Djurgården Hockey byter klubbmärke!
Re: Djurgården Hockey byter klubbmärke!
Att det finns folk som orkar bli upprörda över detta är ju helt jävla otroligt.
Men det är klart, letar man fel på allt som föreningen gör så kan man ju hitta vad som helst. Måste verkligen vara hopplöst att jobba inom föreningen när man blir sågad för varje lilla tillstymmelse till nytänkande, samtidigt som ingen heller är nöjd som det är.
Men det är klart, letar man fel på allt som föreningen gör så kan man ju hitta vad som helst. Måste verkligen vara hopplöst att jobba inom föreningen när man blir sågad för varje lilla tillstymmelse till nytänkande, samtidigt som ingen heller är nöjd som det är.
Kan inget att hålla med, det här inget jävla jippo! Sluta leta upp varenda fel så ska ni se att man mår jävligt mycket bättre som Djurgårdare.*Knirre skrev:Att det finns folk som orkar bli upprörda över detta är ju helt jävla otroligt.
Bort med kladdet runt skölden, det var skitsnyggt utan all text, det var det bästa med tröjorna vi hade 08/09.
Fotbollen har fattat det här i år, synd att inte DIF Hockey gör detsamma.
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Nej tack! Skölden blir alldeles för naken utan texten.Tooga skrev:Bort med kladdet runt skölden, det var skitsnyggt utan all text, det var det bästa med tröjorna vi hade 08/09.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja precis. Tror knappast det lär stå nåt annat än DIF på Canal plus' sändningar, och knappast i annan media heller för den delen.sthlm_dif skrev:DH!
Fett coolt!
Bara för principens skull så borde vi ändra texten på ovanför skölden till "Djurgården Hockey Lag", det hade varit episkt.
DHL, DHL, DHL, DHL
Nä, men jag finner hur som helst inget fel med bytet. Spelar ingen större roll faktiskt ur mitt tyckte, vi heter fortfarande Djurgårdens Idrottsförening oavsett vad som än står på loggan.
Ganska uppenbart att bytet beror på ajks uppgång.
Säg den glädje som varar
Mycket bra att vi stärker Klubbmärket och varumärket Djurgården Hockey. Som ännu ett led i framgångsvågen som DIF Hockey surfar på nu, kan vi förvänta oss en mängd nya, snygga souvenirer med nya klubbmärket?
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Kan hålla med. Ingen stor fråga för mig och jag bara noterade "jaha" när jag läste nyheten. Fick vi komma med synpunkter skulle jag vilja kransen runt den vackra skölden.Stocky skrev:Nej tack! Skölden blir alldeles för naken utan texten.Tooga skrev:Bort med kladdet runt skölden, det var skitsnyggt utan all text, det var det bästa med tröjorna vi hade 08/09.
Jag tycker det är bra med det nya märket, fast det blir knappt något skillnad!
Men mitt resonemang är att råttorna är tillbaka i elitserien, fighten kan börja om Stockholm! Fast de är från solna som vi alla vet här i Stockholm, men frågar du bönder så har de ingen aning om vad det är för skillnad på 2 två städerna! Därför måste vi bevisa att vi är STOCKHOLMS STOLTHET!
Men mitt resonemang är att råttorna är tillbaka i elitserien, fighten kan börja om Stockholm! Fast de är från solna som vi alla vet här i Stockholm, men frågar du bönder så har de ingen aning om vad det är för skillnad på 2 två städerna! Därför måste vi bevisa att vi är STOCKHOLMS STOLTHET!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
- Ritterwand
Så länge de inte lägger till maskot-djur och flammor/blixtar/fartränder så är jag nöjd.
Låga förväntningar? Kanske.
- Ritterwand
Så länge de inte lägger till maskot-djur och flammor/blixtar/fartränder så är jag nöjd.
Precis. Man bytte ut "Ishockeyförening" till "Stockholms Stolthet" och folk går bananas... Dock all heder till killen som var ständigt medlem, en dag ska jag också bli det.*Knirre skrev:Att det finns folk som orkar bli upprörda över detta är ju helt jävla otroligt.
Det ultimata vore ju självklart att go back to basic med märket men det är okej som det är nu. Det liknar väldigt mycket min tatuering. Har samma färger och design förutom att det står Djurgården ovanför märket och Stockholm nedanför.

- SirDIFalot
Det är väl snarare att man tagit bort "Djurgårdens IF" som folk är upprörda över, vi är DIF. Ser fel ut om alla ska ha "Djurgården Bowling, Djurgården Fäktning" osv..pulverapa skrev:*Knirre skrev:Att det finns folk som orkar bli upprörda över detta är ju helt jävla otroligt.
Precis. Man bytte ut "Ishockeyförening" till "Stockholms Stolthet" och folk går bananas... Dock all heder till killen som var ständigt medlem, en dag ska jag också bli det.
Det ultimata vore ju självklart att go back to basic med märket men det är okej som det är nu. Det liknar väldigt mycket min tatuering. Har samma färger och design förutom att det står Djurgården ovanför märket och Stockholm nedanför.
Expert.
- Christopher J
I våras så bytte Djurgården namn från "Djurgårdens IF" till "Djurgården Hockey" på skölden. Nu verkar det som om man har bytt tillbaka då det står Djurgårdens IF igen ovanför skölden här på hemsidan. Någon som vet varför? Tycker det är bra att man har gjort det då Djurgårdens IF är det rätta.
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=7100
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Just nu står det ju "Isockholms Stoltheg"Christopher J skrev:I våras så bytte Djurgården namn från "Djurgårdens IF" till "Djurgården Hockey" på skölden. Nu verkar det som om man har bytt tillbaka då det står Djurgårdens IF igen ovanför skölden. Någon som vet varför? Tycker det är bra att man har gjort det då Djurgårdens IF är det rätta.
Psst, ni glömde att radera ett textlager!
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Tror snarare att man byta tillbaka till den röda designen och där låg det gamla klubbmärket kvar.Christopher J skrev:I våras så bytte Djurgården namn från "Djurgårdens IF" till "Djurgården Hockey" på skölden. Nu verkar det som om man har bytt tillbaka då det står Djurgårdens IF igen ovanför skölden här på hemsidan. Någon som vet varför? Tycker det är bra att man har gjort det då Djurgårdens IF är det rätta.
Expert.