Spelarbetyg efter 22 omgångar

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
DIFVästertorp
Säsongskort: Ja

Re: Spelarbetyg efter 22 omgångar

Inlägg av DIFVästertorp »

Här kommer mina betyg 1-5:

Målvakter
Mark Owuya 1+ Får pluset för att han trots allt hade endel bra matcher,Färjestad borta tex. Men missen han gjorde mot solna och hans oförmåga att behålla koncentrationen drar ned betyget rejält.

Riddarn 2 Lider oxå av dålig koncentration men det e inte lika illa ställt och han har potential.

Backar

Printz 2 En av elitseriens bästa backar utan puck och en av de sämsta med puck.

O.Eklund 2 Väger lite lätt ibland men han har ett bra spelsinne och jag tror på honom

BomBom 2 Slarvar något oerhört ibland men är tuff i närkampsspelet. Bra skott och nyttig i PP

Lassen 1 Första matchen grym resten värdelös. Väger lätt har svårt att ta bort folk framför mål och slarvig

Claesson 3 Ung,tuff och orädd. En gåta att han inte spelar istället för Lassen

Kronwall 4 Vår bäste back. Efter hans inträde har defensiven stärkts upp rejält

Deilert 1 Har svårt för Deilert

Forwards

Ottosson 3 Tycker han har varit en av de bättre sett till hela säsongen. Liten svacka sista matcherna dock. Duktig i BP

Ölvestad 3 Tycker Jimmie kommer mer och mer. Kommer växa. Även han bra i BP

Mackan 3 Han är duktig med puck och kommer snart att vara i form. Har störts av sjukdomar.

Tjärnqvist 4 Bäste forward. Gör mål och är nyttig överlag

Nisse 2 Började ok men dalade rätt rejält. Känns som han är på g uppåt. Han har ju mycket hockey i sig

Kruger 3 Har en hel del assist. Fattar inte att folk sågar honom killen är ett spelgeni!! Passar bra tillsammans med Tjärnqvist

Widing 1 Lider av en mental formsvacka utan dess like. Väntar hela tiden någon halvsekund för länge med skotten så dom täcks ofta bort. När han väl får igenom dom så gör målvakterna kalasräddningar. Kan bara bli bättre

Kempe 2 Hade ett par matcher där han fick till det 100%. Finns mycket att hämta. Snabb och teknisk. Vill nog för mycket

T. Ericsson 2+ E svag för hans fart. Kan han fila till skottet lite så blir han bättre. Men kanske försent för en 28åring =)

Falk 2 Gör det han ska. Vass tekare

Cehlin 2+ Började väldigt bra men har flyttats runt för mycket i olika formationer. Åker skridskor hela tiden och sliter

Brodin 3 Gör det han ska dvs åka runt och smälla på! Kan bli bättre på mycket och har redan i år tagit ett par kliv framåt. Har ett rätt ok skott som han använder för lite.

Norman 3 Spelsinne,fart och duktig över hela banan. Framtida storspelare

C Eklund 3 Gör sitt jobb bra. Passar bra ihop med Brodin. Skulle dock byta Cehlin mot någon annan
Djurgårdens IF
Rix

Inlägg av Rix »

Målvakter

Mark 2. Grym i vissa matcher blandat med de mest konstiga ageranden på länge i andra.

Ridderwall 3. Har missat en hel del men har iaf betytt en hel del när han kommit tillbaka, bland annat rädda straffar och frilägen när det väl behövts.

Backar:

Printz 1.5. Utan puck är han bra men när han får den gör han sällan rätt.

Eklund 3. Har spelat bra och gör en del fina mål, hoppas han kan fortsätta utvecklas i år.

BomBom 2: Grym i PP och offensivt, men tappar pucken alldeles för mycket, inte direkt någon puck skicklig spelare.

Lassen 1. Har inte tillfört någonting alls.

Claesson 3. En ny junior som vågar ta för sig och säkert kan bli riktigt bra.

Kronwall 4.5. Försöker fylla skorna efter alla våra tapp men är väldigt ensam på den punkten.

Holmqvist (stavning?) 4. Bra offensivt och kul att se, synd att han har tappat Ragnarsson för dom två tillsammans var grymt bra.

Forward.

Finns inte mycket att säga, forwardsen iår får rycka upp sig rejält, de flesta blandar bra matcher med plattmatcher nästa.
Undantag Jimmie, Otto och Fimpen som jämt sliter och skapar. Besvikelser: Ekman och Widing framför allt.
Självklart skulle jag inte vara hälften så bra som någon av dessa på rinken, men sen får jag inte betalat stora summor pengar för att spela heller :D.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Fattar inte att flera kan ge högre betyg till Riddarn än Owuya.

Owuya: 91,44 %
Riddarn: 89,63 %

Tillfälligheter att det skiljer nästan 2%?

För mig får båda max en 2:a i betyg.
Senast redigerad av isolerad den 2010-11-24 21:07:55, redigerad totalt 1 gånger.
i
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Kentta »

isolerad skrev:Fattar inte hur så många kan ge högre betyg till Riddarn än Owuya.

Du tror inte att speciella händelser vid derbyt gör att man får mer förtroende för Riddarn? Dessutom tycker att jag Riddarn överlag är mer stabil än Mark.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Kentta skrev:
isolerad skrev:Fattar inte hur så många kan ge högre betyg till Riddarn än Owuya.

Du tror inte att speciella händelser vid derbyt gör att man får mer förtroende för Riddarn? Dessutom tycker att jag Riddarn överlag är mer stabil än Mark.
Visst påverkar det förtroendet men ska man betygsätta över de 22 första matcherna så ska knappast en match spela så stor roll.
i
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

isolerad skrev:Fattar inte att flera kan ge högre betyg till Riddarn än Owuya.

Ridderwall hade ju över 90% mot Luleå. Stirra dig inte helt blind på statistiken. Ridderwall agerar helt annorlunda mellan stolparna än vad Mark-O gör. Ridderwall ser i alla fall ut som att han vill vara där och han fladdrar inte tillnärmelsevis så mycket som Mark-O gör.

Ridderwall kommer att bli starkare ju längre serien går om han kan vara hel och frisk hela tiden. Med Mark-O i mål kommer vi att hamna i kvalserien.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
kaminor

Inlägg av kaminor »

MVG
Staffan Kronwall

VG
Mathias Tjärnqvist
Marcus Nilson
John Norman
Daniel Brodin
Fredrik Claesson

G+
Christian Eklund
Kristofer Ottosson
Patrick Cehlin
Tim Eriksson
Alexander Deilert

G-
Mark Owuya
Stefan Ridderwall
Oscar Eklund
Marcus Krüger
David Printz
Jimmie Ölvestad
Nichlas Falk

IG
Josef Boumedienne
Andreas Holmqvist
Daniel Widing
Mario Kempe
Nils Ekman
Stefan Lassen
isolerad

Inlägg av isolerad »

Magnutz skrev:

Ridderwall hade ju över 90% mot Luleå. Stirra dig inte helt blind på statistiken. Ridderwall agerar helt annorlunda mellan stolparna än vad Mark-O gör. Ridderwall ser i alla fall ut som att han vill vara där och han fladdrar inte tillnärmelsevis så mycket som Mark-O gör.

Ridderwall kommer att bli starkare ju längre serien går om han kan vara hel och frisk hela tiden. Med Mark-O i mål kommer vi att hamna i kvalserien.
Vi får hoppas på det. Min poäng var bara att för mig är Riddarn och Owuya likvärdigt dåliga. Båda har sina fördelar såväl som nackdelar. Jag säger inte att jag hellre ser Owuya än Riddarn, men jag ser större potential i Owuya än vad jag gör i Riddarn.
i
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

isolerad skrev:
Magnutz skrev:

Vi får hoppas på det. Min poäng var bara att för mig är Riddarn och Owuya likvärdigt dåliga. Båda har sina fördelar såväl som nackdelar. Jag säger inte att jag hellre ser Owuya än Riddarn, men jag ser större potential i Owuya än vad jag gör i Riddarn.
Mark-O har sina starka sidor - i utsatta lägen kan han göra bra saker. Tyvärr är hans svagheter de så kallade ofarliga situationerna där han begår misstagen. Skott ur löjlig vinkel som han släpper, agerandet vid Solnatattarnas 2-4-mål där han ... ja vafan gör han där egentligen?! Det gör ju att han blir direkt livsfarlig. En bra målvakt släpper in NOLL av de ofarliga och räddar >50% av de farliga. Sen är Mark-Os självförtroende och grundläggande självkänsla inte de hetaste på jorden.

helst skulle jag nog se en mogen T Sandberg i kassen, men Riddar'n kan mycket väl bli den som sätter igång en scenförändring för oss. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Målvakter:

Mark Owuya 2: Blandar och ger för mycket, alltså alldeles för ojämn. En OK puckmotare med inger verkligen noll förtroende för utespelarna.

Stefan Ridderwall 2.5: Kan bättre, vilket jag också tror han kommer visa framöver. Men fortfarande för ojämn.

Tim Sandberg 2: Ser extremt osäker ut i mål, dessutom galet liten. Tvivlar på att han någonsin kommer bli en etablerad ES-keeper.

Backar:

Staffan Kronwall 4: Klassback.

Josef Boumedienne 2.5: Också alldeles för ojämn. Men så har han alltid varit och kommer alltid fortsätta va...

David Printz 3.5: Tycker Printz varit bra hittils, inte ofta han går bort sig jämfört med tidigare.

Andreas Holmqvist 2.5: Ungefär som BomBom.

Oscar Eklund 2: Också ojämn.

Stefan Lassen 1: Usel.

Alexander Deilert 2: Kan bli giftig framåt men fortfarande skeptisk till hans defensiva spel, vi har alldeles för många offensiva backar så egentligen vill jag hellre satsa på en renodlat defensiv spelare.

Fredrik Claesson 2: Där kommer Claesson in, men har gjort alldeles för mycket misstag när han spelar. Tror dock han kan bli bra på sikt. Grabben är galet ung.

Forwards:

Nils Ekman 1: Behövs inga kommentarer. Nisse kan så sjukt mycket bättre och lär vara duktigt sugen på att börja visa det...

Marcus Nilson 4: Klassforward, har väl varit lite ojämn hittils som hela laget men Mackan inger respekt när han är på isen.

Daniel Widing 2: Krigar, sliter och kämpar men har ett sikte som en sne lutfisk. Blunda nästa gång kanske det går vägen.

Marcus Krüger 2: Tror Marcus har trott han är lite bättre än vad han egentligen är...gäller att kriga och inte glassa på isen. Skärpning.

Jimmie Ölvestad 3: Jimmie är ändå Jimmie; men lite mer tufft spel med mer tacklingar, tack.

Mathias Tjärnqvist 3: Tjärnqvist har gjort det bra hittils, men ser ut att falla tillbaka till gamla sega synder ibland.

Tim Eriksson 2: Fintar, vänder snurrar men händer inte så mkt.

Patrik Cehlin 3: Tycker Sillen ser otroligt mkt starkare ut, annars lider han av en ojämnhet och ett nästan lika uselt sikte som Widing.

Christian Eklund 2: Jobbar duktigt men händer inte så mkt mer. Men uppfyller hans roll väl.

Mario Kempe 2: Njae...meningslös värvning hävdar jag fortfarande. För puckkär.

Daniel Brodin 3: Bra energi fart och fläkt. Vet vad man får när han är inne.

John Norman 3: Har gjort en riktigt bra säsong tycker jag. Lite ojämn som alla andra men han har framtiden för sig.

Kristofer Ottosson 2.5: När Otto är bra är laget bra. Händer dock för stunden alldeles för sällan...

Nichlas Falk 2: Nä Falk börjar se för slö ut. Ledsen att säga det men den gode Nichlas börjar bli gammal & trött.

Tränarna:

Hardy Nilsson -3: Uselt hittils, faktiskt den som gjort sämst ifrån sig i laget. SKÄRPNING FÖR I HELVETE HARDY.

Tomas Montén: 1: Usel.

Mikael Johansson 1: Värdelös.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

VG
Staffan Kronwall
Marcus Nilson

VG-
INTE NÅGON

G+
Patrick Cehlin
John Norman
Christian Eklund
Mathias Tjärnqvist

G
Oscar Eklund
David Printz
Daniel Brodin
Jimmie Ölvestad
Marcus Krüger
Kristofer Ottosson
Alexander Deilert
Fredrik Claesson
Stefan Ridderwall

G-
Mario Kempe
Tim Eriksson
Nichlas Falk
Daniel Widing (Enbart för viljan, annars icke godkänd)
Andreas Holmqvist
Josef Boumedienne
Stefan Lassen
Mark Owuya

IG
Nils Ekman

Går inte att betyg sätta Stefan Söder,Arvid Strömberg eller Tim Sandberg, just därför vill jag ser mer av allihop, då många andra i laget underpressterat enormt.
Spela fult
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Målvakter:

Stefan Ridderwall 3: Med tanke på hur försvaret har varit dessa omgångar så tycker jag att han har gjort det bra.
Mark Owuya 2: Väldigt ojämn, har alla möjligheter att på sikt bli en stabil elitseriemålvakt om han utvecklas korret.
Tim Sandberg: Spelat för lite för att sätta betyg på.

Backar:

Staffan Kronwall 4: Känns stabil och spelar enkelt! Ledaren bland backarna.
Josef Boumedienne 2: Katastrof ofta bakåt och ska helst inte ens röra pucken från röda och bakåt. Framåt har han varit en 3:a.
David Printz 3+: Tycker Printz varit bra hittils, inte ofta han går bort sig jämfört med tidigare. Och som en defensiv pjäs så är han bra.
Andreas Holmqvist 2+: Blandar bra med dåligt, märks att han saknar Ragges tygghet.
Oscar Eklund 2+: Väldigt svårbedömd, ibland är han bästa back ibland sämsta.
Stefan Lassen 1: Mattsson... eller nej Mattsson kunde få in en tackling om han snubblade rätt?

Alexander Deilert
Fredrik Claesson
: Sett för lite för att sätta betyg på. Men det jag har sett av Claesson är positivt.

Forwards:

1.
Nils Ekman Ojojoj vad det finns att hämta hos denna spelare, lossnar det för Nisse så kommer det nog att rulla på. Förhoppningsvis är han fruktansvärt seg i starten i år. Men fram till nu med den kapacitet som finns går det inte att sätta annat än 1:a.
Mario Kempe Snurrar allt för mycket och gör hellre den sista onödiga dragningen istället för att gå mot mål när han kan.

2
Marcus Krüger Finns tendenser vissa stunder av fjolåret, men han har mycket kvar till förra årets finlir.
Nichlas Falk Vår trotjänare börjar verkligen bli till åren och det märks. Falk är inte den som ska sätta tempot i matcherna.

2+
Daniel Widing Tycker att herr Widing kämpar och åker men det vill sig verkligen inte riktigt för honom, hoppas verkligen att målskyttet lossnar snart. Ibland känns han lite väl desperat och skjuter från kassa lägen när det finns bra passningsalternativ.
Tim Eriksson En av få som faktiskt lyckas bita sig kvar i offensiv zon, men har svårt att komma in på mål.
Christian Eklund Gör sitt jobb tycker jag, men har inte det där riktiga trycket och elakheten som funnits tidigare.

3
Patrick Cehlin Cehlin är tillsammans med Brodin giftig, tror att man förväntar sig mer av Cehlin i år än innan men svårt när han inte får den istid han faktiskt förtjänar.
Jimmie Ölvestad Känns som Jimmie Jimmie Jimmie är påväg tillbaka. När han trampar så trampar han som ingen annan i elitserien.
Kristoffer Ottosson Lite av "doldisen" i första kedjan, men han gör sitt jobb och är fullt godkänd.
John Norman Gör saker bra och rör sig bra i banan.

3+
Daniel Brodin Brodin har i många matcher varit en av de bästa spelarna. Samma som Cehlin ovan och jag kan tycka att både Brodin och Cehlin borde får mer tid på isen. De två har varit de som försökt hålla uppe tempot i många matcher men har inte lyckats få med sig resten.
Marcus Nilson Har varit bra, men Nilson är Nilson och förväntningarna på honom är precis som för Ekman högre än andra.

4
Mathias Tjärnqvist Har varit bästa forward och den enda som egentligen lyckas göra mål på sina chanser. Efter förra årets säsong så är han nu uppe på en fyra i min bok.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

I betygskalan IG, G, VG, MVG får laget i helhet betyget FS; "Förtjänar Spö".

Nog snackat.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:I betygskalan IG, G, VG, MVG får laget i helhet betyget FS; "Förtjänar Spö".

Nog snackat.
Nej, tongångarna på det här forumet är att de borde dödas. Vi är ju för fan hela TRE poäng ifrån fjärdeplatsen. Vi nådde ett slutspel på 4 år innan förra säsongen. Och nu är vi tre poäng ifrån en fjärdeplats. SKANDAL. Eller nåt...
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev:I betygskalan IG, G, VG, MVG får laget i helhet betyget FS; "Förtjänar Spö".

Nog snackat.
Nej, tongångarna på det här forumet är att de borde dödas. Vi är ju för fan hela TRE poäng ifrån fjärdeplatsen. Vi nådde ett slutspel på 4 år innan förra säsongen. Och nu är vi tre poäng ifrån en fjärdeplats. SKANDAL. Eller nåt...
Jag skiter i om vi så leder serien med 10 poäng - så som vi har spelat är ändå under all tänkbar kritik. Hellre ett DIF på en tiondeplats som går på tandköttet än ett lojt DIF som ligger åtta.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2010-11-26 00:05:38, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Skriv svar