Håller i stort med med -- dock vill jag sätta Calle Johansson snäppet framför Micke som expert. Men det är små marginaler och beror nog främst på att han liksom jag verkar gillar rejäla tag och inte har något emot en fight då och då.*Knirre skrev:Lasse G är ju naturligtvis en favorit. Niklas Holmgren är också skön. Granqvist måste ju för övrigt vara den ende inom mediavärlden som samtliga lags supportrar tycker om, och inte konstant anklagar för jäv och korruption.
Bästa expertkommentatorn tycker jag att Micke Renberg är med bred marginal faktiskt. Han är ju helt klockren. Hatade honom som spelare, men som expert är han ju briljant. Än så länge vågar han inte ta ut svängarna så mycket, men det kommer.
Bästa hockeykommentatorn?
Re: Bästa hockeykommentatorn?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Hur kunde ni glömma den bäste kommentatorn av dem alla, Wikegård? Eller var det underförstått att han är nr. 1?sensei skrev:Håller i stort med med -- dock vill jag sätta Calle Johansson snäppet framför Micke som expert. Men det är små marginaler och beror nog främst på att han liksom jag verkar gillar rejäla tag och inte har något emot en fight då och då.*Knirre skrev:Lasse G är ju naturligtvis en favorit. Niklas Holmgren är också skön. Granqvist måste ju för övrigt vara den ende inom mediavärlden som samtliga lags supportrar tycker om, och inte konstant anklagar för jäv och korruption.
Bästa expertkommentatorn tycker jag att Micke Renberg är med bred marginal faktiskt. Han är ju helt klockren. Hatade honom som spelare, men som expert är han ju briljant. Än så länge vågar han inte ta ut svängarna så mycket, men det kommer.

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
-
- Säsongskort: Ja
Vad skönt att det är någon som delar mitt ofantligt stora hat mot Staffan Lindeborg!DIF_Soldier skrev:Sämsta kommentatorn är utan tvekan Staffan Lindebiojj. Helt ofattbart att en gubbe som inte kan uttala "r" är kommentator.
Bland det mest komiska jag hört är 0.18 in i det här klippet, när Wikegård gapar för full hals varpå Staffan frågar
"Är det mål?". Fullkomlig idioti...
"Jag kan ta femtio år på kåken för att tysta dig"-listan:
1. Staffan "Jag känner VD:n/Suger för en anställning" Lindeborg
2. Lasse "Noll koll" Kinch
3. Bengt "Är han död?" Grive (var inte med på den tiden, har bara hört referat i efterhand)
4. Bosse "neeej inte han" Pettersson
Kommentatorer med klass
1. Chris Härenstam
2. Lasse Granqvist
3. Niklas "kan fan allt" Holmgren
Programledare som äcklar
1. Ola "Hockey för pengar" Wenström
2. Patrik "anledningen till att skåningar hålls utanför tv-rutan" Ekwall
3. Random alkis
Bisittare i mitt hjärta
1. Niklas "har du starr på knapparna?!" Wikegård
2. Håkan "Andreas Johansson, din jävla idiot" Södergren
3. Tommy Boustedt (iallafall förr)
(hade tänkt skriva med "Arne "senilanställd" Hegerfors", men han är fan för tragiskt rolig)
Den enda programledaren värd titeln är Lasse G, och även i måttliga doser Marie Lehman.
Det är fullt möjligt att det är den absolut sämste sportkommentatorn i svensk TV-historia. Jag kan inte med ord uttrycka hur mycket jag avskyr när det är han som ska kommentera, oavsett vad det är för sport. Kanske det absolut värsta var sim-VM på lång bana för några år sedan då han försökte hitta på egna regler till bröstsimmet, Hans Crunak som satt med som expert försökte få avbryta och berätta de rätta reglerna, men det fick han absolut inte för Lindeborg.
Borde det för övrigt inte krävas av kommentatorer att de åtminstone ska försöka uttala namnen på idrottarna något så när rätt och inte säga "Vjäääri" och "Del Pjäääro"?
I övrigt håller jag med er andra om att det är tre herrar som lirar i en egen klass; Granqvist, Holmgren och Härenstam. Vem jag föredrar beror på vilken typ av hockey det är. Lasse G är fantastisk när det gäller ES och landslaget, framför allt i radio. Niklas "Gurgel" Holmgren med den härliga rösten är makalöst bra nu under VM och även när det gäller NHL. Härenstam tillsammans med Wiken är kung när det är TV-pucken och JVM, en fröjd att lyssna på.
Arne Hegerfors var oslagbar förr om åren, men han har ju tappat och håller tyvärr knappt ens som studiosittare längre. Tyvärr.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.