-daniel- skrev:Börjar lessna rätt rejält på "Ridderwall & krogen" snacket. Har du något belägg för det där tugget eller är det enbart rykten du går efter?
Tycker det känns jävligt mycket gnaget att kasta dynga på sina egna spelare.
Håller med. Tror nog det är en och annan här inne som själv vet med sig att man tagit en öl och cigg när man inte borde.
Innan jag ser något själv eller någon kommer fram med vettiga bevis så har Stefan mitt stöd till 100%.
Han har mitt stöd också, men jag blir förbannad när man ser och hör om honom på krogen inte bara en gång utan sex-sju gånger under en månad i sommar. Men ni har rätt, ska hålla käft om detta nu.
Som sagt är det upp till bevis för Stefan nu. I det här läget är han en slempropp som suttit ivägen för Daniel Larsson och Tellan. OM han nu super bort sin chans i världens finaste förening spottar han på alla fans.
Jag tycker vem fan som helst har rätt att GÅ till krogen... Även om det sägs att han har vart där 6-7 gånger på en månad under sommaren så betyder det inte att han har supit järnet... alla har rätt att gå ut med sina vänner och ha kul så länge man lägger ner tillräckligt med energi på det man håller på med.. Det gäller allt.. Han är väll också en människa han är inte helt perfekt,det är ingen... Jag tror iallafall på honom... Jag ser fram emot kommande match och har dessutom precis köpt säsongskortet från C - Sports för att va säker på att inte missa någon match!
lefflan skrev:Jag tycker vem fan som helst har rätt att GÅ till krogen... Även om det sägs att han har vart där 6-7 gånger på en månad under sommaren så betyder det inte att han har supit järnet... alla har rätt att gå ut med sina vänner och ha kul så länge man lägger ner tillräckligt med energi på det man håller på med.. Det gäller allt.. Han är väll också en människa han är inte helt perfekt,det är ingen... Jag tror iallafall på honom... Jag ser fram emot kommande match och har dessutom precis köpt säsongskortet från C - Sports för att va säker på att inte missa någon match!
<Håller med. Man kan ju faktiskt gå på krogen utan att supa. Tror inte han skulle palla fystesten då. Men något har hänt med Riddarn. Jag trodde verkligen på honom stenhårt, men det man såg under ET var ju att Mark var stabilare och bättre. Skulle inte förvåna mig om han står mot HV. Han sägs ju ha tränat stenhårt i somras och med den målvaktstränaren DIF nu har, tror jag att Mark kommer att växa enormt mot vad vi tidigare trott.
Jag har följt detta forum under ett par års tid nu och tänkte det var dags att skriva ett inlägg. Jag är stockholmare sedan knappt tio år, men DIF är bara mitt andralag. Ränderna går aldrig ur: är man född i Jkpg och har sett HV-matcher sedan sjuårsåldern när laget låg i division 1 (då kunde man smita in på matcherna i någon vuxens sällskap), går det helt enkelt inte att byta lag.
Att vara hockeysupporter är att lida, det tycks gälla för alla lags supportrar. Är det inte det ena man våndas för så är det det andra. Går det dåligt på försäsongen är man orolig för det ("är laget verkligen inte bättre än så här?") och går det bra - som för HV i år - så är man orolig för det ("aj, är dom toppade redan nu, det ser inte bra ut.") Vidare finns det alltid orosmoment vad gäller enskilda spelare som man kan frossa i ("Nu har Riddarn varit på krogen igen" eller "När i h-e skall HV-tränarna inse att Lance Ward inte platsar.")
Motsvarande gäller när man ser en match. Motståndarlaget, tycker man, kommer med fart, kraft och elegans och det känns livsfarligt varje gång de närmar sig anfallszonen. HV däremot, tycker man, är sävliga, klumpiga, dräller med pucken och utmanövreras lätt av motståndarlagets stenhårda backar. Och skulle de någon gång få in ett mål känns det mer som tur än skicklighet.
Rent logiskt inser jag förstås att det inte förhåller sig på det här viset - HV är ju ändå ett av landets bättre hockeylag - men jag lovar: det KÄNNS verkligen så.
Bergan skrev:Jag har följt detta forum under ett par års tid nu och tänkte det var dags att skriva ett inlägg. Jag är stockholmare sedan knappt tio år, men DIF är bara mitt andralag. Ränderna går aldrig ur: är man född i Jkpg och har sett HV-matcher sedan sjuårsåldern när laget låg i division 1 (då kunde man smita in på matcherna i någon vuxens sällskap), går det helt enkelt inte att byta lag.
Att vara hockeysupporter är att lida, det tycks gälla för alla lags supportrar. Är det inte det ena man våndas för så är det det andra. Går det dåligt på försäsongen är man orolig för det ("är laget verkligen inte bättre än så här?") och går det bra - som för HV i år - så är man orolig för det ("aj, är dom toppade redan nu, det ser inte bra ut.") Vidare finns det alltid orosmoment vad gäller enskilda spelare som man kan frossa i ("Nu har Riddarn varit på krogen igen" eller "När i h-e skall HV-tränarna inse att Lance Ward inte platsar.")
Motsvarande gäller när man ser en match. Motståndarlaget, tycker man, kommer med fart, kraft och elegans och det känns livsfarligt varje gång de närmar sig anfallszonen. HV däremot, tycker man, är sävliga, klumpiga, dräller med pucken och utmanövreras lätt av motståndarlagets stenhårda backar. Och skulle de någon gång få in ett mål känns det mer som tur än skicklighet.
Rent logiskt inser jag förstås att det inte förhåller sig på det här viset - HV är ju ändå ett av landets bättre hockeylag - men jag lovar: det KÄNNS verkligen så.
Bra inlägg, jag brukar roa mig med att "låtsats" vara motståndarsupporter någon match varje år. DIF blir plötsligt jävligt bra. Sen vad det säger om man att jag kan frammanna sådana känslor är en annan femma.
lefflan skrev:...Mark var stabilare och bättre. Skulle inte förvåna mig om han står mot HV. Han sägs ju ha tränat stenhårt i somras och med den målvaktstränaren DIF nu har, tror jag att Mark kommer att växa enormt mot vad vi tidigare trott.
magnusson jobbade med Mark i ungdomsåren vilket borde ge en extra boost då Magnusson borde ha koll på hur Mark var från tidig ålder. Tror på ett rejäl Krüger-09genombrott.
lefflan skrev:...Mark var stabilare och bättre. Skulle inte förvåna mig om han står mot HV. Han sägs ju ha tränat stenhårt i somras och med den målvaktstränaren DIF nu har, tror jag att Mark kommer att växa enormt mot vad vi tidigare trott.
magnusson jobbade med Mark i ungdomsåren vilket borde ge en extra boost då Magnusson borde ha koll på hur Mark var från tidig ålder. Tror på ett rejäl Krüger-09genombrott.
Det är bara hoppas att så blir fallet. Det skulle även gynna Riddarn, som förmodligen skulle höja sig rejält om han kände att Mark pressade honom ordentligt.
TAGGA TILL NU! Kan inte förstå att det är så nära, har hela sommaren känts vara så himla långt bort men snart är det dags. Vet någon hur det ser ut i biljettförsäljningen?
Kentta skrev:TAGGA TILL NU! Kan inte förstå att det är så nära, har hela sommaren känts vara så himla långt bort men snart är det dags. Vet någon hur det ser ut i biljettförsäljningen?
Kentta skrev:TAGGA TILL NU! Kan inte förstå att det är så nära, har hela sommaren känts vara så himla långt bort men snart är det dags. Vet någon hur det ser ut i biljettförsäljningen?
Endast ett fåtal biljetter kvar. Några hundra typ. Gamla, fina Hovet blir givetvis smockfullt.
Endast ett fåtal biljetter kvar. Några hundra typ. Gamla, fina Hovet blir givetvis smockfullt.
Skall bli så otroligt skönt.
Ser verkligen fram emot matchen och det känns som man väntat en evighet.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Det här blir så jävla grymt! Har tröttnat på att vara i Hovet när det endast är typ 2000 pers Får roa mig under dagen med att kolla på gamla klipp från slutspelet, då man är hemma och sjuk
Kentta skrev:Det här blir så jävla grymt! Har tröttnat på att vara i Hovet när det endast är typ 2000 pers Får roa mig under dagen med att kolla på gamla klipp från slutspelet, då man är hemma och sjuk
Mjo, inte riktigt lika kul att se ET eller försäsong med knappt 2000.
Och hur många gånger har man inte kollat på Youtbe klippen från slutspelet. Ryser nästan varje gång men ser det.
Snart ligger de på mest sedda worldwide
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.