1. Hv71
2. Färjestad
3. Skellefteå
4. Djurgården
5. Frölunda
6. Luleå
7. Timrå
8. Linköping
9. MoDo
10. Brynäs
11. Södertälje
12. ajk.
Sen får vi se hur det går.
Elitserieranking inför säsongen
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Elitserieranking inför säsongen
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
1. Färjestads BK
2. Hv71
3. Djurgårdens IF
4. Skellefteå AIK
5. Linköpings HC
6. Frölunda HC
7. Timrå IK
8. Brynäs IF
----------
9. MoDo Hockey
10. Södertälje SK
----------
11. Luleå HF
12. Solna AIK
2. Hv71
3. Djurgårdens IF
4. Skellefteå AIK
5. Linköpings HC
6. Frölunda HC
7. Timrå IK
8. Brynäs IF
----------
9. MoDo Hockey
10. Södertälje SK
----------
11. Luleå HF
12. Solna AIK
Avgå Jocke.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tjae mina vänner....inte sååååååååå dåligt ändå. Top 3 satt som ett smäck.-daniel- skrev:Ja mina vänner. Då är det snart dags för nedsläpp igen. Vi går en ruskigt spännande säsong tillmötes...
Tänkte försöka mig på en ranking av lagen och någon kort kommentar här & där. Vore intressant att se era egna.
1 HV71
Ser om möjligt ännu starkare ut än förra året. Förvisso tappat tunga namn men ersatt med minst lika vassa. Dessutom håller Daniel Larsson en bra mycket högre nivå än Liv. Länge sen ES hade en sådan solklar guldfavorit i mina ögon.
2 FBK
Friskt värvat i form av hemvändare. Vassa på alla positioner förutom målvaktsfrågan som jag sätter ett litet frågetecken på. Salak kan säkert leverera men är han så jämn att han kan det över 55 omgångar? Nihlstorp (stavning?) känns ju inte sådär jättehet om jag skall vara ärlig.
3 SAIK
Stabilit lag på alla positioner känns det som. Värvat en del riktigt vassa spelare. Tror SAIK blir att räkna med i år igen.
4 DIF
Egentligen är det för många frågetecken för att tippa laget så här högt upp men samtidigt så ser jag inte många lag som har ett bättre utgångsläge. Tror stenhårt på att Widing, Ekman, Krüger, Jimmie, Otto, Bom-Bom kommer leverera. Om Ragge blir frisk, eller om vi får in en ersättare i tid så kommer även backsidan se helt OK ut. Centersidan är ett orosmoment, speciellt om Falken måste ner på backplats vid skador men känns ändå som vi har en del spelare som till nöds kan spela center i sådana fall. Målvakterna är väl det största orosmomentet (som alltid). Tror fortfarande på Riddarn, bara han ser till att hålla en hyfsad jämn nivå så är jag nöjd. Mark visade på försäsongen att han är här för att kriga om förstaspaden.
5 FHC
Har inte hundra procent koll på Frölundas trupp men tror de kommer göra en halvbra säsong. Som vanligt frågetecken för Holmqvist i mål...
6 LHC
Tycker inte alls laget ser såååå dåligt ut som vissa vill få det till. Stabil målvakt, riktigt vassa forwards. Frågetecken för bredden i truppen dock men visst räcker det till en stabil slutspelsplats.
7 SSK
Stora överraskningen blir SSK. Tycker man har värvat smart över hela banan, lite många finnar för min smak men är en hel del duktiga spelare. Tror Videll kommer ta ytterligare ett kliv den här säsongen. Helenius (stavning?) i mål känns som en av de keeprar i serien med högst potential. Dessutom gillar jag energien Poppen i båset har.
8 BIF
Visst, Markström är borta men har fortfarande ett tämligen homogent lag. Tror de krigar till sig en slutspelsplats i sista omgången.
9 Luleå
Lite slätstruket Luleå i år. Tror de missar slutspel. Abbots är för gnälliga och känns som deras topp i ES är sen länge förbi. Känns inte som de har så väldigt mycket vasst framåt (har iofs ingen bra koll på deras finländare tänkt för förstalinan tillsammans med Abbots men känns som ett osäkert kort?). Backsidan känns dock skaplig.
10 Timrå
Som vanligt är Timrå oerhört svårbedömt, men tror framförallt målvaktsposten blir en akilleshäl här. Dessutom en hög med ojämna spelare.
11 Modo
Saknaden av Zuccarello blir för stor, tror inte Dimitrakos kan leverera i paritet med honom. Tror dock att det kan gagna Modo att Foppa inte spelar, då slipper man liksom cirkusen runt foten. Annars tycker jag laget ser slätstruket ut. Målvaktsposten är dock stabil men bredden bland forwards känns för tunn. Skulle dock inte förvåna mig om Danielsson stänker in 20 baljor som tack för senast.
12 AIK
Ganska bra målvakter och en bra back. Resten hör inte hemma i ES. Det enda som kan lyfta laget är just att alla tippar dem tvärsist. Inställningen kan försätta berg. Dock tror jag berget kollapsar över råttorna någon gång runt jul.