I och för sig så var väl 2an på Printz en följd av en sorts konsekvent dömande.. Domarn hade tagit flera tvivelaktiga 2or under matchen. Printz borde ha insett men han hade ju också klarat sig genom matchen rätt hyffsat med sitt spel och plötsligt i OT blir han plockad för en hakning eller holding... som han inte fått smaka på under ordinarie tid. Mig vara besviken.Mash skrev:Jo jag håller med, domarna är inne och avgör allt för mycket. Dock så försöker dom i alla fall följa regelboken, har inte sett Printz hakning från igår men om du säger att den inte var något att åka ut för så litar jag på dig. Om det bara fanns en domare som åtminstone kunde hålla en jämn nivå matchen igenom så skulle det vara guld värt! Fan det är hockey som spelas.Mash skrev:Sant, men de (domarna) borde ha fingertoppskänsla i matcherna och i OT speciellt. Printz gjorde ju inget som krävde åtgärd men likförbannat åker armen upp.Mäklaren skrev: Kanske att kommer in på offtopic nu men vill bara påpeka detta.
Bara för att det är OT så kan inte domarna släppa på reglerna, har dom hållit en nivå matchen igenom så ska dom inte sjunka bara för det är OT. Hakar man en motståndare, slashar man en motståndare eller crosscheckar en motståndare så ska man räkna med att åka ut. Det är så reglerna är och att lätta på tyglarna bara för det är OT är helt fel.
Dock så tycker jag domarna borde låta spelarna göra upp om de så vill, och tillåta tacklingar istället för att ta det för boarding/charging.
Domarna är med och avgör alldeles för mycket i matcherna. Kampmomentet är nästan borta. Jag ser i match efter match hur spelare åker efter varandra utan att våga ta i. De låter klubborna släpa i isen och de vet att de inte får använda händerna heller. Det blir som att en armlös, spetälsk AJK:are jagar en påtänd dromedar. Det är omöjligt för AJK:aren att fånga dromedaren men jävligt roligt?! att se på.
De borde se över hur de förstör sporten med alla förB**** regler. De som bestämmer reglerna borde inte få göra det om de inte själva spelat/varit aktiva i sporten själva. Kostymnissar/Kjoltyg (hahah) är skit i sammanhanget.
Men som jag var inne på i föregående inlägg, regler är till för att följas och det är domarens uppgift att göra så att de följs. Om inte så visas du ut. Nu är det ju så att Elitseriens domare är totalt värdelösa så de dömer olika i varje period samt beroende vilka lag som spelar.
Jag dömer själv fotboll, och där är det i alla fall att de som har bestämt reglerna har spelat fotboll under en längre tid. Vet inte hur det är inom hockeyn men kan gissa mig till att det är likadant.
Vi hoppas att det är vettiga personer som sitter i regelkommitéen och itne såna som blivit "orättvist behandlade" under sin aktiva tid.