det efter Mark steppat in ett par puckar, Bombom glidit runt på halvfart och duttat, Honken slagit 7 superpassningar som tyvärr vart till moståndarforwards, Widing missat 4 frilägen och Mackan åkt runt i sitt somnanbula komatiska tillstånd och sett slött oangerad ut).
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

lefflan skrev:Hahahha jaa jag fick min snabbe bild som jag brukar få .. Som jag har tjatat om tidigare. Att ser jag en viss bild då blir det så me. När LHO sa 3-2 i sudden då klicka de till i skallen.. Anledningen till att jag säger detta nu är för det inte kommer att stämma,får inte avslöja mina saker sådär för då kan det bli tvärt om,det är väll bra?:D Ska snart ta bussen med över 2 timmars resväg och detta är mina första match...
Det är faktiskt jäkligt lätt att tippa rätt i efterhand. Eller så kan man skriva någonting kryptiskt som folk sen efteråt med lite god vilja kan tolka i din favör. Fanns en ganska känd herre på 1500-talet vid namn Nostradamus som var den värsta ordpladdraren och självutnämnde spåmannen i historien.

FRAM MED DINA TIPS INNAN MATCHERNA, är alltså slutkontentan av denna meningslösa post.
lefflan

Inlägg av lefflan »

Nej jag tänker inte säga saker i förväg,sen struntar jag i vad folk tror i efterhand... Dom som har god självuppfattning förstår att jag inte snackat dynga. Huvudsaken är att jag vet själv om jag har rätt eller inte hittils 95%. Det var slutet av min! post.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

-daniel- skrev:Orkar vi över 6000 publik idag? Tror nästan det, vilket i sig är tämligen imponerande 2 dagar efter ett derby, en torsdag i mitten på januari när folks pluskor i regel är tämligen tomma.

Nåväl, skall bli oerhört intressant att se om grabbarna fått vattenskalle efter derbyt och man tror det räcker att glida runt och dutta för att vinna matcher. Kommer krävas en hel del, men jag tror ändå på vinst i kväll. Känns underligt men är helt övertygad om att vi vinner tämligen komfortabelt (fy fan vad man kommer få äta upp det efter Mark steppat in ett par puckar, Bombom glidit runt på halvfart och duttat, Honken slagit 7 superpassningar som tyvärr vart till moståndarforwards, Widing missat 4 frilägen och Mackan åkt runt i sitt somnanbula komatiska tillstånd och sett slött oangerad ut).
Ser ju rätt så lovande ut om man kollar ticnet.

Orolig för en derbybaksmälla idag men nånting säger mig att vi vinner. Tippar på ett 4-3 resultat.
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar